  • 1. Data: 2007-07-01 19:51:44
    Temat: Co z gwarancją przy likwidacji sklepu
    Od: kmcomputersystem <k...@t...pl>

    Witam mam taki problem kupowałem części komputerowe w sklepie mam od
    nich gwarancje, firma była prowadzona przez osobę prywatną. Obecnie
    sklep sie zamknął i mam problem ze sprzętem gdzie i jak i czy mogę
    reklamować ten sprzęt?
    Czy można i jak założyć oto sprawę sądową.

    Jakie kary czekają na takiego sprzedawcę

    Pozdrawiam Kamil

    Będę wdzięczny za wszelkie informacje

  • 2. Data: 2007-07-01 20:03:34
    Temat: Re: Co z gwarancją przy likwidacji sklepu
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sun, 01 Jul 2007 12:51:44 -0700, kmcomputersystem <k...@t...pl> wrote(a):
> [...]
    > reklamować ten sprzęt?
    > Czy można i jak założyć oto sprawę sądową.
    >
    > Jakie kary czekają na takiego sprzedawcę

    Nie wiem czy wciąż będziesz mogł wnosić roszczenia wobec sprzedawcy,
    ale zapewne gwarantem w dołączonych do sprzętu gwarancjach jest
    producent/dystrybutor, a nie sklep, i u nich bezpośrednio będziesz mógł
    reklamować produkty.

    pozdrawiam. B.

  • 3. Data: 2007-07-01 20:06:25
    Od: "Pawel" <p...@o...pl>

    > Czy można i jak założyć oto sprawę sądową.
    > Jakie kary czekają na takiego sprzedawcę

    Kurcze, to w tym kraju zamknięcie sklepu jest już karalne?

    Pawel

    PS. Może w poniedziałek otworzą?

  • 4. Data: 2007-07-01 20:32:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kmcomputersystem" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Z karaniem bym się nie rozpędzał, bo nie ma za co. udaj się do właściwego
    miejscowo urzędu gminy, miasta czy dzielnicy i ustal dane osobowe
    właściciela sklepu. To, ze zakończył działalność gospodarczą nie zmienia w
    niczym faktu, że jako osoba fizyczna ponosi odpowiedzialność za
    zobowiązania swojej firmy.

  • 5. Data: 2007-07-01 22:37:05
    Od: "emes" <e...@n...pl>

> [...]
    > właściciela sklepu. To, ze zakończył działalność gospodarczą nie zmienia w
    > niczym faktu, że jako osoba fizyczna ponosi odpowiedzialność za

    Zobowiazanie powstalo po tym gdy firma zostala wyrejestrowana, wiec na dobra
    sprawe tak jak gdyby go nie bylo ?

  • 6. Data: 2007-07-01 23:18:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "emes" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Zobowiazanie powstalo po tym gdy firma zostala wyrejestrowana, wiec na
    > dobra
    > sprawe tak jak gdyby go nie bylo ?

    A to czemu? Umowa gwarancyjna byłą zawarta z osobą,a nie firmą, która w
    takim wypadku w ogóle osobowości prawnej nie ma.

  • 7. Data: 2007-07-02 08:50:51
    Od: Grzegorz <g...@p...onet.pl>

    kmcomputersystem pisze:
> [...]
    > reklamować ten sprzęt?
    > Czy można i jak założyć oto sprawę sądową.
    >
    > Jakie kary czekają na takiego sprzedawcę

    Witam
    Skoro firma była prowadzona przez osobę prywatną, to mniemam iż była to
    działalność gospodarcza prowadzona przez osobę fizyczną. Więc jeśli ta
    osoba zamknęła działalność gospodarczą to w dalszym ciągu odpowiada za
    zawarte gwarancje (umowy gwarancyjne) całym swoim majątkiem. To że firma
    jako podmiot została wyrejestrowana z ewidencji działalności
    gospodarczej, nie ma tutaj żadnego znaczenia... Umowa gwarancyjna jest
    umową z zakresu prawa cywilnego.
    Jeśli ta osoba odmawia realizacji umów gwarancyjnych to pozostaje Ci
    wyłącznie droga sądowa do dochodzenia swoich roszczeń.
    Czasami jest tak, że główni dystrybutorzy mają możliwość realizacji umów
    gwarancyjnych.. ale to zależy od danej sytuacji.

    Grzegorz

  • 8. Data: 2007-07-02 10:24:05
    Od: kmcomputersystem <k...@t...pl>

    On 1 Lip, 21:51, kmcomputersystem <k...@t...pl> wrote:
> [...]
    > reklamować ten sprzęt?
    > Czy można i jak założyć oto sprawę sądową.
    >
    > Jakie kary czekają na takiego sprzedawcę

    A jeżeli firma istnieje tylko zamknęła sklep??
    czy Urząd gminy musi podac mi te informacje

    Pozdr Kamil

  • 9. Data: 2007-07-02 10:32:19
    Od: Grzegorz <g...@p...onet.pl>

    > A jeżeli firma istnieje tylko zamknęła sklep??
    > czy Urząd gminy musi podac mi te informacje

    Rejestr jest jawny.

    Grzegorz