  • 1. Data: 2002-01-25 10:03:19
    Temat: Poborowy
    Od: "Maciej Kosz" <m...@z...com.pl>

    Witam :)

    W zeszlym roku podjąłem studia zaoczne na politechnice, w związku z czym
    dostałem odroczenie od służby wojskowej na okres 5lat z koniecznościa
    corocznego potwierdzania kontunuacji nauki. Niestety z powodów
    zawodowo-rodzinnych zawaliłem fizykę i najprawdopodobniej nie dostanę
    zaliczenia, co uniemożliwi mi dalszą edukacje. W tym roku chciałbym ponownie
    wystartować i interesuje mnie jakie jest prawdopodobieństwo, ze załapie się
    na pobór wiosenny. Ponoć uczelnia ma obowiązek zgłosić do mojej WKU, że
    przerwałem naukę. Jak to wygląda w praktyce?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Maciej Kosz

  • 2. Data: 2002-01-25 11:25:47
    Temat: Re: Poborowy
    Od: "Wojek" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Kosz" <m...@z...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na pobór wiosenny. Ponoć uczelnia ma obowiązek zgłosić do mojej WKU, że
    > przerwałem naukę. Jak to wygląda w praktyce?

    Podobno uczelnie dość mocno przestrzegają tego obowiązku. Mi się udało jakoś
    wymigać choć miałem sytuację podobną do Twojej. Wiedziałem że zostanę
    skreślony z listy studentów i zapisałem się do prywatnej uczelni w naborze
    lutowym. Na uniwerku nie oddawałem indeksu. Wypożyczyłem tylko świadectwo
    maturalne do zrobienia odpisu notarialnego (wtedy jeśli się studiowało na
    innej uczelni wystarczyło mieć stamtąd zaświadczenie o studiowaniu i odpis
    świadectwa i można było zacząć studia ni innym kierunku). Nie wiem czy ten
    manewr by mnie ochronił ale pismo o skreśleniu na Uniwerku dostałem dopiero
    w połowie następnego semestru, a wojo nie przysyłało mi nic przez 2,5 roku.
    Dopiero niedawno jak już byłem na przedostatnim semestrze dostałem wezwanie
    po odbiór karty powołania ale im pokazałem papierek ze szkoły i się
    odwalili. Miesiąc temu zaniosłem kolejne odroczenie (ostatni semestr) + akt
    ślubu i z racji oszczędności w woju oraz wieku (26lat) Pan major powiedział
    że już mnie nie chce i przeniósł do rezerwy.

    Wojek

  • 3. Data: 2002-01-25 20:30:31
    Od: "jerry" <j...@n...amerom.irc.pl>

    "Wojek" <w...@p...onet.pl> naszkrobal w

> [...]
    > ślubu i z racji oszczędności w woju oraz wieku (26lat) Pan major
    powiedział
    > że już mnie nie chce i przeniósł do rezerwy.

    witam,

    czy akt slubu ma jakis wymiar prawny przy rozpatrywaniu kandydatury na
    poborowego czy tylko czysto psychologiczny? :) pytam serio...

    jerry

  • 4. Data: 2002-01-25 20:59:39
    Od: <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > ślubu i z racji oszczędności w woju oraz wieku (26lat) Pan major powiedział
    > że już mnie nie chce i przeniósł do rezerwy.

    Wojtek nie udawaj wirachę i cwaniaka i nie pieprz głupot. Do rezerwy mogli
    Ciebie przenieść, jeżeli komisja lekarska ustaliża, że coś z Twoją głową jest
    nie tak, jak trzeba.
    A tak na poważnie to przenieśli Ciebie do rezerwy, ponieważ kwalifikowałeś się
    do tego w świetle zarządzenia nr 65/MON.

  • 5. Data: 2002-01-26 11:32:50
    Od: "mp" <p...@h...pl>

    moja praktyka podpowiada nie zabieraj papierów z uczelni, oni wysyłają jak
    zabierasz

  • 6. Data: 2002-01-28 10:12:06
    Od: "Wojek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    się
    > do tego w świetle zarządzenia nr 65/MON.

    W sumie w tej chwili jestem jedynym żywicielem rodziny ale przedtem nie
    byłem (żona pracowała) a tym bardziej nic takiego nie dokumentowałem. A
    jeśli chodzi o ukończenie wyższej uczelni to kończę ją dopiero w marcu. Tak
    więc czy to że przenieśli mnie było ich dobrą wolą? Oczywiście cieszę się z
    tego faktu ale troszke mnie zastanawia.

    Wojek

  • 7. Data: 2002-01-28 10:16:20
    Od: "Wojek" <w...@p...onet.pl>

    > czy akt slubu ma jakis wymiar prawny przy rozpatrywaniu kandydatury na
    > poborowego czy tylko czysto psychologiczny? :) pytam serio...
    >
    > jerry

    Jeśli ty pracujesz a żona nie i masz co najmniej 22 lata to ma znaczenie. A
    w przeciwnym razie nie wiem.

    Wojek