  • 1. Data: 2007-07-01 16:30:11
    Temat: Jak zbierać dowody aby były mocne?
    Od: "c...@y...co.uk" <c...@y...co.uk>

    Witam,

    jak kiedyś pisałem dostałem sfałszowane dokumenty i ukradziono mi klucze.
    Niestety jak się głębiej zastanowić to nie mam jak takiej sytuacji
    udowodnić. Ciągle mnie to męczy bo czuje się skrzywdzony, a nie mogę nic
    zrobić.

    Mam pytanie na przyszłość. Jak skutecznie zbierać dowody. Co może być takim
    dowodem.
    Najbardziej chodzi mi o takie powalające z których bandyta nie potrafiłby
    się wykręcić. Jak się tak dłużej zastanowić to taki łajdak może się ze
    wszystkiego wyłgać. Na dodatek wyczytałem, że bandyta może bezkarnie kłamać
    przed sądem.

    Do głowy jak na razie przychodzi mi tylko:
    -świadek (trudno o takiego w sytuacji zaskoczenia takimi dokumentami, nie
    każdy chce zeznawać itd.) słaby pomysł
    -nagranie kamerą. To wygląda mi na silne.
    Z tego co czytałem to musi być koniecznie z głosem. Pewnie najchętniej
    kolorowe?
    Jeśli tak to na jaki nośnik to nagrać aby było uznane przez sąd?
    kaseta VHS, płyta DVD, plik komputerowy, coś innego?
    Jaka kamera, jaki nośnik najlepszy dla sądu?
    Na takie ryzykowne spotkania mógłbym zabierać jakiś zestaw bezprzewodowy.
    -zabezpieczenie odcisków palców. Mogłem kazać włożyć pismo do koszulki
    foliowej. Co wy na to? Czy takie odciski trzeba przekazać błyskawicznie na
    Policję czy moga poleżeć? Czy moge z tym iść od razu do labolatorium
    kryminalistyki czy trzeba to załatwiać przez komendę powiatową?
    -czy jeśli ktoś popełnia kilka przestępst to składać je oddzielnie czy
    zbierać dowodu aż zbierze sie więcej popełnionych czynów karalnych?
    -co zrobić aby zabezpieczyć sfałszowane dokumenty przed
    zaginięciem/zniszczeniem w sądzie? Iść do notariusza? Do komendy głównej
    Policji?

    Taki jestem wkurzony. Popełnili przestępstwa a ja nic nie mogę zrobić bo nic
    na nich nie mam.

    --
    contact_agentedwardfring1(at)yahoo(dot)co(dot)uk is spamer
    contact_agentedwardfring1(at)yahoo.co.uk is spamer

  • 2. Data: 2007-07-01 20:06:51
    Temat: Re: Jak zbierać dowody aby były mocne?
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Najbardziej chodzi mi o takie powalające z których bandyta nie potrafiłby
    > się wykręcić. Jak się tak dłużej zastanowić to taki łajdak może się ze

    nie ma takich

    Icek

    PS Powalajace to jest zlapac na goracym uczynku i jeszcze to wszystko
    filmowac i miec 10 swiadkow

  • 3. Data: 2007-07-01 20:33:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > PS Powalajace to jest zlapac na goracym uczynku i jeszcze to wszystko
    > filmowac i miec 10 swiadkow

    A i tak powie "to nie ja kradlem wtedy ten Ksiezyc. To brat byl!"

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-07-01 22:13:54
    Od: "c...@y...co.uk" <c...@y...co.uk>

    Icek wrote:

    > nie ma takich
    >

    > Icek
    >
    > PS Powalajace to jest zlapac na goracym uczynku i jeszcze to wszystko
    > filmowac i miec 10 swiadkow

    Czyli oprócz kamery wideo i świadków oraz odcisków palców nic więcej nie
    można zebrać jako dowody?

  • 5. Data: 2007-07-02 15:40:23
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl>

    > Czyli oprócz kamery wideo i świadków oraz odcisków palców nic więcej nie
    > można zebrać jako dowody?

    Dowodem może być cokolwiek co sędzia uzna za przydatne i dopuści. Zdjęcie,
    film, zapach w słoiku, skrawek materiału, wyciąg z banku, billing. O
    wiarygodności co najwyżej wypowie się biegły.