  • 1. Data: 2005-03-11 10:31:19
    Temat: Lawnik
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    1.Ktora dokladnie ustawa precyzuje jakie warunki usza byc spelnione aby moc
    sie starac o te stanowisko
    2. czy ktoras z ustaw precyzuje czym jest nieskazitelny charakter czy to
    zalezy od widzimisie komisji?

    P.

  • 2. Data: 2005-03-11 12:17:27
    Temat: Re: Lawnik
    Od: Roman Gładysz <r...@S...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    Ustawa o ustrojów sądów powszechnych reguluje warunki jakie musi spełnić
    ławnik. Okoliczność "nieskazitelnego charakteru" to okoliczność ocenna,
    ale na pewno nie można być skazanym/podejrzanym w sprawie karnej, karno
    skarbowej, a i pewnie nie powinno się mieć za dużo wykroczeń. Ponadto
    prowadzenie domu publicznego, granie po nocach w pokera w podejrzanym
    towarzystwie, szybka jazda na motorze i nocne picie wina i kobiety i
    śpiew - moim zdaniem nie licują z powagą sędziego (choć ławnika)
    Tyle:-)

    --
    Roman Gładysz
    ***************************

  • 3. Data: 2005-03-12 19:23:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Roman Gładysz" <r...@S...pl> napisał w
    wiadomości news:d0s29r$cl2$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > towarzystwie, szybka jazda na motorze i nocne picie wina i kobiety i
    > śpiew - moim zdaniem nie licują z powagą sędziego (choć ławnika)

    Dzieki. Znalzlem, przeczytalem i jedno mi sie nie podoba.
    To ze o posade lawnika mozna sie starac dopiero po ukonczeniu
    30 roku zycia (a asystentem sedziego od 24) :-(

    P.

  • 4. Data: 2005-03-12 20:26:57
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > Dzieki. Znalzlem, przeczytalem i jedno mi sie nie podoba.
    > To ze o posade lawnika mozna sie starac dopiero po ukonczeniu
    > 30 roku zycia (a asystentem sedziego od 24) :-(

    Nie ma posady ławnika, jest to dorywcza funkcja społeczna, na której
    nie można budować życiowej egzystencji. Kadencje są 4-letnie (obecna
    2004-2007).
    Aktualnie rekompensata za 1 dzień wynosi dokładnie 51,53 zł, a takich
    posiedzeń jest kilka rocznie (przeważnie nie więcej niż 12 rocznie).

    wa

  • 5. Data: 2005-03-12 20:50:04
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie ma posady ławnika, jest to dorywcza funkcja społeczna,

    wiem wiem, powinienem w cudzyslowie to napisac.

    zgadza sie.

    P.