  • 1. Data: 2004-05-04 12:51:59
    Temat: Zasiłek rodzinny - czy się należy ?
    Od: iwc1a <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS>

    Witam, mam takie pytanie. Obecnie przebywam na urlopie wychowawczym i do
    tej pory nie otrzymywałam ani zasiłku rodzinnego ani wychowawczego. W
    marcu mój mąż stracił pracę i obecnie jest na zasiłku dla bezrobotnych.
    Jeśli chodzi o zarobki z 2002r. to w tej chwili nie kwalifikowalibyśmy
    się do zasiłku rodzinnego ale co w przypadku gdy teraz ja nie otrzymuję
    żadnych pieniędzy a mój mąż tylko zasiłek dla bezrobotnych. Czy w takiej
    sytuacji należy nam się zasiłek czy nie. W nowych przepisach o zasiłku
    rodzinnym jest napisane że jeżeli sytuacja finansowa pogorszyła sie w
    stosunku do roku 2002 to zasiłek się należy. Mąż pytał się w urzędzie
    dwóch kobitek czy ten zasilek mi przysługuje i jedna powiedziła że tak a
    druga że nie. Więc jak to jest ? Proszę o odpowiedź bo nie mam zamiaru
    nastać się w tych olbrzymich kolejkach z podaniem i otrzymać odpowiedzi
    że niestety się nie należy. Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
    --

    Pozdrowionka :D
    Iwonka & Natalka (21.07.2003)

  • 2. Data: 2004-05-04 19:37:46
    Temat: Re: Zasiłek rodzinny - czy się należy ?
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "iwc1a" <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS> napisał w wiadomości
> [...]
    > nastać się w tych olbrzymich kolejkach z podaniem i otrzymać odpowiedzi
    > że niestety się nie należy. Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

    na dziecko się należy zgodnie z zasadami ustawowymi (przychód, wiek dziecka)
    na męża się nie należy

  • 3. Data: 2004-05-04 20:04:54
    Od: c...@o...pl

    Informacje o uprawnieniach do zasiłku rodzinnego są dość niejednoznaczne, sama
    się o tym przekonałam. Dość interesuję się ustawą o świadczeniach rodzinnych,
    jako niesamowitym bublem i wg wszelkich danych możesz dostać zasiłek rodzinny i
    zasiłek z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystyania z urlopu
    wychowawczego, gdy dostarczysz:
    - kopię dow. osob.
    - skrócony odpis aktu ur. dziecka (dają za darmo w urzędach miasta)
    - zaświadczenia o dochodach twoich i męża za 2002 rok z urzędu skarbowego (dają
    bezpłatnie za 7-14 dni)
    - zaświadczenie pracodawcy o udzieleniu ci urlopu wychowawczego i na jaki okres
    - zaświadczenie o conajmniej 6-miesięcznym zatrudnienu przed rozpoczęciem urlopu
    wychwawczego
    - wypełniony wniosek o zasiłek
    Jeśli wasza sytuacja aktualnie bardzo się pogorszyła, to należy dołączyć także
    zaświadczenia lub oświadczenia o zarobkach uzyskanych w miesiącu poprzedzającym
    miesiąc złożenia wniosku (nastąpi tzw. w ustawie "utrata dochodu").
    Jeśli dostarczysz ten plik papierzysk i twój mąż jest bezrobotny to nie ma siły,
    abyś zasiłku nie dostała.
    Warto wystąpić.
    Powodzenia

  • 4. Data: 2004-05-04 20:51:44
    Od: "Mrowka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "iwc1a" <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS> napisał w wiadomości
    > Witam, mam takie pytanie. Obecnie przebywam na urlopie wychowawczym i do
    > tej pory nie otrzymywałam ani zasiłku rodzinnego ani wychowawczego.

    Podaje bezplatny numer tel do informacji 0800-88-99-88

    Magda