  • 1. Data: 2004-05-04 13:11:09
    Temat: Linia energet. na mojej działce BEZ ZGODY
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam szybko i na temat.

    Dzis dowiedziałem się iż na mojej działce stoi słup energetyczny (nie wiem
    dokładnie czy w granicy czy już na działce) jednak efekt tego jest taki, iż nad
    sporą częścią działki biegnie linia energetyczna.

    Szukam aktów prawnych związanych z tematem określającym procedurę jaka
    obowiązuje gminę inwestora w tym zakresie.

    Dziekuję.

  • 2. Data: 2004-05-04 13:43:39
    Temat: Re: Linia energet. na mojej działce BEZ ZGODY
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Szukam aktów prawnych związanych z tematem określającym procedurę jaka
    > obowiązuje gminę inwestora w tym zakresie.

    zainteresuj sie tym watkiem

  • 3. Data: 2004-05-04 13:56:41
    Od: p...@p...onet.pl

    > Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wiem
    > taki, iż nad

    > zainteresuj sie tym watkiem

    Dziękuję, jednak NIE MOGĘ go wgrać ;(

    gg 4213716

  • 4. Data: 2004-05-04 14:10:48
    Od: "Snoopy" <s...@a...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Dziękuję, jednak NIE MOGĘ go wgrać ;(
    >
    > gg 4213716

    Jakis czas temu pisalem o slupie, ktory niespodziewanie pojawil sie na
    mojej dzialce. Dalej sprawy mialy sie tak:
    - dowiedzialem sie, ze postawiono go w zwiazku z budowa kanalizacji,
    - sprawdzilem w UM plany - slup mial byc, ale na sasiedniej dzialce,
    - napisalem pismo do burmistrza (bo to on mial byc inwestorem) o
    wyjasnienie sprawy,
    - burmistrz mi odpisal, ze on o slupie nic nie wie, w ogole sprawa go
    nie dotyczy itd. i w zwiazku z tym przekazuje temat do Nadzoru
    Budowlanego,
    - za jakis czas dostalem pismo, ze przyjdzie komisja slup obejrzec,
    - komisja przyszla, spisano protokol, zapytano, jakie sa moje zadania,
    wiec zazyczylem sobie przywrocenia stanu poprzedniego,
    - slup usunieto - tak samo cichaczem z zaskoczenia, jak go postawiono.
    Teraz stoi sobie na sasiedniej dzialce, tak jak jest na planie.
    Jeszcze tego nie wiem, ale podejrzewam, ze sasiad moze mnie troche
    mniej lubi.

    Na poczatku sprawy radzilem sie adwokata. Zaproponowal:
    - ustalic nazwiska osob, ktore weszly na moja dzialke,
    - wniesc przeciwko nim sprawe o costam (generalnie wejscie na teren
    prywatny bez zgody wlasciciela),
    - kiedy oni sie beda tlumaczyc, ze im kazano w zwiazku z wykonywana
    praca itd. skarzyc firme, ktora to zrobila i domagac sie
    odszkodowania.
    Bylo to zbyt pokretne jak na moj gust, wiec odpuscilem sobie.

    Dziekuje raz jeszcze za wszytkie rady.
    Pozdrawiam.

    u.

    Grzesiek *** www.oldtimerfiat.club.prv.pl ***
    GG: 458449 *** www.snoopy.com ***

  • 5. Data: 2004-05-04 14:29:33
    Od: p...@p...onet.pl

    To bardzo pocieszające co piszesz, więc w pierszej kolejności:

    1. Ustalę kto jest inweastorem, do kogo nalezy słup (najprawdopodobniej Zakład
    Energetyczny) to chyba w Gminie ?

    2. Sprawdzę mapki geodezyjne w Urzędzie Gminy

    Do kogo kierować pismo z prośbą o wyjaśnienie na jakiej podstawie wydane zostało
    pozolenie na budowę dla inwestora: do wujta gminy czy to inwestora ?

    P.S.
    UWAGA właśnie dzwoniłą znajoma która przekazała mi ciekawąinformację, iż linia
    energetyczna jaka biegnie nad moją działką doprowadzona jest do jedynego w
    okolicy domu, którego właścicielem jest kierownik zakładu energetycznego

  • 6. Data: 2004-05-04 15:55:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Na postawienie takiej linii energetycznej powinni mieć pozwolenie na
    budowę. Niepodobieństwem jest jego otrzymanie bez zgody właścicieli
    działek, na których realizowana jest inwestycja. Dobrowolnego, lub
    wyjednanego sądownie, ale jednak bez ich wiedzy to nie możliwe. Ja bym
    zawiadomił nadzór budowlany i poczekał, na ich kroki.

  • 7. Data: 2004-05-05 06:32:57
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > wyjednanego sądownie, ale jednak bez ich wiedzy to nie możliwe. Ja bym
    > zawiadomił nadzór budowlany i poczekał, na ich kroki.

    W dniu wczorajszym dokładnie zapoznałem się ze stanem faktycznym, okazało się
    iż de facto słup NIE STOI na mojej działce, ale poza jej gruntem a "jedynie"
    linia energetyczna przecina róg mojej działki. Poza tym postawiony został
    transformator na słupie obok granicy mojej działki (ok 2 m od niej), czy to ma
    jakieśkonsekwencje co do późniejszej możliwości zabudowy tego gruntu ?

    Nie przeglądałem jeszcze map albowiem nie było takiej możliwości w dniu
    wczorajszym.

  • 8. Data: 2004-05-05 12:19:13
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

> [...]
    czy to ma
    > jakieśkonsekwencje co do późniejszej możliwości zabudowy tego gruntu ?

    oczywiscie
    jest jakias minimalna odleglosc budynku od napowietrznej lini
    energetycznej
    czyli, Twoje dobro zostalo naruszone

    pozdro
    xmarcel

  • 9. Data: 2004-05-05 14:56:08
    Od: quwert <q...@g...pl>

    >okazało się
    > iż de facto słup NIE STOI na mojej działce, ale poza jej gruntem a "jedynie"
    > linia energetyczna przecina róg mojej działki.
    Bez twojego zgody nie moze nawet na cm.

  • 10. Data: 2004-05-05 20:00:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja bym jednak napisał pismo do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
    Taka linia może być w przyszłości uciążliwa, choć niekoniecznie musi. To
    zależy od konfiguracji działki. Ale tak, czy inaczej najprawdopodobniej na
    projekcie nie przebiega przez Twoją działkę, bo musiał byś wyrazić na to
    zgodę.