  • Data: 2003-09-15 10:45:42
    Temat: Re: Ma??e?stwo, a zgoda od biskupa..
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kuba <j...@y...com> wrote:
    > "Informatyzowałem" kiedyś kancelarię w zaprzyjaźnionej parafii
    > mając wgląd we wszelkie papiery tam przechowywane i mamy tam:
    > - księgę chrztów, dane niemal identyczne z przechowywanymi w USC
    > (akty urodzenia);
    > - księgę I komunii, bierzmowania (konia z rzędem temu kto będzie
    > potrzebował tego w celach "cywilnych";
    > - księgę ślubów
    > - księgę zgonów, również zdublowany USC, a bez księdza chyba też można
    > zmarłego pochować, nie?
    i już sobie odpowiedziałeś

    ja nie powiedziałem, że to papiery prawne są przechowywane
    w dokumentacji paragialnej.

    i nie dla mnie ta zabawa.
    ale według dokładnie tego co napisałeś jeśli wezmę ślub cywilny to
    według dokumentacji kościelnej moje dzieci, które potencjalnie mogą
    chcieć uczestniczyć w zabawach w chowanego z księdzem będą według tejże
    dokumentacji poczęte w związku nieślubnym.

    domyślam się, że księża wolą bawić się w spektakl, który i tak dla mnie
    jest pozbawiony jakiejkolwiek mocy wiążącej niż uznać za równoprawny akt
    słubu cywilnego.

    za chwilę usłyszę, że powinienem się cieszyć, że nie muszę wracać na
    "ścieżkę wiary" żeby mieć taki "przywilej" ślubu kościelnego, który jest
    z mojej strony silnym ukłonem w stronę mojej żony.

    A może po prostu ktoś mi tutaj poradzi żebym jechał do Czech? bo tam
    więcej ateistów? ;-)

    już i tak żałuję, że dałem się przekonać do bierzmowania rodzinie...

    Artur Górniak