    From: Olgierd <n...@o...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Lojalka po zakonczeniu umowy
    Date: Mon, 2 Jul 2007 10:22:20 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 02 Jul 2007 12:12:18 +0200, Piotr napisał(a):

    > - nie chciał dać mi świadectwa pracy przez okres prawie 2 tygodni bez
    > podpisu lojalki pomimo tego iż dokumentów nie chciał mi wydać w dniu
    > zakończenia umowy ale 2 dni później czyli umowa kończyła się w środe a
    > dokumenty otrzymałam w piątek

    Uzależnianie wydania świadectwa pracy od czegokolwiek jest naruszeniem
    przepisów. Najdalej powinno mu to zająć 7 dni.

    > - gdy otrzymałam lojalke po 2 tygodniach była ona tak sformuowana że
    > nikt by jej nie podpisał gdyż zawierała bardzo długie okresy
    > uniemozliwiające mi prace przy podobnych projektach (5lat było w
    > lojalce) - po groźbach oddania firmy do sądu pracy otrzymałam świadectwo
    > pracy jednak :

    Pracodawca ma prawo złożyć ofertę podpisania takiej umowy także po
    rozwiązaniu stosunku pracy. Masz prawo odmówić. Pamiętaj, że powinien Ci
    za to płacić nie mniej niż 25% ostatniego wynagrodzenia.

    > - pracodawca nadal stara się wymusić na mnie podpisanie lojalki gdyż w
    > przypadku ukazania się gdziekolwiek podobnych kodów lub pracowanie u
    > konkurencji straszy mnie sądami.

    No jeśli chodzi o kody to zapewne ma rację, podejrzewam, że prawa do kodu
    przeniosłeś na pracodawcę.
    Jeśli chodzi o zachowanie tajemnicy przedsiębiorstwa to jego chroni art.
    11 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i lojalka nic tu nie
    zmienia.

    > - lojalke jaką otrzymałam do podpisu pomimo minięcia 2 tygodni od czasu
    > wygasniecia umowy zawierała datę wygaśniecia umowy

    Nie bardzo rozumiem tego zdania, aczkolwiek jest to jak najbardziej
    dopuszczalne.

    > - dzisiaj nie wiem czy podpisanie z bierzącom datą takiego pisma nie
    > spowoduje pojawienia się klopotow gdyż mijający okres 2 tygodni mógł
    > zmobilizować kogoś "życzliwego" aby udostępnił "gdzieś" w internecie
    > kody programu.

    To akurat nie ma najmniejszego ze sobą związku. Jeśli "ktoś" coś
    udostępnia to oczywiście ponosi za to odpowiedzialność. Ale pracodawca
    będzie musiał udowodnić, że to Twoja sprawka.

    > Czy ja naprawde stoje na pozycji przegranej ?

    Ależ skąd. Jesteś wolnym człowiekiem, podpisujesz co chcesz. Jeśli
    podpiszesz, należy Ci się odszkodowanie w wysokości nie mniejszej niż 1/4
    ostatniego wynagrodzenia, płatne w sposób określony umową (najczęściej co
    miesiąc).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://www.money.pl/forum/