  • 91. Data: 2009-11-18 09:51:44
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem>

    > Sprawa doszła aż do najwyższych instancji sądowych i została wygrana
    > przez P.T. twórców Janosika. Jak najbardziej możesz z tego korzystać,
    > możesz także tworzyć własne oprogramowanie.

    To nie jest tak. Janosik wymusił tylko udostępnienie dokumentacji
    komunikacji, ale sam program (Janosik czy inny) musi być sprawdzony przez
    ZUS. Tego wyrok nie zmienił. Sprawa toczyła się z 5 lat. Paranoja.
    Powinniśmy wystąpić o odszkodowanie. Tylko nie wiem od kogo. Rządu ? ZUS ?
    Pro.. ?

  • 92. Data: 2009-11-18 11:43:54
    Temat: Re: Licencja Microsoftu [SPRZEDAŻ niezgodna z licencją]
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    op23 napisał(a):

    > A to co zainstalujesz to nie jest crapware ?

    Dla mnie, nie ;) To chyba logiczne? Nie chodzi mi o sam system tylko o
    tysiac piecset sto dziewiecset dodatkowych programow i aplikacji tj np
    MSO 60 dniowy, NIS 30 dniowy etc.

    j.

  • 93. Data: 2009-11-18 12:39:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    op23 pisze:
    > Przecież i tak płaci. Myślisz, że Płatnik jest tańszy bo ma zamknięty
    > kod ? A widziałeś by JAKIKOLWIEK program z zamkniętym kodem był tańszy
    > od open source'owego ?

    Oczywiście. przecie nikt nie napisze ZUSowi płatnika na takiej samej
    zasadzie, na jakiej ktoś w wolnej chwili grzebie we FLOSS.

    Zauważ, że liczące się projekty FLOSS konsumują ogrom kasy. Firefox
    przecie siedzi od lat na garnuszku googla i tylko dzięki temu cośkolwiek
    znaczy. OpenOffice siedzi na garnuszku Suna i jakość tu już jest jaka
    jest, bo kasy nie ma dość.

    Znasz jakieś znaczące projekty OS, które są robione za darmo? Mit o
    darmowości OS to mit. Projekty bez kasy to są małe projekty
    hobbystyczne. Nie można na tym opierać działania państwa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 94. Data: 2009-11-18 15:28:57
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > No cóż, możesz kupić NORMALNĄ wersję bez zniżek. Albo skorzystać z
    > tego,
    > że ktoś spełnił wymogi na dostanie zniżki.

    No dobrze: kupuję cały komputer z Win 7 OEM. Pech chciał, że
    zasilacz/dysk/cokolwiek się spalił, system się posypał. Kupuję sobie
    dysk, reinstaluję SAMEMU system i już mam go wg licencji NIELEGALNIE

  • 95. Data: 2009-11-18 15:49:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michał napisał(a):

    > No dobrze: kupuję cały komputer z Win 7 OEM. Pech chciał, że
    > zasilacz/dysk/cokolwiek się spalił, system się posypał. Kupuję sobie
    > dysk, reinstaluję SAMEMU system i już mam go wg licencji NIELEGALNIE

    Pójdziesz do więzienia ;)

    j.

  • 96. Data: 2009-11-18 16:51:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:

    > No dobrze: kupuję cały komputer z Win 7 OEM. Pech chciał, że
    > zasilacz/dysk/cokolwiek się spalił, system się posypał. Kupuję sobie
    > dysk, reinstaluję SAMEMU system i już mam go wg licencji NIELEGALNIE

    Takie zasady licencji OEM.
    Dlatego kosztuje taniej niz zwykły.

  • 97. Data: 2009-11-18 17:23:29
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > Oczywiście. przecie nikt nie napisze ZUSowi płatnika na takiej samej
    > zasadzie, na jakiej ktoś w wolnej chwili grzebie we FLOSS.

    No i co, że nie napisze ? Jaki to ma związek z kosztami wytworzenia.

> [...]
    > przecie siedzi od lat na garnuszku googla i tylko dzięki temu cośkolwiek
    > znaczy. OpenOffice siedzi na garnuszku Suna i jakość tu już jest jaka

    Płatnik już został opłacony.

    > Znasz jakieś znaczące projekty OS, które są robione za darmo?

    Nie pisałem o darmowości, więc nie rozumiem twoich komentarzy. Pisałem o
    otwartości kodu źródłowego. Fakt, że komuś zlecono napisanie programu nie
    oznacza, że nie ma być dostępnego publicznie jego kodu źródłowego. Wręcz
    przeciwnie, ma być dostępny. W końcu zlecono napisanie go a nie kupiono
    prawo do jego użytkowania.

    > Mit o
    > darmowości OS to mit.

    OS znaczy dokładnie to co znaczy OTWARTY KOD ŹRÓDŁOWY

    > Projekty bez kasy to są małe projekty
    > hobbystyczne.

    Różne są projekty. Płatnik ma złożoność Localizator'a czy SVN'a. Niebanalne
    projekty.

    > Nie można na tym opierać działania państwa.

    Chłopie ... czy ja piszę by pisać Płatnika za darmo ? Piszę, by ten Płatnik
    był dostępny w źródle właśnie dlatego, że za napisanie go zapłacono i to
    zapłaciliśmy wszyscy więc już nikomu tego programu nie uda się sprzedać i na
    nim zarobić. To dość logiczne jest. Nie wiem zupełnie po jakiego grzyba
    gadać o darmowości.

  • 98. Data: 2009-11-18 18:45:06
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "op23" <o...@r...pl> pisze:
> [...]
    > uda się sprzedać i na nim zarobić. To dość logiczne jest. Nie wiem
    > zupełnie po jakiego grzyba gadać o darmowości.

    Czy ty "radośnie sugerujesz" że ZUS "ma prawo" "mieć w dupie"
    koszty użytkowania tego oprogramowania przez swoich
    "przymusowych klientów"?
    (np. koszty wymuszonego zakupu oprogramowania amerykańskiej firmy Microsoft)

    ZUS to nie jest coś na co się płaci dobrowolnie => jego prawo do
    *WYMUSZANIA* dodatkowych kosztów nie wymienionych wprost w ustawach
    jest "mierne" (IMHO). Czy obowiązek zakupu oprogramowania MS został
    wymieniony w ustawach?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Jak się powiedziało "a" pora powiedzieć "b".

  • 99. Data: 2009-11-18 19:41:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    op23 pisze:
    > No i co, że nie napisze ? Jaki to ma związek z kosztami wytworzenia.

    No że za darmo się to nie zrobi. Ergo - naród zapłaci, więc ja również.
    A skorzysta może 0,000001% narodu.

    > Płatnik już został opłacony.

    No właśnie. Tym bardziej nie ma powodu do inwestowania w wersję OpenSource.

    > Nie pisałem o darmowości, więc nie rozumiem twoich komentarzy.

    Więc ja mówię, że nie ma sensu płacić, skoro z otwarcia prawie nikt nie
    skorzysta.

    > Różne są projekty. Płatnik ma złożoność Localizator'a czy SVN'a.

    Oj zdziwiłbyś się. Chyba że mówisz o programie instalowanym w firmach.
    Tylko, że to tylko drobniutki frontend. W dodatku i tak zmieniany co
    zmiana przepisów i zasad, więc musi być stale nadzorowany i rozwijany.

> [...]
    > Płatnik był dostępny w źródle właśnie dlatego, że za napisanie go
    > zapłacono i to zapłaciliśmy wszyscy więc już nikomu tego programu nie

    No i nie widzę powodu, żeby teraz płacić za tworzenie wersji OpenSource.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 100. Data: 2009-11-18 20:04:38
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> pisze:

    > No że za darmo się to nie zrobi. Ergo - naród zapłaci, więc ja również.
    > A skorzysta może 0,000001% narodu.

    > No właśnie. Tym bardziej nie ma powodu do inwestowania w wersję
    > OpenSource.

    Dlaczego niepełnosprawni nie zapłacą sami za te wszystkie
    kosztowne "podjazdy i schodki" których przygniatająca większość
    społeczeństwa wcale nie potrzebuje? :-)

    Tu nie chodzi o opłacenie wersję open source tylko o:
    a) o to by ZUS nie robił za "ewidentnego naganiacza Microsoftu"
    [który firmą polską to z pewnością nie jest]
    b) by ZUS nie zachowywał się jak "pies ogrodnika" uniemożliwiający innym
    napisanie wersji na Linuksa/BSD/Maca/..... jak się komuś zechce w
    oparciu o publiczną dokumentacje protokołu komunikacji klienta z
    serwerem

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Do płaczu też potrzebne jest serce.