  • 1. Data: 2003-10-17 08:04:47
    Temat: praca na zlecenie za mniej niz minimalne wynagrodzenie
    Od: "Marta Cholewińśka" <v...@w...pl>

    Czesc!
    Mam pytanko: jezeli mam prace na umowe zlecenie za mniej niz wynosi
    minimalne wynagrodzenie w Polsce to musze od tego odprowadzac podatek? czy
    jest moze jakos ustalone ze do jakiejs kwoty nie trzeba odprowadzac podatku?
    Pozdrawiam
    Marta

  • 2. Data: 2003-10-17 12:30:29
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Marta Cholewińśka" <v...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > minimalne wynagrodzenie w Polsce to musze od tego odprowadzac podatek? czy
    > jest moze jakos ustalone ze do jakiejs kwoty nie trzeba odprowadzac

    Kwota minimalna dotyczy umowy o pracę.
    U mowa zlecenie może być na dowolną kwotę nawet 50 zł.
    Podatek płacisz zawsze 20%.
    Gdy umowa nie przekracza 146 zł albo coś koło tego troszkę inaczej się go
    oblicza.

  • 3. Data: 2003-10-18 09:17:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Oct 2003, Marta Cholewińśka wrote:

> [...]
    >+ jest moze jakos ustalone ze do jakiejs kwoty nie trzeba odprowadzac podatku?

    1. NTG (-> .podatki)
    2. zaliczkę na podatek w imieniu państwa jest ci zmuszony
    zabrać zleceniodawca, wynosi 20% przychodu (po odliczeniu
    kosztów - ryczałtowych lub rzeczywistych - oraz ZUSu)
    3. jeśli jest to umowa na kwotę ponad próg to liczy się
    do *całorocznych* przychodów - a tam wg skali. Jak
    łączna kwota przychodów będzie mała to ci jeszcze
    z tego podatku zwrócą :)
    4. wKF: jeśli masz pracę to nie na umowę zlecenie, a jeśli
    umowa zlecenie to to nie jest praca :)

    pozdrowienia, Gotfryd