  • 1. Data: 2007-07-02 00:05:32
    Temat: Lojalka po zakonczeniu umowy
    Od: "AKaCJA" <a...@p...onet.eu>

    Czy informatyczka ma obowiazek 2 dni po zakonczeniu umowy podpisac lojalke.
    Czy pracodawca może wymusić od pracowniczki taką lojalke z datą wsteczna.

    Jak mozna sie w takiej sytuacji bronic co robic jakie punkty kodeksu pracy
    wykorzystac przeciwko pracodawcy ?

  • 2. Data: 2007-07-02 00:26:17
    Temat: Re: Lojalka po zakonczeniu umowy
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <f69fq5$71f$1@nemesis.news.tpi.pl>
    AKaCJA <a...@p...onet.eu> m.in. napisał(a)::

    > Czy informatyczka ma obowiazek 2 dni po zakonczeniu umowy podpisac
    > lojalke. Czy pracodawca może wymusić od pracowniczki taką lojalke z datą
    > wsteczna.

    Pani informatyk powinna zacząć myśleć.
    Lojalkę dostaje się przed podpisaniem umowy o prace lub w jej trakcie i
    pracodawca nie może Cię do tego zmusić. Oczywiście jeśli nie podpiszesz
    lojalki mogą Ci nie dać do podpisu umowy o pracę ale gdy już pracujesz to
    żadna siła Cię nie zmusi do tego. A jeśli chcesz podyskutować z pracodawcą
    to powiedz, że podpiszesz jak zapłaci połowę wynagrodzenia za okres trwania
    lojalki (nic za darmo).

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 3. Data: 2007-07-02 03:06:20
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Użytkownik "AKaCJA" <a...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak mozna sie w takiej sytuacji bronic co robic jakie punkty kodeksu pracy

    nie ma powodu podpsiywania czegokolwiek.
    a za powstrzymanie się od działalności konkurencyjnej należy się
    odszkodowanie

    http://www.portal.advokat.com.pl/readarticle.php?art
    icle_id=98

    macso

  • 4. Data: 2007-07-02 03:11:19
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "AKaCJA" <a...@p...onet.eu> wrote in message
    > Czy informatyczka ma obowiazek 2 dni po zakonczeniu umowy podpisac
    > lojalke.

    Nie.
    W ogóle nie ma obowiązku jej podpisac, co najwyżej skończy się to
    wypowiedzeniem.
    No ale w twoim przypadku to raczej ma małe znaczenie, he he he

    > Czy pracodawca może wymusić od pracowniczki taką lojalke z datą wsteczna.

    Nie. No chyba, że nóż na gardle. Ale to jest karalne.

    > Jak mozna sie w takiej sytuacji bronic co robic jakie punkty kodeksu pracy
    > wykorzystac przeciwko pracodawcy ?

    Byłem pracodawcy.
    Teraz to go po prostu olać z wysoka.

  • 5. Data: 2007-07-02 10:12:18
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    przed rozpoczęciem pracy nie otrzymałam takiej lojalki w trakcie też nikt
    nie był łaskawy mi jej dać do podpisu jednak gdy nastąpił koniec umowy
    pracodawca :
    - nie chciał dać mi świadectwa pracy przez okres prawie 2 tygodni bez
    podpisu lojalki pomimo tego iż dokumentów nie chciał mi wydać w dniu
    zakończenia umowy ale 2 dni później czyli umowa kończyła się w środe a
    dokumenty otrzymałam w piątek
    - gdy otrzymałam lojalke po 2 tygodniach była ona tak sformuowana że nikt by
    jej nie podpisał gdyż zawierała bardzo długie okresy uniemozliwiające mi
    prace przy podobnych projektach (5lat było w lojalce)
    - po groźbach oddania firmy do sądu pracy otrzymałam świadectwo pracy jednak
    :
    - pracodawca nadal stara się wymusić na mnie podpisanie lojalki gdyż w
    przypadku ukazania się gdziekolwiek podobnych kodów lub pracowanie u
    konkurencji straszy mnie sądami.
    - lojalke jaką otrzymałam do podpisu pomimo minięcia 2 tygodni od czasu
    wygasniecia umowy zawierała datę wygaśniecia umowy
    - dzisiaj nie wiem czy podpisanie z bierzącom datą takiego pisma nie
    spowoduje pojawienia się klopotow gdyż mijający okres 2 tygodni mógł
    zmobilizować kogoś "życzliwego" aby udostępnił "gdzieś" w internecie kody
    programu.

    Czy ja naprawde stoje na pozycji przegranej ?

    Nie wiem co robić.

  • 6. Data: 2007-07-02 10:22:20
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 02 Jul 2007 12:12:18 +0200, Piotr napisał(a):

> [...]
    > podpisu lojalki pomimo tego iż dokumentów nie chciał mi wydać w dniu
    > zakończenia umowy ale 2 dni później czyli umowa kończyła się w środe a

    Uzależnianie wydania świadectwa pracy od czegokolwiek jest naruszeniem
    przepisów. Najdalej powinno mu to zająć 7 dni.

> [...]
    > uniemozliwiające mi prace przy podobnych projektach (5lat było w
    > lojalce) - po groźbach oddania firmy do sądu pracy otrzymałam świadectwo

    Pracodawca ma prawo złożyć ofertę podpisania takiej umowy także po
    rozwiązaniu stosunku pracy. Masz prawo odmówić. Pamiętaj, że powinien Ci
    za to płacić nie mniej niż 25% ostatniego wynagrodzenia.

    > - pracodawca nadal stara się wymusić na mnie podpisanie lojalki gdyż w
    > przypadku ukazania się gdziekolwiek podobnych kodów lub pracowanie u
    > konkurencji straszy mnie sądami.

    No jeśli chodzi o kody to zapewne ma rację, podejrzewam, że prawa do kodu
    przeniosłeś na pracodawcę.
    Jeśli chodzi o zachowanie tajemnicy przedsiębiorstwa to jego chroni art.
    11 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i lojalka nic tu nie
    zmienia.

    > - lojalke jaką otrzymałam do podpisu pomimo minięcia 2 tygodni od czasu
    > wygasniecia umowy zawierała datę wygaśniecia umowy

    Nie bardzo rozumiem tego zdania, aczkolwiek jest to jak najbardziej
    dopuszczalne.

> [...]
    > spowoduje pojawienia się klopotow gdyż mijający okres 2 tygodni mógł
    > zmobilizować kogoś "życzliwego" aby udostępnił "gdzieś" w internecie

    To akurat nie ma najmniejszego ze sobą związku. Jeśli "ktoś" coś
    udostępnia to oczywiście ponosi za to odpowiedzialność. Ale pracodawca
    będzie musiał udowodnić, że to Twoja sprawka.

    > Czy ja naprawde stoje na pozycji przegranej ?

    Ależ skąd. Jesteś wolnym człowiekiem, podpisujesz co chcesz. Jeśli
    podpiszesz, należy Ci się odszkodowanie w wysokości nie mniejszej niż 1/4
    ostatniego wynagrodzenia, płatne w sposób określony umową (najczęściej co
    miesiąc).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://www.money.pl/forum/

  • 7. Data: 2007-07-02 10:42:28
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Piotr napisał(a):
    podstawowe pytanie - czy dużo zarabiałeś. :-)
    Może lepiej nie podejmować się działań konkurencyjnych i brać 25% za
    nicnierobienie. Znam takich, nie narzekają :-)

    Powyżej masz link - pracodawcy zapominają często, że lojalka kosztuje

  • 8. Data: 2007-07-02 12:26:26
    Od: Grzegorz <g...@p...onet.pl>

    MAc pisze:
    >pracodawcy zapominają często, że lojalka kosztuje

    ... albo udają że nie wiedzieli :)

    Grzegorz

  • 9. Data: 2007-07-02 15:35:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > lojalke.
    > Czy pracodawca może wymusić od pracowniczki taką lojalke z datą wsteczna.

    Jak sobie wyobrażasz to przymuszanie? Będą bić?

    > Jak mozna sie w takiej sytuacji bronic co robic jakie punkty kodeksu
    > pracy wykorzystac przeciwko pracodawcy ?

    Po co się bronić? Nie podpisywać i już. Za kilka dni mu się znudzi.

  • 10. Data: 2007-07-02 18:24:24
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    > Pracodawca ma prawo złożyć ofertę podpisania takiej umowy także po
    > rozwiązaniu stosunku pracy. Masz prawo odmówić. Pamiętaj, że powinien Ci
    > za to płacić nie mniej niż 25% ostatniego wynagrodzenia.

    Co można rozumieć przez ostatnie wynagrodzenie czy 25% od miesięcznego
    wynagrodzenia netto czyli od 2000 zł dostane 500zł tak na marginesie to mi
    sie nie opłaca,
    czy też za okres 3 msc lub wyzszy czy moge tez zaproponowac kwote jesli tak
    jaka ?:)

    > Nie bardzo rozumiem tego zdania, aczkolwiek jest to jak najbardziej
    > dopuszczalne.

    data wygasniecia umowy to 15 czerwiec data otrzymania lojalki to 29 czerwiec
    data na lojalce 15 czerwiec wiec przez te 2 tygodnie ktos mogl to uczynic i
    udostepnic kody abym zostal posadzony mowimy o kims "zyczliwym"