    From: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Maly kazusik do rozwiazania [pozornosc oswiadczenia woli]
    Date: Sun, 27 Jan 2008 15:49:13 -0800 (PST)

    On Jan 27, 10:21 pm, Ja_Nul^ <j...@o...pl> wrote:

    > wydaje mi się że a, ale nie mam pewności, w końcu pozorność dotyczy
    > różnych typów umów np darowizna, sprzedaz

    Skąd właściwie miałoby wynikać, że dotyczy różnych typów umów?
    "Nieważne jest oświadczenie woli złożone drugiej stronie za jej zgodą
    dla pozoru. Jeżeli oświadczenie takie zostało złożone dla ukrycia
    innej czynności prawnej, ważność oświadczenia ocenia się według
    właściwości tej czynności." I tyle. Nigdzie tu nie widzę zastrzeżenia,
    że to oświadczenie woli miałoby dotyczyć umowy innego typu niż umowa
    ukrywana.