  • 1. Data: 2002-01-25 11:29:37
    Temat: Lapowka (Łapówka) - definicja
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Czytam GW o tzw. "handlu skórami", gdzie komendant policji powiedzial, ze
    "zaklady pogrzebowale dawaly lapowki".
    Dla odmiany NRL oswiadczyla o "sprzedawaniu przez lekarzy informacji o
    zgonach" jako "naruszeniu zasad etyki lekarskiej".
    W takim razie zaczynam sie zastanawiac jakie konsekwencje groza tym osobom,
    ktorym udowodni sie "branie kasy" od zakladow pogrzebowych za informacje o
    zgonach?
    Oczywiscie poza ustawa karno-skarbowa.

    Karol

  • 2. Data: 2002-02-01 19:05:31
    Temat: Re: Lapowka (Łapówka) - definicja
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Karol" <a...@b...com> wrote in message news:a2rfru$hh6$1@news.tpi.pl...
> [...]
    osobom,
    > ktorym udowodni sie "branie kasy" od zakladow pogrzebowych za informacje o

    Art. 228. § 1 kodeksu karnego: "Kto, w związku z pełnieniem funkcji
    publicznej, przyjmuje korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę lub
    takiej korzyści żąda,podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat
    8."

    A zgodnie z orzeczeniem
    Sadu Najwyzszego z 20 czerwca ubieglego roku, pełnienie
    funkcji publicznej obejmuje rowniez czynności wykonywane w publicznym
    zespole opieki zdrowotnej, związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych
    wymienionych w ustawie o zawodzie lekarza oraz w ustawie o zakładach
    opieki zdrowotnej, jezeli sa one finansowane ze środków publicznych.

    Oczywiście osoby, którym udowodnione zostanie także przyczynianie się do
    zgonów /żeby miały o czym informować/ teraz będą miały okazję zapoznać się
    także bliżej z art.148 § 1.1 i 3 (umyślne zabójstwo dokonane ze szczególnym
    okrucieństwem i z pobudek zasługujących na szczególne potępienie.

    Pozdrawiam,
    Marta Wieszczycka

  • 3. Data: 2002-02-01 19:22:09
    Temat: Odp: Lapowka (Łapówka) - definicja
    Od: "rymi" <r...@a...net.pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a3eoqr$3b6$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > wymienionych w ustawie o zawodzie lekarza oraz w ustawie o zakładach
    > opieki zdrowotnej, jezeli sa one finansowane ze środków publicznych.

    A jak do tego mają się kierowcy karetek ? Czy oni także podchodzą pod
    "funkcje publiczne" ?

    Rox

  • 4. Data: 2002-02-01 19:40:32
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "rymi" <r...@a...net.pl> wrote in message

> [...]
    > lub
    > lat

    > A jak do tego mają się kierowcy karetek ? Czy oni także podchodzą pod

    Tak daleko Sad Najwyzszy nie siegnal. Oskarzenie o branie lapowek wiec im
    raczej nie grozi.
    Jezeli jednak metoda zdobycia mozliwosci przekazania "informacji" bylo
    wozenie pacjenta po miescie, to w gre wchodzi art. 148.1.3 /co ciekawe,
    kierowcy groziloby wowczas oskarzenie o dokonanie zabojstwa przez
    zaniechanie/. Oczywiscie fakt, ze karetka zbyt wiele czasu spedzila na
    miescie nie jest najprostszy do udowodnienia.

    Pozdrawiam,
    Marta Wieszczycka

  • 5. Data: 2002-02-01 20:21:47
    Od: "rymi" <r...@a...net.pl>

> [...]

    > zaniechanie/. Oczywiscie fakt, ze karetka zbyt wiele czasu spedzila na
    > miescie nie jest najprostszy do udowodnienia.

    Nie wiem czy dobrze usłyszałem w TV ale podobno zatrzymali jednego kierowcę
    po zarzutem przekazywania informacji. Być może nie podanie całej prawdy jest
    celowe -dla dobra ślectwa, bo czy można kogoś zatrzymać pod takim zarzutem ?

    Rox

  • 6. Data: 2002-02-02 16:37:40
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    jest
    > celowe -dla dobra ślectwa, bo czy można kogoś zatrzymać pod takim zarzutem

    Samo przekazanie informacji nie jest przestepstwem. Ale zaleznie od
    okolicznosci moze wskazywac na popelnienie jakiegos przestepstwa. Np.
    kierowca mogl byc posrednikiem miedzy lekarzem a zakladem pogrzebowym. Moze
    to byc tez poszlaka w sytuacji, kiedy wiadomo, ze karetka np. 5 min. drogi z
    domu pacjenta do szpitala jechala przez 2 godziny.

    Marta