  • Data: 2003-09-15 15:14:41
    Temat: Re: Ma??e?stwo, a zgoda od biskupa..
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org> wrote:
    > Artur, zrozum... Małżeństwem w oczach KK są osoby, które przyjęły
    Gerardzie..
    lubiłem Cię.. i nie widzę powodu żeby przestać..
    inaczej mówiąc.
    wiem, że nie masz związku z kościołem głębszego od strony sakramentów.
    wiem, że nie masz wiedzy prawniczej.

    nie itneresuje mnie prawo kanoniczne.
    interesuje mnie prawo Polskie, biurokracja kościelna i psychika ogółu
    Polaków.

    dlatego
    sakramentu nie czuję potrzeby wziąść ale nie widzę powodu by w kościele
    pojawiła się adnotacja w papierach te osoby są w związku małżeńskim nie
    sakramentalnym i w przypadku gdyby moje dzieci tak zdecydowały byłyby
    wtedy oficjalnymi dziećmi ślubnymi.

    obecnie dla mnie to jest niejasne, a nie mam doświadczenia osobistego
    z sytuacji gdy dziecko było chrzczone przez jednego z rodziców żyjącego
    w związku pozakościelnym.

    znam tylko opinie o osobach, które ślubu kościelnego nie brały..
    chociaż one chyba nawet cywilnego nie miały.

    ale to są jednostkowe opinie.

    > Kościół to zbiorowisko ludzi, którzy przyjęli pewne zasady, żyją
    > według pewnych reguł - dla nich małżeństwem się jest dopiero
    > po przyjęciu sakramentu. To, że Tobie to nie odpowiada, naprawdę
    > nie ma żadnego znaczenia - przecież nie musisz tam chodzić. Masz
    > wolny wybór.
    kiedyś ślub z wierzącą wymagał przejścia na chrześcijanizm.
    skoro jednak z mojego punktu widzenia sakrament jest nieważny skoro
    ja nie wierzę więc nie widzę powodu by uznać mój ślub cywilny za
    odpowiedni temu kościelnemo. ostatecznie mogę się zgodzić na złożenie
    przysięgi w USC z błogosławieństwem księdza.
    według mnie takie wyjście byłoby najbardziej fair od strony obu
    organizacji.

    oczywiście kościoły dają lepszą scenografię i na pewno jest to poważny
    atut by ślub jednak brać w nim. akustyka kościelna też jest dużo lepsza.

    > Poza tym zastanów się. Z jednej strony chcesz, żeby zlikwidować
    > dublujące się wpisy w księgach parafialnych i dokumentach USC.
    znowu dowodzisz, że mnie nie orzumiesz.

    ja nic nie chcę likwidować.
    chcę by kopiowanie tych wpisów odbywało się w obie strony jeśli
    taką wolę wyrażą zaintereosowani.

    > Jeśli by było inaczej, to ślub zawarty w kościele katolickim
    > musiałby być odnotowany w ewangelickim, zielonoświątkowym,
    > w synagodze i w meczecie... Jaki by to miało sens?
    ale bzdury wygadujesz..

    ja się nie żenię z muzułumanką, a z katoliczką.
    skąd wam takie pomysły wyskakują jak nie z braku zrozumienia tego co
    piszę.
    czy ja naprawdę nie piszę po polsku? czy to jednak coś innego?

    a co do możliwości wypisania się do spojrzę.
    jest gdzieś dostępne owo prawo kanoniczne na sieci do wglądu?

    Artur Górniak