  • 1. Data: 2002-04-03 08:11:05
    Temat: Legalnosc instalacji oprogramowania (Msdos 5.0).
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl>

    Witam wszystkich grupowiczow,

    Wypozyczalnia wideo chce zainstalowac komputer obslugujacy klientow
    wyposazony w system operacyjny MSDOS. System operacyjny zostal
    zakupiony na gieldzie, oprogramowanie aplikacyjne zostanie dostarczone
    oddzielnie.

    Nosniki z systemem wygladaja na oryginalne (naklejka drukowana,
    numer indywidualny licencji na pierwszej dyskietce i seria na kazdej
    brak wciec zezwalajacych na nagranie danych).
    Jest to 5 dyskietek 360 kb z nadrukiem Microsoft (R) MSDOS (R) z
    dodatkim dtk computer, wersja (5.0) , DOC.NO (PC0E-9106) i numerem
    seryjnym DG 0000053110. Data produkcji systemu 1991 r.
    Dodatkowo do dyskietek dolaczona jest instrukcja Microsoft(r)
    MS-DOS, Version 5.0 "Getting Started User`s Guide and Reference"

    Komputer bedzie skladany oddzielnie z czesci.

    Czy instalacja takiego systemu jest legalna i kto moze udzielic
    rzetelnej informacji ?

    Kwestia oplaty za system nie odgrywa roli, moze tobyc darowizna albo
    inna (jaka?) optymalna do tego forma.

    --
    Jarek

  • 2. Data: 2002-04-03 08:24:08
    Od: "Jarek" <j...@p...pl>

    Ustawa o posiadaniu licencji na oprogramowanie weszla w 95r i 'podobno'
    kontrolerzy nie przyczepiaja sie do oprogramowania sprzed 95r. Nie mam
    ustawy potwierdzajacej to co napisalem, slyszalem to jedynie od kolesia
    który sie na tym zna ...

    Użytkownik Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> w
    wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:8...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl...

  • 3. Data: 2002-04-03 10:18:26
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl>

    Witam i dziekuje za szybki odzew.

    "Jarek" <j...@p...pl> writes:

    > Ustawa o posiadaniu licencji na oprogramowanie weszla w 95r i 'podobno'
    > kontrolerzy nie przyczepiaja sie do oprogramowania sprzed 95r. Nie mam

    Ja napisalem prywatne e-maile i mam odpowiedzi. Od microsoftu w RP
    dosc standardowa a mnie ten problem naprawde interesuje - przeciez nie
    moge niezbyt swiadomego zasad licencjonowania uzytkownika wkopac.

    > ustawy potwierdzajacej to co napisalem, slyszalem to jedynie od kolesia
    > który sie na tym zna ...

    Moze ma jakies adres na ktory moge napisac i zwrocic sie z tym
    problemem ?

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2002-04-03 10:35:29
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    (...........)
    > Moze ma jakies adres na ktory moge napisac i zwrocic sie z tym

    od tych spraw jest organizacja BSA http://www.bsa.org
    w Polsce dziala ale na podanej stronie nie ma Polski w spisie krajów -
    ciekawe dlaczego, czyżby u nas BSA działało "na dziko" ;-)))
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-04-03 13:30:38
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, Jaroslaw Sakowski wrote:

    > Nosniki z systemem wygladaja na oryginalne (naklejka drukowana,
    > numer indywidualny licencji na pierwszej dyskietce i seria na kazdej
    > brak wciec zezwalajacych na nagranie danych).

    A gdzie licencja? Nośniki, instrukcja i tym podobne akcesoria nie są
    dowodem legalności oprogramowania.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-04-03 13:31:52
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, Jarek wrote:

    > Ustawa o posiadaniu licencji na oprogramowanie weszla w 95r i 'podobno'

    O czym???

    > kontrolerzy nie przyczepiaja sie do oprogramowania sprzed 95r. Nie mam

    No właśnie, podobno.

    > ustawy potwierdzajacej to co napisalem, slyszalem to jedynie od kolesia
    > który sie na tym zna ...

    Powiedz kolesiowi żeby przestał się ośmieszać, a sam nie powtarzaj plotek,
    i oczywiście odpisuj pod cytatem.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-04-03 13:44:31
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Gwidon S. Naskrent na pl.soc.prawo:
    > A gdzie licencja? Nośniki, instrukcja i tym podobne akcesoria nie są
    > dowodem legalności oprogramowania.

    Licencja też nie bardzo może być czymś takim. licencja. Nie ,,naklejka
    licencyjna itp. Pewnie w tym wypadku (AFAIR) licencja była w książce.
    I tak naprawdę świadectwem legalności dla jakiś .... ... jest faktura.

    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/

  • 8. Data: 2002-04-03 13:47:04
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, Jaroslaw Sakowski wrote:

    > Ja napisalem prywatne e-maile i mam odpowiedzi. Od microsoftu w RP
    > dosc standardowa a mnie ten problem naprawde interesuje - przeciez nie

    Standardową i zapewne słuszną.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 9. Data: 2002-04-03 14:07:16
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, Ziemek Borowski wrote:

    > Licencja też nie bardzo może być czymś takim. licencja. Nie ,,naklejka
    > licencyjna itp. Pewnie w tym wypadku (AFAIR) licencja była w książce.
    > I tak naprawdę świadectwem legalności dla jakiś .... ... jest faktura.

    Pamiętaj że mówimy o produkcie M$, a oni od dawna stoją na stanowisku że
    liczy się tylko licencja, a w przypadku gdy ktoś nabył program z drugiej
    ręki, także - dla pewności - nośniki i instrukcje, ale tylko pomocniczo,
    tzn. nie ma się co nimi zasłaniać jeśli ktoś nie ma licencji.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 10. Data: 2002-04-03 14:27:58
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

> [...]
    > ręki, także - dla pewności - nośniki i instrukcje, ale tylko pomocniczo,
    > tzn. nie ma się co nimi zasłaniać jeśli ktoś nie ma licencji.

    jeszcze raz: co to znaczy licencja. Ja dla DOS-a 5.0 miałem pudełko z
    papierkiem, przez nikogo nie podpisanym, po prostu nie wydrukowanym, na
    którym znajdował się tekst licencji, kartke do wysłania do rejestracji,
    podręcznik, i dyskietki.
    Ajć... racja. Tam był jeszcze świstek, na ,,urzędawym papierze'', z
    hologramem.

    --
    Ziemek Borowski ZMB-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/