  • Data: 2003-09-16 02:05:29
    Temat: Re: Ma??e?stwo, a zgoda od biskupa..
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    przejrzałem prawo kanoniczne i wychodzi na to, że papierek podpisuje
    moja żona, a nie ja.

    za bardzo to chaotyczne... jak będę mieć więcej czasu to poszukam
    dokładniej.

    według jednak:
    http://www.archidiecezja.lodz.pl/prawo.html

    ja muszę dostać dyspensę.
    papier o staraniach do wychowania dzieci w wierze ma podpisać moja żona.

    informacji o wycofaniu się z kościoła nie znalazłem.
    znalazłem wzmiankę ale nie opis samej procedury. w sumie to nie było
    związane z właściwym pytaniem.

    chyba zostałem nie do końca poprawnie poinformowany przez księdza o tym
    co dokładnie mnie obowiązuje.. ale jeszcze to sprawdzę dokładniej.
    na wszelki wypadek jeśli znalazłby się ktoś mający odpowiednią wiedzę
    prosiłbym o zarysowanie jak wygląda sytuacja umów między instytucją
    wyznaniową, a osobą cywilną.

    zostaje sprawa równoprawności obu ślubów...
    wiem, że to nie jest równorzędne. ale z drugiej strony ta asymetryczność
    jest częściowo sztuczna i do obejścia przez zawarcie obu ślubów w USC
    co jest możliwe aczkolwiek pewnie kłopotliwe do zrobienia.

    sprawa chrztu z tego co widzę nie ma wzmianki o tym czy zamężność nie
    kościelna jest ślubem czy nie jest. tutaj musiałby się wypowiedzieć ktoś
    znający dokładniej PK i standardy kościelne w tej sprawie.

    inaczej mówiąc. jeśli papierek podpisuje nie ja to nie ma połowy mojego
    pytania, a drugie pytanie o równorzędność obu ślubów na początek też
    muszę zadać władzom kościelnym po tym co dowiedziałem się od tu
    obecnych.

    rozbija się o sformułowanie małżeństwo w PK co według jednych nie ma
    związku z prawem ale według mnie zostało utożsamione ze ślubem cywilnym
    w konkordacie, a jeśli tak to w papierach tych i bez ślubu kościelnego
    i wpisu o ślubie do papierów kościelnych powinno być poprawnym
    zastępnikiem.

    na dziś jednak sprawa chyba tutaj została zakończona.. jeśli dowiem się,
    że dla kościoła ślub niekościelny jest ślubem nieważnym to pewnie wrócę
    z pytaniem czy w takim razie konkordat dobrze reguluje sprawę ślubu
    cywilnego.
    chociaż to chyba raczej kwestia przeniesienie kompetencji z urzędnika
    państwowego jeśli dobrze zrozumiałem, że sam ślub cywilny zostaje
    zawarty czyli zaparafowany podczas ceremonii kościelnej, a nie zostaje
    ta ceremonia z nim utożsamiona, a to chyba będę musiał również
    wygooglać przy okazji.

    Artur Górniak