    From: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Link4 OC zmiana właściciela i płatność ratami
    Date: Sun, 8 May 2005 18:46:21 +0200

    Użytkownik "Melansz" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1115551762.a006563d1125c802819fbeccf4938926@ter
    anews...
    > Kupiłem samochód ubezpieczony w Link4. Polisa OC przechodzi na nowego
    > właściciela, polisa jest roczna ale płatna w dwóch ratach, druga rata
    > powinn
    > być dopiero we wrześniu. Link4 wymaga jednak dopłaty wystawiając nową
    > polisę
    > na nowego właściciela - dopłatę do końca roku.
    >
    > Czy ma do tego prawo? Sposób opłacania rat ma znaczenie dla kupującego
    > samochód, okzauje się że musi dopłacić za cały okres ubezpieczenia, na
    > jakiej podstawie Link4 uzależnia wydanie polisy na nowego właściciela od
> [...]

    Zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych (http://prawo.ryzyko.pl/)
    nabywca pojazdu ma 30 dni od dnia kupna na wypowiedzenie "starej" umowy OC.
    Jeśli umowę OC wypowie - musi zawrzeć dla siebie nową a _staremu_
    właścicielowi należy się zwrot składki. Jeśli nie wypowie - to z mocy prawa
    polisa przechodzi na niego i np. kolejna ratę musi płacić..

    Link4 nie ma tu nic do tego. Co najwyżej jezeli umowa nie zostanie
    wypowiedziana ma prawo do tzw. rekalkulacji składki - czyli może ją
    podwyższyć lub obniżyć.

    --
    Pozdrowienia
    Brodek