  • 11. Data: 2002-04-03 16:29:53
    Temat: Re: Legalnosc instalacji oprogramowania (Msdos 5.0).
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl>

    Witam,

    Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL> writes:

    > Ajć... racja. Tam był jeszcze świstek, na ,,urzędawym papierze'', z
    > hologramem.

    No dobrze, to w takim razie jak i gdzie taki MSDOS5.0 albo
    wczesniejszy (moze byc MSDOS 3.31 - wystarczy hdd 200 Mb) kupic bo jak
    rozumiem ten konkretny jest do wyrzucenia z powodu braku hologramu z
    licencja ?

    Mozna w ogole czy nie (ale nie na zasadzie zakupu Windows Xp czy czegos
    podobnego i w dol).

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2002-04-03 16:51:46
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Jaroslaw Sakowski na pl.soc.prawo:
    > Mozna w ogole czy nie (ale nie na zasadzie zakupu Windows Xp czy czegos
    > podobnego i w dol).

    IBM swojego DOS-a nadal sprzedaje.
    http://www-3.ibm.com/software/os/dos/dos2000/

    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/

  • 13. Data: 2002-04-03 17:25:26
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Ziemek Borowski"
    > IBM swojego DOS-a nadal sprzedaje.
    > http://www-3.ibm.com/software/os/dos/dos2000/

    no faktycznie - i to nawet w Polsce:
    By phone:
    48 22 87 86 672
    By fax:
    48 22 87 86 888
    By email:
    wanda.gradek@
    pl.ibm.com

    *** blad ***

  • 14. Data: 2002-04-03 18:49:50
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, Jaroslaw Sakowski wrote:

> [...]
    > wczesniejszy (moze byc MSDOS 3.31 - wystarczy hdd 200 Mb) kupic bo jak
    > rozumiem ten konkretny jest do wyrzucenia z powodu braku hologramu z

    Wróble ćwierkają że na http://www.allegro.pl/showitem.php?item=5249894

    A może by tak przerzucić się na Linuxa?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 15. Data: 2002-04-03 21:27:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Wed, 03 Apr 2002 10:11:05 +0200, Jaroslaw Sakowski
    <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> napisałbył:

    >Czy instalacja takiego systemu jest legalna i kto moze udzielic
    >rzetelnej informacji ?

    Nieco nie na temat, ale... Są darmowe odmiany DOSa. I to w dużym
    stopniu kompatybilne (co może nie być kompatybilne przy takim
    prymitywnym systemie?). Może poszukaj takiego i już

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 16. Data: 2002-04-03 21:48:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Wed, 03 Apr 2002 18:29:53 +0200, Jaroslaw Sakowski

    na szybko wygrzebałem coś takiego:
    http://www.freedos.org/
    ale jeszcze nie wiem, co to warte

  • 17. Data: 2002-04-04 06:45:13
    Od: Wojtek S <w...@p...pl>

    Jaroslaw Sakowski wrote:

> [...]
    > licencja ?
    >
    > Mozna w ogole czy nie (ale nie na zasadzie zakupu Windows Xp czy czegos
    Polskie prawo nie przewiduje czegoś takiego jak program porzucony przez
    producenta, np taki MS DOS, którego Microsoft już nie sprzedaje, nie
    supportuje a który ty np. musisz zalegalizować, bo jedyna,
    niepowtarzalna i niezbędna aplikacja działa tylko pod MS DOS 5.0 i
    koniec. Jest o tym artykuł w najnowszym Chipie. IMHO jeśli masz
    wszystkie papierki (holkoramy, karteczkę z licencją, itd) to masz
    legalne oprogramowanie.

    --
    Pozdrówka
    Wojtek GaduGadu: 1137408

  • 18. Data: 2002-04-04 07:20:21
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl>

    Witam,

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> writes:

    > na szybko wygrzebałem coś takiego:
    > http://www.freedos.org/
    > ale jeszcze nie wiem, co to warte

    Ostatnia wersja jaka testowalem (jakies pol roku temu) niestety
    niewiele :((( Moze cos zmienili. Troche sie zrazilem i nie chce mi sie
    probowac.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2002-04-04 10:32:34
    Od: Paweł Krawczyk <f...@e...pl>

    Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> wrote:

    > Czy instalacja takiego systemu jest legalna i kto moze udzielic
    > rzetelnej informacji ?

    Jeśli nie masz pewności, to zainstaluj jeden z dostępnych za darmo
    klonów DOSa - FreeDOS (www.freedos.org) albo DR DOS (www.drdos.com).

    --
    Paweł Krawczyk * http://echelon.pl/kravietz/
    Krakow, Poland * http://ipsec.pl/