  • 21. Data: 2020-03-05 06:49:27
    Temat: Re: Kwarantanna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Mar 2020 00:40:06 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Coś by się pewnie nawet wcześniej znalazło, a zawsze można postraszyć
    > odpowiedzialnością cywilną :)

    Jak nie zachoruje, to nie bedzie podstaw, jak zachoruje i wyzdrowieje,
    to nie bedzie podstaw, a jak umrze, to straszenie nic nie da :-)

    > Dlaczego umieralni?

    A gdyby zgonow bylo 50% ?

    > Poza tym pańswo nie raz arbitralnie decyfuje co dla
    > dziecka lepsze, nie?

    A Polacy tradycjnie to olewaja :-)

    > Zapewne większość, ale powyżej pewnej puli również te z objawami.
    > Bedziesz izolował z grupy np. tysiąca osób kogoś z minimalnym katarem?

    Masz na mysli izolatke w szpitalu?
    Niby nie, ale jak nie wyizolujesz w tym internacie, to caly internat
    zarazi.

    > No niekoniecznie. Najwyrażniej wychodzi, że nie musiało być kontaktu w
    > czasie gdy było zaraźliwie. Wychodzi z doświadczenia innych krajów. Jak
    > dotąd wygląda, że covid-19 nie zaraża w fazie bezobjawowej.

    Miejmy nadzieje.

    > Teraz był tu u mnie w zeszły czwartek przypadek, że uczeń jednej
    > większej szkoły (>4.5tys luda) został zdiagnozowany, szkołę zamknięto do
    > Pn, odkażono, nawet chyba nie było kwarantanny, tylko osoby
    > zidentyfikowane jako tzw. bliski kontak dostały polecenie zostania w
    > domu. Reszta normalnie, na zajęcia. Zgaduję, że jak dostał objawów to
    > polazł do lekarza i na zwolnienie, a za jakiś czas wyszło, że złapał.

    Tylko co - sasiadow z lawki wyslac do domu ... ale co z ich sasiadami?

    > Powinien zalecić MZ domową "kwarantannę". Tak robią tu u mnie. Jak masz
    > nawet katar to dostajesz z automatu 5 dni zwolnienia i masz siedzieć w
    > domu. Jak ktoś z rodziny zachoruje, to kwarantanna, dla wszystkich
    > domowników.

    Kwarantanna czy juz raczej izolacja wzajemna domownikow ?
    Bo jak zarazil jednego to pewnie i reszta sie zarazi ...

    J.

  • 22. Data: 2020-03-05 07:02:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2020 07:38:42 -0800 (PST), r...@o...pl napisał(a):

    > Słowo "jak" jest zbędne - się już rozwinęło na skalę nieznaną poprzez przypadki
    > "niepotwierdzone", a raczej niemożliwe do zbadania, bo zakażony nie ma pojęcia,
    > że jest zakażony, więc nigdzie się nie zgłosi, nikt go nie zbada.

    Nie wiadomo na ile to naprawde grozne.
    Moze jak grypa ...

    > No to proszę mi "profilaktycznie" przebadać 100 tysięcy osób w tydzień w
    > Polsce, najlepiej wszystkich którzy byli w tzw. "krajach zagrożonych" i
    > wszystkich z którymi mieli kontakt, a do czasu zbadania poddać ich kwarantannie.

    Teraz zimno, ale latem mozna namioty na granicach rozstawic :-)

    > Sprawa pierwsza: porównanie zagrożenia - z czym mam sobie porównać
    > koronowirusa, może z wirusem Ebola, hę?
    >
    > Sprawa druga - zakazać płacenia gotówką, kasy w sklepach muszą wyglądać jak np.
    > kasy w banku, wąziutkie okienko i szyba, najlepiej ze spryskiwaniem i
    > wycieraczkami uruchamiającymi się po każdym kliencie.

    Francuskie kasjerki wlasnie protestuja i domagaja sie placenia karta.

    > Podobno wirus ma zasięg
    > "kropelkowy" ok 1m, a czy przy wietrze, przeciągu, na schodach i balkonach też?

    Wentylator w kasie dac, zeby dmuchalo na zewnatrz :-)

    > Chcecie prawdziwej kwarantanny? To niech ktoś zawlecze coś "na poziomie"
    > śmiertelności wirusa Ebola do jakiegoś miejsca w Europie...

    we Wroclawiu w latach 60-tych byla ospa.
    No ale wtedy wladza nie pytala sie o podstawy prawne ...

    J.

  • 23. Data: 2020-03-05 09:14:21
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2020 o 01:40 Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> pisze:

    (...)
> [...]
    > czasie gdy było zaraźliwie. Wychodzi z doświadczenia innych krajów. Jak
    > dotąd wygląda, że covid-19 nie zaraża w fazie bezobjawowej.

    Wręcz przeciwnie!
    Wirus zaraża również w fazie bezobjawowej i to jest bardzo niebezpieczne.
    O tym wiemy już od początków lutego (punkt 15):

    https://wyborcza.pl/7,75400,25642802,koronawirus-z-c
    hin-13-faktow-ktore-juz-o-nim-wiemy.html?disableRedi
    rects=true

    Czyli nosiciel zaraża zanim rozwiną się objawy kliniczne, może także
    zarażać w ogóle bez objawów klinicznych (czyli potocznie - będąc zdrowym).

    https://wyborcza.pl/7,75400,25654720,koronawirus-z-w
    uhanu-moze-jednak-rozprzestrzeniac-sie-bezobjawowo.h
    tml

    --
    Trefniś

  • 24. Data: 2020-03-05 09:58:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-05, Trefniś <t...@m...com> wrote:
> [...]
    >
    > https://wyborcza.pl/7,75400,25654720,koronawirus-z-w
    uhanu-moze-jednak-rozprzestrzeniac-sie-bezobjawowo.h

    Mamy to paskudztwo tutaj od ponad miesiąca i tak twierdzą lokalne
    autorytety, a efekty tego co robią zdają to potwierdzać. Ten przypadek
    Niemca z Chinką to poguglaj po angielsku, to znajdziesz, że ta Chinka
    już w Chinach twierdziła, że już w Niemczech miała objawy. Jest parę
    przypadków, które wydają się coś takiego sugerować, ale nie ma pewności,
    a cała reszta wskazuje, że jeśli nawet to nie jest dominująca droga.

    https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse
    /who-china-joint-mission-on-covid-19-final-report.pd

    Asymptomatic infection has been reported, but the majority of the
    relatively rare cases who are asymptomatic on the date of
    identification/report went on to develop disease. The proportion of truly
    asymptomatic infections is unclearbut appears to be relatively rare and
    does not appear to be a major driver of transmission.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2020-03-05 10:28:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A gdyby zgonow bylo 50% ?

    To by wytępowały nie w internacie na kwarantannie, a w szpitalu.

    > A Polacy tradycjnie to olewaja :-)

    Ciekawi mnie jak to będzie włąsnie wyglądać w praktyce.

    > Masz na mysli izolatke w szpitalu?
    > Niby nie, ale jak nie wyizolujesz w tym internacie, to caly internat
    > zarazi.

    Albo i nie, bo to nie musiało być to. Ale lepiej izolować.

    > Tylko co - sasiadow z lawki wyslac do domu ... ale co z ich sasiadami?

    Chyba nic, bo nie mieli kontaktu w fazie objawowej, ale myślę, że raczej
    całą klasą (uczniów i nauczycieli) izolowali.

    > Kwarantanna czy juz raczej izolacja wzajemna domownikow ?
    > Bo jak zarazil jednego to pewnie i reszta sie zarazi ...

    Kogoś zarazi, to bardzo prawdopodobne - tak to tu wygląda, ale często
    nie wszystkich domowników.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2020-03-05 11:07:37
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2020 o 09:58 Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> pisze:

> [...]
    >
    > Mamy to paskudztwo tutaj od ponad miesiąca i tak twierdzą lokalne
    > autorytety, a efekty tego co robią zdają to potwierdzać.

    Wręcz przeciwnie - efekty zdają się potwierdzać, że zarażają też osoby bez
    objawów klinicznych!

    Mamy swoje autorytety, występujące pod nazwiskiem. Doczytaj, co piszą w
    tej chwili twoje lokalne autorytety, może zmieniły zdanie.

    Prof. Antczak (UM Łódź)
    "W przypadku wirusa Wuhan mamy długi okres wylęgania, nawet ponad 14 dni,
    oraz zakaźność bezobjawową. Pacjent może być w okresie wylęgania zakażenia
    i nic się z nim nie dzieje, nie ma objawów, a już potrafi zakażać inne
    osoby - przypomniał prof. Antczak."

    https://twojezdrowie.rmf24.pl/choroby/news-ekspert-o
    -epidemii-koronawirusa-sytuacja-powazna-obawiam-sie,
    nId,4307510#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_ca
    mpaign=chrome

    > Jest parę
    > przypadków, które wydają się coś takiego sugerować, ale nie ma pewności,
    > a cała reszta wskazuje, że jeśli nawet to nie jest dominująca droga.

    Nikt nie twierdzi, że to droga dominująca!
    Ale, że wbrew twoim twierdzeniom - kolejna i możliwa!

    Powtarzam - osoby bez objawów mogą zarażać, niezależnie od twierdzeń
    lokalnych autorytetów z Holandii.

    --
    Trefniś

  • 27. Data: 2020-03-05 11:39:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-05, Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
    >
    > Mamy swoje autorytety, występujące pod nazwiskiem. Doczytaj, co piszą w
    > tej chwili twoje lokalne autorytety, może zmieniły zdanie.

    No zmieniły. W przeciwieństwie do Twoich, to aktualne informacje ludzi
    którzy w tym siedzą po uszy.
    https://www.straitstimes.com/singapore/health/no-pro
    of-of-asymptomatic-transmission-of-coronavirus-ncid

> [...]

    -epidemii-koronawirusa-sytuacja-powazna-ob
    awiam-sie,nId,4307510#utm_source=paste&utm_medium=pa

    Tak, był moment, że tak twierdzono. Wklej coś z ostanich 2ch tyg, a nie
    z poczatku epidemii.

    > Nikt nie twierdzi, że to droga dominująca!
    > Ale, że wbrew twoim twierdzeniom - kolejna i możliwa!

    Przez kontakt z krwią się też zapewne można zarazić, ale to nie jest
    przecież to co wszyscy rozumieją przez zarażanie w stanie bezobjawowym.

    > Powtarzam - osoby bez objawów mogą zarażać, niezależnie od twierdzeń
    > lokalnych autorytetów z Holandii.

    Z jakiej Holandii? Serio poczytaj coś aktualnego.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2020-03-05 12:14:52
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2020 o 11:39 Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> pisze:

    (...)

    > Przez kontakt z krwią się też zapewne można zarazić, ale to nie jest
    > przecież to co wszyscy rozumieją przez zarażanie w stanie bezobjawowym.

    Ty nie rozumiesz prawidłowo, zatem nie wszyscy.
    Bo uparcie propagujesz zwyczajną nieprawdę, narażając ludzi na potencjalne
    zarażenie!

    https://www.mp.pl/pacjent/choroby-zakazne/aktualnosc
    i/225676,koronawirus-najnowsze-informacje

    Zarażanie przez osoby, u których nie ma objawów jest tym bardziej
    niebezpieczne, że oni nie mają świadomości, że zarażają. Poza tym takich
    osób się nie unika, skoro nie kaszlą i nie mają kataru.

    Powtarzam - osoby bez objawów mogą zarażać, niezależnie od twierdzeń
    lokalnych autorytetów Marcina.

    Dlatego nie brnij w bezmyślne bronienie swojej nieudowodnionej tezy!
    EOT

    --
    Trefniś

  • 29. Data: 2020-03-05 12:24:59
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 5 marca 2020 11:39:43 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]

    -epidemii-koronawirusa-sytuacja-powazna-ob
    > awiam-sie,nId,4307510#utm_source=paste&utm_medium=pa

    Boszzee...! Artykuły w stylu "dziennikarz pyta tzw. eksperta prof/doc/hab/etc",
    to w większości czyste spekulacje - patrząc na całość, to obydwa artykuły mówią
    jedno tzn: "wiemy bardzo niewiele, bo to zbyt świeża sprawa".

    To co jest w artykułach jest tym co zechcieli opublikować dziennikarze - czy
    opublikowali wszystko co usłyszeli, każde zdanie, słowo, czy niczego nie
    przeinaczyli wyrywając z kontekstu? Kto przeczyta nudny tekst pozbawiony
    sensacji?

    Czy są jakieś naukowe opracowania? Może są, ale w powijakach, zapewne bez
    recenzji, bez weryfikacji, z prowizorycznymi danymi.

    Ów singapurski ekspert w zasadzie wrzucił do śmietnika cały artykuł jednym
    zdaniem: "instead of focusing on asymptomatic transmission, people should think
    about "what we can all do to protect ourselves", he said, reiterating the
    importance of personal hygiene."

    I nie chodzi tu o higienę dedykowaną pod koronowirusa - bo wg mnie koronawirus
    stał się doskonałym pretekstem, nawet wyolbrzymionym pretekstem, aby ludzi
    chorych na cokolwiek zaraźliwego i tych którzy mają z nimi do czynienia nauczyć
    uniwersalnych zasad zwykłej higieny, które to zasady opracowano wiele lat
    temu...

    Bo ludzie naoglądali się reklam i będąc chorymi po zażyciu końskich dawek
    i mieszanin pseudoleków z reklam, lezą do pracy z uczuciem "lepszego
    samopoczucia", wywołanego odurzeniem i efektami ubocznymi przedawkowania
    owych lekarstw, a nie cudownym ozdrowieniem, oczywiście szerząc choroby na
    około.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 30. Data: 2020-03-05 12:34:42
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2020 o 12:24 <r...@o...pl> pisze:

> [...]
    > samopoczucia", wywołanego odurzeniem i efektami ubocznymi przedawkowania
    > owych lekarstw, a nie cudownym ozdrowieniem, oczywiście szerząc choroby

    Masz w tym wiele racji.
    Dlatego dopóki nie będzie można rozpatrzeć epidemii na chłodno i z pełnymi
    danymi (czyli po jej zakończeniu przynajmniej w tym sezonie), znacznie
    bezpieczniej jest mieć na uwadze najmniej korzystny wariant.
    Czyli bezpieczniej jest założyć, że rację mają mówiący o możliwym
    zarażaniu również w fazie bezobjawowej. Najwyżej będziecie wściekli, że
    zbyt często myliście ręce i nie całowaliście się ze wszystkimi chętnymi :)

    --
    Trefniś