  • 11. Data: 2009-11-17 09:18:27
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> pisze:
> [...]
    lych-uzytkownikow,Aktualnosc,15352.html

    > Dla wszystkich.
    > Jakby sprowadzili cenę paczki do ceny OEM, to wiecej ludzi by kupiło i
    > sie nie czaiło i nie musiało kombinowac.

    Ja jakoś od dawna mam wrażenie że strategia sprzedaży MS polega na
    "kosmicznym" zróżnicowaniu cen dla różnych odbiorców przy czym ceny dla
    niektórych grup są kosmicznie zawyżone żeby pozostali mieli (mylne)
    wrażenie że chwycili pana Boga za nogi kupując aż tak tanio.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Sumienie miał czyste. Nie używane.

  • 12. Data: 2009-11-17 09:18:59
    Temat: Re: Licencja Microsoftu [SPRZEDAŻ niezgodna z licencją]
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > Jeśli MS gwarantuje *w licencji* "prawo do zwrotu" a sprzedawca nie chce
    > zwrócić forsy to czy *wszystkie* kopie programów MS sprzedane przez
    > tegoż sprzedawcę są nielegalne (pirackie) bo niezgodne z licencją? :-)

    Zwrot gwarantuje MS a nie sprzedawca wiec musisz sie zdecydowac do kogo
    kierujesz rozszczenie i w jakim trybie.

    j.

  • 13. Data: 2009-11-17 09:25:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Przypomnę, że polskiej prokuraturze zdarzyło się (co najmniej raz)
    > postawić zarzuty o naruszenie licencji typu shareware (Winrar, Total
    > Commander). Program był pobrany z legalnego źródła, natomiast nie był
    > opłacony.

    Ale to jest raczej powód do śmiechu, co? :)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-11-17 09:27:55
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Zwrot gwarantuje MS a nie sprzedawca wiec musisz sie zdecydowac do kogo
    > kierujesz rozszczenie i w jakim trybie.
    >
    > j.

    Zwrot gwarantuje MS w licencji którą sprzedaje sprzedawca.
    Odmawiając zwrotu *sprzedawca* dosadnie i ewidentnie udowadnia że
    sprzedał "towar" *inny* niż ten który opisuje licencja MS a wiec
    jak dla mnie sprzedał *nielegalną* kopie oprogramowania bo nie objętą
    licencją MS.

    Domaganie się zwrotu od MS to już problem sprzedawcy który wziął od klienta
    pieniądze za sprzedaż produktu "niezgodnego z opisem (w licencji)".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Nawet w największym gniewie nie składaj skargi do sądu. Nie kradnij,

  • 15. Data: 2009-11-17 09:38:07
    Temat: Prokuratura a licencja shareware [Was: Licencja Microsoftu]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ale to jest raczej powód do śmiechu, co? :)

    Tylko jeśli prokuratura sprawę przegrała lub (tchórzliwie?) nie
    dociągnęła do prawomocnego końca :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Nigdy nie trzeba mieć tyle rozumu,

  • 16. Data: 2009-11-17 09:53:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 10:25:03 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Ale to jest raczej powód do śmiechu, co?

    Oskarżonemu raczej nie było do śmiechu...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 17. Data: 2009-11-17 09:57:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > Zwrot gwarantuje MS w licencji którą sprzedaje sprzedawca.

    Licencje sprzedaje? Chyba cos poszedles na skroty :)

> [...]

    > Domaganie się zwrotu od MS to już problem sprzedawcy który wziął od klienta
    > pieniądze za sprzedaż produktu "niezgodnego z opisem (w licencji)".

    Umowe sprzedazy egzemplarza zawarles ze sprzedawca ale umowe licencyjna
    z MS. Nie mozesz od MS domagac sie czegos co obiecal Ci sprzedawca a od
    sprzedawcy czegos na co umowiles sie z MS.

    j.

  • 18. Data: 2009-11-17 09:59:35
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Ja jakoś od dawna mam wrażenie że strategia sprzedaży MS polega na
    > "kosmicznym" zróżnicowaniu cen dla różnych odbiorców

    Jeszcze mi przyszła do głowy wątpliwość, czy taki zapis w licencji nie
    jest zmuszaniem do transakcji wiązanej? Normalnie kupiłbym podzespoły +
    system operacyjny, złożyłbym sobie z tego komputer i miałbym sprawny,
    działający produkt.

    A wg zapisów licencji muszę kupić podzespoły + system operacyjny +
    usługę składania, której nie chcę i nie potrzebuję.

  • 19. Data: 2009-11-17 10:01:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    Michał pisze:

> [...]
    >
    > A wg zapisów licencji muszę kupić podzespoły + system operacyjny +
    > usługę składania, której nie chcę i nie potrzebuję.

    Przecież nie jest ci potrzebny _ten_ system operacyjny.
    Kup inny, bez ograniczeń.

    --
    spp

  • 20. Data: 2009-11-17 10:06:10
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 10:59:35 +0100, Michał napisał(a):

    > A wg zapisów licencji muszę kupić podzespoły + system operacyjny +
    > usługę składania, której nie chcę i nie potrzebuję.

    Nie, licencja Ciebie do tego nie zmusza.
    Natomiast można chyba mówić o transakcji wiązanej w kontekście praktyki
    budowniczych komputerów, którzy praktycznie uniemożliwiają zakup sprzętu
    bez preinstalowanego Windowsa (nadal słabo jest z dostępnością laptopów
    bez systemu).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd