  • 21. Data: 2009-11-17 10:18:57
    Temat: Re: Licencja Microsoftu [SPRZEDAŻ niezgodna z licencją]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Licencje sprzedaje? Chyba cos poszedles na skroty :)

    > Umowe sprzedazy egzemplarza zawarles ze sprzedawca ale umowe licencyjna
    > z MS. Nie mozesz od MS domagac sie czegos co obiecal Ci sprzedawca a od
    > sprzedawcy czegos na co umowiles sie z MS.
    >
    > j.

    Sprzedawca "obiecał" sprzedaż produktu/oprogramowania *zgodnego* z
    (*w pełni* objętego) licencją MS bo zasadniczo to sprzedał właśnie tą
    licencje. Czyli *ty potwierdzasz* że sprzedawca sprzedaje coś (zupełnie)
    innego niż to co jest objęte licencją MS a wiec "produkt ewidentnie
    wybrakowany (prawnie)"? :-)

    Z punktu zwykłego człowieka jak ktoś "wziął kasę" to właśnie ten ktoś ma
    ciężki (i niezbywalny) obowiązek udowodnić że kasę to ma zwrócić już
    zupełnie ktoś inny.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Śmiech nie tylko czyści zęby, lecz także oczyszcza zmarszczki z kurzu.

  • 22. Data: 2009-11-17 10:41:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > licencje. Czyli *ty potwierdzasz* że sprzedawca sprzedaje coś (zupełnie)
    > innego niż to co jest objęte licencją MS a wiec "produkt ewidentnie

    Nie rozumiem o co chodzi w powyzszym.

    > Z punktu zwykłego człowieka jak ktoś "wziął kasę" to właśnie ten ktoś ma
    > ciężki (i niezbywalny) obowiązek udowodnić że kasę to ma zwrócić już
    > zupełnie ktoś inny.

    No i?

    j.

  • 23. Data: 2009-11-17 10:49:40
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    > Michał pisze:

    > Przecież nie jest ci potrzebny _ten_ system operacyjny.
    > Kup inny, bez ograniczeń.

    Jest mi potrzebny. Polski rząd zmusza do używania Windowsa.
    Przykład:
    Prowadze działalność i musze uzywac Płatnika (taki program do rozliczeń z
    ZUSem) płatnik działa tylko w Windows. Zainstalowałem emulator Windowsa w
    Linuxie instaluje Płatnika a ten mi krzyczy podczas instalacji,że potrzebuje
    IE. Cóż próbuje zainstalowac IE. Oczywiście technicznie mi się udaje to
    zrobić. Nietety wg prawa nie. BO licencja IE obejmuje jego użytkowanie tylko
    w Windows. Więc musze kupić Windowsa i go zainstalować.
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2009-11-17 10:51:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    mz pisze:

> [...]
    > zrobić. Nietety wg prawa nie. BO licencja IE obejmuje jego użytkowanie tylko
    > w Windows. Więc musze kupić Windowsa i go zainstalować.

    A to pretensje kieruj do rządu. :)

    --
    spp

  • 25. Data: 2009-11-17 10:52:22
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    E tam. To jest coś: http://prawo.vagla.pl/files/na_szkode_gnu.jpg

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 26. Data: 2009-11-17 10:59:08
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    > A to pretensje kieruj do rządu. :)

    Kieruje i owszem. Ale tym postem chciałem ci pokazać że
    ten_system_operacyjny jest mi niezbedny.

  • 27. Data: 2009-11-17 11:00:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Aż się dziwię, że nie słyszałeś o Janosiku http://www.janosik.net/

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 28. Data: 2009-11-17 11:00:20
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Nie rozumiem o co chodzi w powyzszym.

    > No i?
    >
    > j.

    Jeśli wolisz inaczej to proszę bardzo: jeśli MS uważa że obowiązek
    zwrotu kasy w przypadku "zrezygnowania" *gwarantowany* w umowie
    licencyjnej MS nie spoczywa na sprzedawcy (nie MS) to brak wymienienia w
    licencji "punktów/procedur zwrotu kasy przez sam MS" wystawia sam MS na
    łatwy tak prawny po kilku liniach.

    Bo na razie jak dla mnie mamy w Polsce "sparowane rżnięcie głupa":
    * MS udaje że zwracać ma sprzedawca
    * sprzedawcy uważają że zwracać to se może MS

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Nie można dwa razy wejść do tej samej rzeki,

  • 29. Data: 2009-11-17 11:03:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:

> [...]
    > licencyjnej MS nie spoczywa na sprzedawcy (nie MS) to brak wymienienia w
    > licencji "punktów/procedur zwrotu kasy przez sam MS" wystawia sam MS na

    Zupełnie nie rozumiem tego zdania.

    > Bo na razie jak dla mnie mamy w Polsce "sparowane rżnięcie głupa":
    > * MS udaje że zwracać ma sprzedawca

    Z jakiej racji?

    > * sprzedawcy uważają że zwracać to se może MS

    I słusznie, nie każdy ma obowiązek robienia tego, co MS każe.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2009-11-17 11:26:42
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    > Aż się dziwię, że nie słyszałeś o Janosiku http://www.janosik.net/

    Słyszałem. Coprawda jakies kilka lat się tym interesowałem i z tego co wiem
    nie jest do tej pory nie jest do końca legalny tzn ZUS nie dopuścił go jako
    legalny program do rozliczeń.