  • 1. Data: 2005-05-08 11:30:34
    Temat: Link4 OC zmiana właściciela i płatność ratami
    Od: "Melansz" <w...@w...pl>

    Kupiłem samochód ubezpieczony w Link4. Polisa OC przechodzi na nowego
    właściciela, polisa jest roczna ale płatna w dwóch ratach, druga rata powinn
    być dopiero we wrześniu. Link4 wymaga jednak dopłaty wystawiając nową polisę
    na nowego właściciela - dopłatę do końca roku.

    Czy ma do tego prawo? Sposób opłacania rat ma znaczenie dla kupującego
    samochód, okzauje się że musi dopłacić za cały okres ubezpieczenia, na
    jakiej podstawie Link4 uzależnia wydanie polisy na nowego właściciela od
    zapłaty składki za cały okres ubezpieczenia? Zrozumiałe są dopłaty/nadpłaty
    z tytułu różnych zniżek - ale to co innego.

    Pozdrawiam

    Melansz

  • 2. Data: 2005-05-08 14:05:03
    Temat: Re: Link4 OC zmiana właściciela i płatność ratami
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

> [...]
    > polisę
    > na nowego właściciela - dopłatę do końca roku.

    Miałem podobną sytuację ale z PZU, kupiłem samochód była opłacona 1 rata a
    ja chcąc kozystać z tego ubezpieczenia musiałem dopłacić resztę i o ile
    dobrze pamiętam nie mogłem tej kwoty rozłożyć już na raty.

    > Czy ma do tego prawo? .....
    > zapłaty składki za cały okres ubezpieczenia? Zrozumiałe są
    > dopłaty/nadpłaty
    > z tytułu różnych zniżek - ale to co innego.

    Jak ci się to niepodoba to ubezbiecz auto w innej firmie.
    --
    ---==[ krzymek ]==---
    CLIO'93 1.4RT E7J + LPG

  • 3. Data: 2005-05-08 16:46:21
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "Melansz" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    anews...
> [...]
    > zapłaty składki za cały okres ubezpieczenia? Zrozumiałe są
    > dopłaty/nadpłaty
    > z tytułu różnych zniżek - ale to co innego.

    Zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych (http://prawo.ryzyko.pl/)
    nabywca pojazdu ma 30 dni od dnia kupna na wypowiedzenie "starej" umowy OC.
    Jeśli umowę OC wypowie - musi zawrzeć dla siebie nową a _staremu_
    właścicielowi należy się zwrot składki. Jeśli nie wypowie - to z mocy prawa
    polisa przechodzi na niego i np. kolejna ratę musi płacić..

    Link4 nie ma tu nic do tego. Co najwyżej jezeli umowa nie zostanie
    wypowiedziana ma prawo do tzw. rekalkulacji składki - czyli może ją
    podwyższyć lub obniżyć.

    --
    Pozdrowienia
    Brodek