  • 1. Data: 2003-10-17 10:58:52
    Temat: Legalny linux w firmie???
    Od: "The_EaGle" <t...@t...usunto.pl>

    Mam dzialnosc gospodarcza polegajaca na udostepnianiu inetu poprzez sieci
    LAN, WLAN. Najwazniejszym systemem jest oczywiscie linux stojacy na
    serwerze. Mam pytanie czy jezeli uzywam dystrybucji Red Hat 7.3 to musze
    miec do tego jakies papiery?

    Wiem ze bede mial w najblizszym czasie kontrole i wiem ze pytaja o takie
    rzeczy. Jezeli im tego nie pokaze maja prawo mi zabrac kompa. Nie trudno sie
    domyslec ze utrata serwera stawia mnie w dosc trudnej sytuacji nawet jezeli
    to bedzie na kilka dni. W mojej miejscowosci zarowno BSA (firma na jej
    zlecenie) jak i jakies inne zrzeszenie producentow oprogramowania
    komercyjnego (fota czy sfota ???) robia naloty na firmy informatyczne i do
    mnie przyjda raczej na pewno bo tych firm jest pewnie z 20 -40 :-/

    Martwie sie tym bo poszli takze do domu kolegi, zabrali mi z tysiac filmow
    na CD, mp3, itd. Ja tego nei mam ale nawet do linuxa sie doczepili. Czy
    majac firme musze miec na niego jakies dokumenty czy cos takiego???

    Rafał

  • 2. Data: 2003-10-17 12:35:25
    Temat: Re: Legalny linux w firmie???
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "The_EaGle" <t...@t...usunto.pl> wrote in message
> [...]
    > na CD, mp3, itd. Ja tego nei mam ale nawet do linuxa sie doczepili. Czy
    > majac firme musze miec na niego jakies dokumenty czy cos takiego???

    poczytaj treść licencji linuxa.
    kilka dni ? moze go dostaniesz za dwa lata.

  • 3. Data: 2003-10-17 14:04:46
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-10-17, The_EaGle <t...@t...usunto.pl> wrote:
> [...]
    > LAN, WLAN. Najwazniejszym systemem jest oczywiscie linux stojacy na
    > serwerze. Mam pytanie czy jezeli uzywam dystrybucji Red Hat 7.3 to musze

    Nie.

    --
    Miernik ________________________ jabberid:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 4. Data: 2003-10-17 22:28:07
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    > Martwie sie tym bo poszli takze do domu kolegi, zabrali mi z tysiac filmow
    > na CD, mp3, itd. Ja tego nei mam ale nawet do linuxa sie doczepili. Czy
    > majac firme musze miec na niego jakies dokumenty czy cos takiego???

    jesteś niewinny do momentu udowodnienia winy ... chyba że sie ostatnio
    prawo zmieniło

    --
    #####################
    Raku

  • 5. Data: 2003-10-21 14:41:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2003, Raku wrote:
    [...The_Eagle...]
    >+ > Ja tego nei mam ale nawet do linuxa sie doczepili.
    >+ jesteś niewinny do momentu udowodnienia winy ... chyba że sie ostatnio
    >+ prawo zmieniło

    Gdzie ty żyjesz ?
    Jesteś niewinny, ale twój komputer leży sobie w depozycie
    i czeka na lepsze czasy. Ciebie takie rozwiązanie urządza ?
    Bo moim zdaniem niemożliwość dochodzenia odszkodowania
    świadczy że niewinność w rozumieniu prawa to dużo za mało
    żeby o sprawiedliwości mówić.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-10-21 15:05:04
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <t...@t...usunto.pl> napisał
    w wiadomości news:bmohul$kg1$1@news2.ipartners.pl

> [...]
    > sieci LAN, WLAN. Najwazniejszym systemem jest oczywiscie linux stojacy
    > na serwerze. Mam pytanie czy jezeli uzywam dystrybucji Red Hat 7.3 to

    Co to jest Linux?

    Linux jest to nowoczesny, wielozadaniowy system operacyjny klasy Unix.
    Przede wszystkim jest *darmowy* i stabilny.(...)

    http://www.linux.pl/?id=article&kategoria=8&show=26

    Nie musisz mieć żadnej licencji. Linux i Solaris są
    *darmowymi* systemami co niektórym nie jest
    "na rękę".

    P.S. Jeśli nadal masz obawy o popytaj na forum:
    http://www.linux.pl/?id=forum

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wojna nie decyduje o tym kto miał rację,

  • 7. Data: 2003-10-22 18:01:23
    Temat: Odp: Legalny linux w firmie???
    Od: "try" <t...@p...onet.pl>

    > Nie musisz mieć żadnej licencji. Linux i Solaris są
    > *darmowymi* systemami co niektórym nie jest
    > "na rękę".

    Przepraszam, ale od kiedy Solaris jest darmowy ?

  • 8. Data: 2003-10-22 18:32:32
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "try" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bn6gl6$h97$1@korweta.task.gda.pl

    > Przepraszam, ale od kiedy Solaris jest darmowy ?

    Hmm, to "zabiłeś mi ćwieka". Bardzo praworządny i
    przesadnie przestrzegający etykę kolega ma postawiony
    w swoim sklepie komputerowym (z sig'a) serwer
    właśnie na "Solaris'ie". Nigdy nie słyszałem aby
    cokolwiek wspominał o licencji na ten system. Nie
    wierzę aby uprawiał piractwo gdyż na wszystkie
    komputery które są tam w sklepie i serwisie posiada
    zakupione licencje na Windows'y, Office, RAR'y,
    WF-Mag'i itd.
    Możliwe iż ma takie coś, ale nigdy się tym nie
    interesowałem.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Komputer służy do tego aby ułatwić Ci pracę

  • 9. Data: 2003-10-23 09:24:51
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Andrzej_K. wrote:

> [...]

    Wersja 8.0 od zawsze

  • 10. Data: 2003-10-23 12:11:27
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "try" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, ale od kiedy Solaris jest darmowy ?

    Dzisiaj się "wywiedziałem" gdyż nie dawało mi to
    spokoju. Otóż *najnowsze* wersje Solaris'a są
    płatne. Na dzień dzisiejszy taką wersją jest "10",
    wszystko poniżej jest *bezpłatne*

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Drobne awarie nie istnieją, jeżeli miała jednak miejsce drobna awaria,