  • 1. Data: 2008-01-27 15:46:00
    Temat: Wariograf
    Od: "Cywilny" <w...@t...com>

    Witam z prośbą o odpowiedź na nastepujące pytanie:

    Czy można wnosić w sprawach cywilnych (majątkowych) o zastosowanie
    wariografu do zbadania siebie i strony przeciwnej? Czy był jakiś precedens?

    pozdrowienia
    Cywil

  • 2. Data: 2008-01-27 18:10:57
    Temat: Re: Wariograf
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    > Czy można wnosić w sprawach cywilnych (majątkowych) o zastosowanie
    > wariografu do zbadania siebie i strony przeciwnej? Czy był jakiś precedens?

    Będzie ciężko. Nigdy nie słyszałem o takiej sytuacji. Wydaje mi się,
    że nie ma zakazu wnioskowania o taki środek dowodowy. Problem w tym,
    iż na jaką okoliczność ma być przeprowadzony taki dowód. Z tego powodu
    chyba nie jest dopuszczalne przeprowadzenie takiego dowodu. A nadto
    zgodę na jego przeprowadzenie winna wyrazić druga strona, bowiem sąd
    nie może zmusić w tym wypadku osoby do poddania się takiemu badaniu.
    Jedyne wyjątki są w postępowaniu karnym.

    PZDR

  • 3. Data: 2008-01-27 18:45:23
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Tu nie ameryka.

  • 4. Data: 2008-01-27 19:50:08
    Od: "Cywilny" <w...@t...com>

    Użytkownik "causa1980"
    zwrócił uwagę na najbardziej istotne aspekty sprawy, jak w wątku,

    za co dziękuje
    Cywilny :)

  • 5. Data: 2008-01-27 19:55:50
    Od: "Cywilny" <w...@t...com>

    Uzytkownik "Qbek" napisal w wiadomosci, odnoszac sie do pytania jak w
    watku, ze (op.cit.)
    > Tu nie ameryka.

    Za co dziekuje
    Cywilny,
    któremu ta lakoniczna podpowiedz pozwolila wyzbyc sie przekonania, ze tu
    ameryka

  • 6. Data: 2008-01-27 20:27:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    causa1980 napisał(a) :
    > sąd
    > nie może zmusić w tym wypadku osoby do poddania się takiemu badaniu.
    > Jedyne wyjątki są w postępowaniu karnym.

    Biorą delikwenta i siłą sadzają go na krześle i oplątują tymi
    przewodami? A czterech osiłków przytrzymuje go, żeby się nie wyrywał?

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 7. Data: 2008-01-27 20:30:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fnipfl$q37$1@news.onet.pl...

    > Biorą delikwenta i siłą sadzają go na krześle i oplątują tymi przewodami?
    > A czterech osiłków przytrzymuje go, żeby się nie wyrywał?

    Tego się siłą zrobić nie da. Co z tego, że byś go nawet trzymał, jak on nie
    będzie odpowiadał. A wskazania będą fiksować od tego szarpania się z
    facetem.

  • 8. Data: 2008-01-27 20:38:05
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :
> [...]
    >
    > Tego się siłą zrobić nie da. Co z tego, że byś go nawet trzymał, jak on nie
    > będzie odpowiadał. A wskazania będą fiksować od tego szarpania się z

    Otóż to :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 9. Data: 2008-01-27 21:17:41
    Od: "Cywilny" <w...@t...com>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." pisze:
    > Biorą delikwenta i siłą sadzają go na krześle i oplątują tymi
    > przewodami? A czterech osiłków przytrzymuje go, żeby się nie wyrywał?
    > Zbyszek

    Nie, nie, to nie tak. Interesuje mnie taka oto sytuacja:
    Jestem pewien swojej racji, i wiem, że nie kłamię w przedmiotowej sprawie,
    wiem też, że kłamie przeciwnik. Pytanie zasadnicze brzmi: czy w ogóle
    adwokat (mój) może zadać stronie przeciwnej pytanie "Czy byłby pan gotów
    poddać się badaniu na wykrywaczu kłamstw?". Jeżeli odpowiedź brzmi tak, to
    ciągnie dalej i wnosi o badanie. Bo jest wymagana zgoda. Jeżeli odpowiedź
    brzmi nie, to pyta dlaczego, pojawia się kozi róg i rzecz wydaje sie wygrana
    psychologicznie i daje do myślenia.

    pozdrawiam
    Cywilny

  • 10. Data: 2008-01-27 23:53:39
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Jan 27, 10:17 pm, "Cywilny" <w...@t...com> wrote:

> [...]
    > adwokat (mój) może zadać stronie przeciwnej pytanie "Czy byłby pan gotów
    > poddać się badaniu na wykrywaczu kłamstw?".

    Generalnie dowód z przesłuchania stron dopuszczalny jest w dość
    szczególnych okolicznościach - sprawdź sobie w KPC.