    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kwarantanna
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 5 Mar 2020 06:49:27 +0100

    Dnia Thu, 05 Mar 2020 00:40:06 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Coś by się pewnie nawet wcześniej znalazło, a zawsze można postraszyć
    > odpowiedzialnością cywilną :)

    Jak nie zachoruje, to nie bedzie podstaw, jak zachoruje i wyzdrowieje,
    to nie bedzie podstaw, a jak umrze, to straszenie nic nie da :-)

    > Dlaczego umieralni?

    A gdyby zgonow bylo 50% ?

    > Poza tym pańswo nie raz arbitralnie decyfuje co dla
    > dziecka lepsze, nie?

    A Polacy tradycjnie to olewaja :-)

    > Zapewne większość, ale powyżej pewnej puli również te z objawami.
    > Bedziesz izolował z grupy np. tysiąca osób kogoś z minimalnym katarem?

    Masz na mysli izolatke w szpitalu?
    Niby nie, ale jak nie wyizolujesz w tym internacie, to caly internat
    zarazi.

    > No niekoniecznie. Najwyrażniej wychodzi, że nie musiało być kontaktu w
    > czasie gdy było zaraźliwie. Wychodzi z doświadczenia innych krajów. Jak
    > dotąd wygląda, że covid-19 nie zaraża w fazie bezobjawowej.

    Miejmy nadzieje.

    > Teraz był tu u mnie w zeszły czwartek przypadek, że uczeń jednej
    > większej szkoły (>4.5tys luda) został zdiagnozowany, szkołę zamknięto do
    > Pn, odkażono, nawet chyba nie było kwarantanny, tylko osoby
    > zidentyfikowane jako tzw. bliski kontak dostały polecenie zostania w
    > domu. Reszta normalnie, na zajęcia. Zgaduję, że jak dostał objawów to
    > polazł do lekarza i na zwolnienie, a za jakiś czas wyszło, że złapał.

    Tylko co - sasiadow z lawki wyslac do domu ... ale co z ich sasiadami?

    > Powinien zalecić MZ domową "kwarantannę". Tak robią tu u mnie. Jak masz
    > nawet katar to dostajesz z automatu 5 dni zwolnienia i masz siedzieć w
    > domu. Jak ktoś z rodziny zachoruje, to kwarantanna, dla wszystkich
    > domowników.

    Kwarantanna czy juz raczej izolacja wzajemna domownikow ?
    Bo jak zarazil jednego to pewnie i reszta sie zarazi ...

    J.