  • 31. Data: 2020-03-05 13:04:28
    Temat: Re: Kwarantanna
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-05, Trefniś <t...@m...com> wrote:
    > Dlatego nie brnij w bezmyślne bronienie swojej nieudowodnionej tezy!
    > EOT

    Oj Stary Stary. Musi nieżle boleć. Ale należą Ci się przeprosiny -
    założyłem, że znasz choć trochę angielski. Mogłeś użyć np, takiego
    google translatora (tłumacza). Całkiem nieźle już sobie radzi.

    Ale teraz przynajmniej rozumiem dlaczego tak byłeś swojego czasu
    zszokowany gdy przyznałem się do błędu. No EOT EOT. I amen :)

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2020-03-05 13:26:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-05, r...@o...pl <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    of-of-asymptomatic-transmission-of-coronavirus-ncid
    > Boszzee...! Artykuły w stylu "dziennikarz pyta tzw. eksperta prof/doc/hab/etc",
    > to w większości czyste spekulacje - patrząc na całość, to obydwa artykuły mówią
    > jedno tzn: "wiemy bardzo niewiele, bo to zbyt świeża sprawa".
    >
    > To co jest w artykułach jest tym co zechcieli opublikować dziennikarze - czy
    > opublikowali wszystko co usłyszeli, każde zdanie, słowo, czy niczego nie
    > przeinaczyli wyrywając z kontekstu? Kto przeczyta nudny tekst pozbawiony
    > sensacji?

    E-e. Nie przeinaczają - skończyłoby się albo sprostowaniem albo pozwem,
    albo sporymi kłopotami dziennikarza. Ten pan to za wysoka szycha.

> [...]
    >
    > Ów singapurski ekspert w zasadzie wrzucił do śmietnika cały artykuł
    > jednym zdaniem: "instead of focusing on asymptomatic transmission,
    > people should think about "what we can all do to protect ourselves",
    > he said, reiterating the importance of personal hygiene."
    >
    > I nie chodzi tu o higienę dedykowaną pod koronowirusa - bo wg mnie
    > koronawirus stał się doskonałym pretekstem, nawet wyolbrzymionym
    > pretekstem, aby ludzi chorych na cokolwiek zaraźliwego i tych którzy
    > mają z nimi do czynienia nauczyć uniwersalnych zasad zwykłej higieny,
    > które to zasady opracowano wiele lat temu...

    Akurat chodzi wybitnie o higienę dedykowaną pod tego koronowirusa. Za
    tym co mówi idą konkretne czyny. W tej chwili wszędzie w SG, praktycznie
    na każdym kroku są dezynfekatory, montuje się bezdotykowe stacje pomiaru
    temperatury, odradza noszenie masek (zgadniesz dlaczego?). Ta "personal
    hygene" to głównie nacisk na mycie rąk, bo są pewne smieszne (z naszej
    perspektywy) uwarunkowania kulturowe. W czasach bez epidemii nikt się
    tym nie przejmował, a choroby zakaźne przcież istniały.

    > Bo ludzie naoglądali się reklam i będąc chorymi po zażyciu końskich
    > dawek i mieszanin pseudoleków z reklam, lezą do pracy z uczuciem
    > "lepszego samopoczucia", wywołanego odurzeniem i efektami ubocznymi
    > przedawkowania owych lekarstw, a nie cudownym ozdrowieniem, oczywiście
    > szerząc choroby na około.

    Tu nie ma żadnych reklam leków ani lekopodobnych. Sądzę, że jest to
    prawnie zakazane. Tak, wiem jak to wygląda w Polsce, stąd mogę zrozumieć
    skąd taka perspektywa, ale to nie ten mechanizm.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2020-03-05 13:58:27
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 5 marca 2020 13:26:42 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > E-e. Nie przeinaczają - skończyłoby się albo sprostowaniem albo pozwem,
    > albo sporymi kłopotami dziennikarza. Ten pan to za wysoka szycha.

    I myślisz, że każda szycha śledzi każdy artykuł? Wywiad dziennikarski nie jest
    źródłem naukowym, choć niektórzy sądzą że jest lub powinien być. W obecnym
    chaosie rzetelność mało kogo obchodzi, bo trudno ją zarówno potwierdzić, jak i
    podważyć..

> [...]
    > perspektywy) uwarunkowania kulturowe. W czasach bez epidemii nikt się
    > tym nie przejmował, a choroby zakaźne przcież istniały.

    Nie zgadzam się, bo to tylko zbieżność zdarzeń - wydaje się coś być wybitnie pod
    koronawirusa, bo mamy akurat "erę koonowirusa", jeżeli nastąpi inna era, innego
    podobnego wirusa, to będzie taka sama dedykowana higiena. I tego typu działanie
    jest działaniem na przyszłość, nie na teraz - może coś ludziom w głowach oraz
    infrastrukturze pozostanie, coś co pomoże gdy będzie naprawdę źle, i zupełnie
    niekoniecznie teraz.

    Bezdotykowe stacje pomiaru temperatury w wielu miejscach powinny istnieć już
    dawno - nic odkrywczego. A masek może zbraknąć na salach operacyjnych - taką
    wersję słyszałem.

    > Tu nie ma żadnych reklam leków ani lekopodobnych. Sądzę, że jest to
    > prawnie zakazane. Tak, wiem jak to wygląda w Polsce, stąd mogę zrozumieć
    > skąd taka perspektywa, ale to nie ten mechanizm.

    To perspektywa światowej lekomanii - nawet gdy nie ma jej lokalnie, to zawsze
    ktoś z innego kraju lub kontynentu przyjedzie, przyleci, dopłynie, a nie chcąc
    marnować sobie wakacji czy narażać pracodawcy naszprycuje się wszystkim co
    znajdzie w apteczce - może w końcu bezdotykowy pomiar temperatury nie wpuści
    takiego delikwenta do samolotu.

    I jeszcze jest aspekt prawny - poczytałem trochę o wydarzeniach w USA, kiedy to
    ktoś tam zawlekł wirusa Eboli - walczyli z prawem i procedurami dotyczącymi
    kwarantanny/izolacji - coś wypracowali, czegoś się nauczyli na własnych błędach,
    ale ogólne wrażenie mam takie, że w przypadku naprawdę śmiertelnej i zaraźliwej
    choroby cała rozgrywka zacznie się zupełnie od nowa...

    Np. wymyślono coś takiego jak "dobrowolna izolacja", kiedy to ktoś zgłasza się
    samodzielnie, dając zgodę na jakieś ograniczenia swobody swojego poruszania się.
    Natomiast wnioski z masowej izolacji, czasem absolutnie niezbędnej są takie, że
    to trudne technicznie (żywność, odpady, kontrola), niehumanitarne (prawa
    człowieka, nadużycia władzy) i ciężkie psychologicznie (szybko rodzi się bunt i
    anarchia)...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 34. Data: 2020-03-05 14:43:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-05, r...@o...pl <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > chaosie rzetelność mało kogo obchodzi, bo trudno ją zarówno potwierdzić, jak i

    Tak, myślę że śledzą. Nie osobiście oczywiście. Poza tym nikt nie
    twierdzi, że to art. naukowy, ale też nie zaryzykowano by takich
    twierdzeń bez przekonania, że taki jest stan faktyczny. Tak jak
    gdzieindziej napisałem, to co się dzieje, jak się pojawiają nowe
    przypadki, jest zgodne z tymi twierdzeniami.

> [...]
    > dawno - nic odkrywczego. A masek może zbraknąć na salach operacyjnych - taką

    To nie chodzi o termometr bezdotykowy a bezdotykową stację pomiaru,
    gdzie dostajesz wynik, jako osoba indywidualna bez dotykania
    czegokolwiek. To nie jest kamera termowizyjna jak na lotnisku. Zresztą
    skąd teza, że to ma być coś odkrywczego? Chodzi o określony modus
    operandi, a nie o to czy coś jest odkrywcze czy nie. Masek nie zalecają
    bo ludzie mają tendecje do ich poprawiania i dotykania swojej gęby w tym
    ust brudnymi łapami. Staram Ci się nakreślić tło, skąd wynika nacisk na
    tę całą higienę osobistą. Po prostu wyszło im, na podstawie własnych i
    zapewne Chińskich doświadczeń, że przenosi się to bardziej dotykowo niż
    np. usta-usta/płuca drogą kropelkową.

> [...]
    > naszprycuje się wszystkim co znajdzie w apteczce - może w końcu
    > bezdotykowy pomiar temperatury nie wpuści takiego delikwenta do

    Chyba nie rozumiem co chcesz powiedzić. Szycha z głównego szpitala
    chorób zakaźnych produkuje się w lokalnej gazecie aby wpłynąć na higienę
    paru przyjezdnych?

> [...]
    > odpady, kontrola), niehumanitarne (prawa człowieka, nadużycia władzy)
    > i ciężkie psychologicznie (szybko rodzi się bunt i anarchia)...

    Tu jest krótka piłka. Gość ze statusem rezydenta, który złamał
    kwarantanne nie ma już statusu rezydenta i ma zakaz wjazdu do kraju,
    zapewne dożywotni. Ciekawe jak stąd zabierze swoje klamoty. Lokalna para
    mieszana, która przywlekła wirusa z Wuhan, staneła właśnie przed sądem
    za udzielenie policji błędnych informacji - policja sprawdza tu
    powiązania każdego przypadku i z monitoringu wyszło im coś innego niż
    tamci twierdzili. Dużo osób straciło prawo pobytu za próbę wjazdu bez
    poinformowania, że w ciągu ostatnich 14 dni byli w Chinach. Pracodawcy
    podostawali piękne kary za nakłanianie pracowników w kwarantannie /
    innej izolacji, do przyjścia do pracy. Kilka osób zostało złapanych i
    osądzonych za plucie. Tu się publikuje w prasie wszystkie nazwiska. Nie
    powiem, podoba mi się taki zamordyzm w tej konkretnej sprawie..

    W zamian, jak odbywasz np. domową kwarantanne i brakuje Ci żywności czy
    innych podstawowych środków to jest linia na którą dzwonisz i jest to
    organizowane. Hospitalizacja związana z zarażeniem / podejrzeniem jest
    darmowa - tu nie ma darmowej służby zdrowia. Trochę tego jest.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2020-03-05 14:44:00
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .03.2020 o 13:04 Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> pisze:

> [...]
    >
    > Ale teraz przynajmniej rozumiem dlaczego tak byłeś swojego czasu
    > zszokowany gdy przyznałem się do błędu. No EOT EOT. I amen :)

    I do dziś wspominasz przyznanie się do błędu?
    Oooooo, to musisz być nieźle przetrącony...

    Ty sam jesteś błąd. Wielbłąd!

    --
    Trefniś

  • 36. Data: 2020-03-05 16:24:45
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 5 marca 2020 14:43:39 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:
    > Chyba nie rozumiem co chcesz powiedzić. Szycha z głównego szpitala
    > chorób zakaźnych produkuje się w lokalnej gazecie aby wpłynąć na higienę
    > paru przyjezdnych?

    Tak! Gdybym jak owa "szycha" piastował stanowisko dyrektora Narodowego Centrum
    Chorób Zakaźnych, to właśnie to byłoby moim celem - ochronić swoich przed
    chorobami przewleczonymi przez obcych, oraz swoich przed tymi swoimi, którzy
    nie przejmują się higieną/leczeniem w trakcie choroby. Teraz takie głosy nie
    giną w lokalnych gazetach, bo każda taka wypowiedź jest pożądanym "towarem",
    roznoszącym się z prędkością światła, po wygrzebaniu nawet z głębokich
    zakamarków internetu - i wszyscy to wykorzystują.

    Ale całość ma też drugie dno - ludzie zaczną się częściej dezynfekować, myć,
    leczyć, a zaczną od wpajania tego swoim dzieciom od niemowlęctwa, a wtedy to co
    "dobre" może zostać "przedobrzone" - społeczeństwo z nadmiaru sterylności może
    utracić możliwość wytwarzania naturalnej odporności, jedne choroby zanikną, w
    zamian pojawią się inne i nawet te dawniej banalne mogą się przerodzić w
    zabójcze.... Cóż, powiedzonko "częste mycie skraca życie" udowodniono naukowo.

    Czy wirusy AH1N1 i SARS zniknęły? A czy ktoś masowo bada ich obecność? Są
    głosy, i to wcale nie laików, że te wirusy się rozprzestrzeniły, ludzie je
    "przechorowali", populacja się uodporniła i wszyscy zapomnieli - ktoś nawet
    stwierdził, że "globalne pandemie kończą się globalną amnezją" (niemniej to też
    tylko cytat z wywiadu dziennikarskiego :-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 37. Data: 2020-03-05 16:58:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik rowerex napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Debowski napisał:
> [...]
    [...]
> [...]
    >stwierdził, że "globalne pandemie kończą się globalną amnezją"
    >(niemniej to też
    >tylko cytat z wywiadu dziennikarskiego :-)

    Tak to jakos wyglada ... tym niemniej dosc istotne jest, zeby skonczyc
    jako uodporniony, a nie jako ofiara smiertelna :-)

    J.

  • 38. Data: 2020-03-05 17:24:12
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 5 marca 2020 16:58:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Tak to jakos wyglada ... tym niemniej dosc istotne jest, zeby skonczyc
    > jako uodporniony, a nie jako ofiara smiertelna :-)

    Z grubsza :)

    A teraz pijemy z innej beczki, bo mi to chodzi po głowie od wielu dni - bo oto
    nastał taki dzień, że: JEST SZCZEPIONKA na koronawirusa! HURAAA!! Hipotetycznie
    oczywiście - no i co wtedy?

    Załóżmy, że tym razem Ministerstwo Zdrowia nie wycofa się w ostatniej chwili z
    zakupu szczepionki...

    Czy wystarczy włączyć ją do listy sczepień obowiązkowych, by zaszczepić poprzez
    przymus(?), zachętę(?) ileś tam (ile?) obywateli w jakimś (jakim?) czasie?
    Organizacja? Koszty? Odpowiedzialność szczepiących i szczepionych? A może kary
    za uchylanie się?

    Czy obecne ustawodawstwo to udźwignie? Ze swojego życia nie przypominam sobie
    masowych i obowiązkowych szczepień ludności w szerokim przedziale wiekowym, po
    za mglistymi wspomnieniami z dnia wypicia kieliszka z ohydnym płynem Lugola...
    No ale wtedy ludzie sami po niego biegli.

    A jeśli zaszczepimy 10mln ludzi, z czego 5000 umrze z powodu powikłań i skutków
    ubocznych szczepionki? Przecież nie da się i tego wykluczyć...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 39. Data: 2020-03-05 19:22:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik rowerex napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    >Hipotetycznie
    >oczywiście - no i co wtedy?

    >Załóżmy, że tym razem Ministerstwo Zdrowia nie wycofa się w ostatniej

    A czemu nie ? Bo PiS lepiej dba o obywateli ? :-)

    >Czy wystarczy włączyć ją do listy sczepień obowiązkowych, by
    >zaszczepić poprzez
    >przymus(?), zachętę(?) ileś tam (ile?) obywateli w jakimś (jakim?)
    >czasie?

    Na ile sie orientuje, to szczepienie nie roznosi sie tak jak wirus.
    Wiec albo zaszczepisz bardzo duzy procent, albo sporo pozostaje
    niechronionych.

    Zaszczepiony moze przestac byc nosicielem wirusa, przez co zmniejszych
    zagrozenie dla nieszczepionych, ale to IMO tak co najmniej 50% by
    musialo byc szczepionych, zeby wymierny efekt byl.

> [...]
    >Lugola...
    >No ale wtedy ludzie sami po niego biegli.

    A teraz sie powie, ze rzad szczepionki zapewnil, a kto nie skorzystal,
    to sam sobie winien.

    Albo - zorganizuje sie szczepienia dla dzieci, a starzy niech
    zdy^H^H^H odciaza ZUS :-)

    Co by nie mowic, to dzieci jednak szczepimy i tych pol miliona rocznie
    razy kilka szczepionek nie stanowi zadnego problemu.

    >A jeśli zaszczepimy 10mln ludzi, z czego 5000 umrze z powodu powikłań
    >i skutków
    >ubocznych szczepionki? Przecież nie da się i tego wykluczyć...

    Przy nowej szczepionce i niesprawwdzonej - owszem.
    Ale ... to tylko 5 tys, a ile moze zabrac epidemia ?
    We Wloszech ponosc zmalo 41 w ostatnia dobe.

    Tym niemniej ... to uzasadnione obawy, zeby rzad nie kupil szczepionki
    :-)

    J.

  • 40. Data: 2020-03-05 19:55:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >No i mamy pierwszy przypadek
    >https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-c
    hin/polska/news-kwarantanna-w-policach-zamknieta-szk
    ola-i-internaty,nId,4359928

    A propos

    https://www.medonet.pl/zdrowie/zdrowie-dla-kazdego,k
    oronawirus-covid-19-na-statku-diamond-princess,artyk
    ul,16462736.html

    "Kwarantanna na statku wycieczkowym Diamond Princess trwała ponad dwa
    tygodnie

    - Wskaźnik zakażeń na pokładzie był czterokrotnie wyższy niż w
    najbardziej zainfekowanych regionach Chin - mówi główny autor badania
    prof. Joacim Rocklöv, epidemiolog. - Prawdopodobną przyczyną była
    bliskość pomiędzy ludźmi przebywającymi na statku.

    Czy władze popełniły błąd, zakazując pasażerom opuszczenia Diamond
    Princess? Według szwedzkich specjalistów - tak.
    Twierdzą, że gdyby podróżujący zeszli na ląd w porcie w Jokohamie,
    zarażonych byłoby o wiele mniej. Przypomnijmy - na Diamond Princess
    koronawirusa COVID-19 "złapało" 706 pasażerów. Sześć osób zmarło w
    wyniku infekcji.

    Na pokładzie wycieczkowca jest ponad 2600 pasażerów i 1045 członków
    załogi.

    Jednocześnie naukowcy obliczyli, że gdyby na statku nie wyizolowano
    chorych, to zakażonych byłoby ok. 2 300 pacjentów. "

    No coz - dla Japonczykow moze byc spora roznica miedzy 700 "obcych" na
    statku, a 2300 Japonczykow ... bez gwarancji, ze tylko tylu.

    Co ciekawe - nic nie pisza o załodze - zaloga odporna ?

    J.