  • 11. Data: 2020-03-04 19:05:00
    Temat: Re: Kwarantanna
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 4 marca 2020 04:49:12 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:
    > A jak jest potwierdzenie, że ma, to się
    > taką osobę izoluje aby nie zarażała innych, w tym innych osób z tej
    > samej kwarantanny. Jeśli był kontakt.

    O 14:00 "podejrzany" idzie do kwarantanny i pobierają próbki, następnego dnia
    o 10:00 przychodzą wyniki badań i są pozytywne (ma wirusa), czyli:
    - od 14:00 do 9:59 był w kwarantannie, ale nie w izolacji
    - o 10:00 BUM!!! JEBUT!!! ŁO RETY!!!
    - o 10:01 idzie do izolacji

    Jeżeli "kwarantanna" nie będzie równoważna "izolacji" w sensie ograniczenia
    kontaktu z otoczeniem, to do 10:00 włącznie podejrzany będzie mógł rozsiewać
    potencjalną zarazę na prawo, lewo i na innych w kwarantannie, a o 10:01 nagle
    by przestał... - gdyby wirus umiał się śmiać, to jego rechot byłby słyszalny
    na Księżycu.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 12. Data: 2020-03-04 19:45:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2020 o 16:38, r...@o...pl pisze:

    > Słowo "jak" jest zbędne - się już rozwinęło na skalę nieznaną poprzez przypadki
    > "niepotwierdzone", a raczej niemożliwe do zbadania, bo zakażony nie ma pojęcia,
    > że jest zakażony, więc nigdzie się nie zgłosi, nikt go nie zbada.

    Umówmy się - szpitale są zapchane bez żadnych epidemii. Kto próbował się
    dostać w trybie "bez żadnego trybu" ten wie.

    > Sprawa pierwsza: porównanie zagrożenia - z czym mam sobie porównać
    > koronowirusa, może z wirusem Ebola, hę?

    Raczej ze znanych uprzednio to będzie ze świńską grypą.

    > Sprawa druga - zakazać płacenia gotówką, kasy w sklepach muszą wyglądać jak np.
    > kasy w banku, wąziutkie okienko i szyba, najlepiej ze spryskiwaniem i
    > wycieraczkami uruchamiającymi się po każdym kliencie. Podobno wirus ma zasięg
    > "kropelkowy" ok 1m, a czy przy wietrze, przeciągu, na schodach i balkonach też?
    >
    > Chcecie prawdziwej kwarantanny? To niech ktoś zawlecze coś "na poziomie"
    > śmiertelności wirusa Ebola do jakiegoś miejsca w Europie...

    Akurat ebola to się kiepsko rozprzestrzenia.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2020-03-04 21:09:06
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 4 marca 2020 19:46:49 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Akurat ebola to się kiepsko rozprzestrzenia.

    No, akurat: https://tinyurl.com/w6syuxt

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 14. Data: 2020-03-04 21:25:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2020 o 21:09, r...@o...pl pisze:

    > No, akurat: https://tinyurl.com/w6syuxt

    Sam widzisz. Artykuł z 2014 roku i dalej żyjemy;) Ebola jest zabójczy,
    ale przez to kiepsko się rozprzestrzenia. Ebola nie grał w plauge inc i
    źle dobrał współczynniki:P

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-03-04 22:13:42
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 4 marca 2020 21:25:17 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Sam widzisz. Artykuł z 2014 roku i dalej żyjemy;) Ebola jest zabójczy,
    > ale przez to kiepsko się rozprzestrzenia. Ebola nie grał w plauge inc i
    > źle dobrał współczynniki:P

    Bo Ebola ma złych doradców P.R. przez co kiepsko wypada w mediach i chyba ma
    niewłaściwe poglądy polityczne, może nawet jest szowinistą, stąd powszechna
    obojętność. A może nawet odwrotnie, ludzie lubią Ebolę bo tępi niemal wyłącznie
    czarnuchów, a korona wprawdzie tępi żółtków, ale też nie popuszcza wyższej
    rasie białych ;)

    W owym 2014 jeden podejrzany na Ebolę dał 600 osób w kwarantannie/izolacji -
    więc licząc mniej więcej proporcjonalnie:
    - w Dojczlandii jest wg łonetowej mapy jest 244 potwierdzonych przypadków
    koronowirusa, więc powinni poddać kwarantannie i izolacji ponad 140 tysięcy
    osób
    - we Włoszech 2500 potwierdzonych, więc przeliczając na poziom Eboli w
    kwarantannie i izolacji powinien siedzieć jakiś milion dwieście

    A w Lechistanie zamiast mówić, że "znamy tożsamość osób mających kontakt
    z zakażonym", to naczelny prokurator Ziobro powinien powiedzieć że "wszyscy
    zostali ujęci i siedzą w izolatkach z domniemaniem winy, natomiast reszta
    współwinnych jest aktualnie ścigana"

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 16. Data: 2020-03-04 22:20:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2020 o 22:13, r...@o...pl pisze:

> [...]
    > czarnuchów, a korona wprawdzie tępi żółtków, ale też nie popuszcza wyższej

    Złe miejsce startowe, złe współczynniki.

> [...]
    > - we Włoszech 2500 potwierdzonych, więc przeliczając na poziom Eboli w
    > kwarantannie i izolacji powinien siedzieć jakiś milion dwieście

    No właśnie nie ma co tego liczyć proporcjonalnie, bo ebola się inaczej
    roznosi. MA krótki okres bezobiawowy a potem jednoznaczne objawy i
    śmierć. Czyli na przykład jest mała szansa na bording do samolotu i inne
    kontynenty. To zupełnie inny typ.

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2020-03-04 22:56:08
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 4 marca 2020 22:20:39 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > roznosi. MA krótki okres bezobiawowy a potem jednoznaczne objawy i
    > śmierć. Czyli na przykład jest mała szansa na bording do samolotu i inne

    Jeżeli mała szansa, to po kiego grzyba Niemcy odizolowali ludzi zamykając ich
    w budynku? Ebola przenosi się przez kontakt z zakażonymi płynami ustrojowymi -
    to by oznaczało, że osoba zakażona zdążyła opluć, obsikać, obcałować lub odbyć
    stosunki z setkami ludzi. ew. zostawiała swoje płyny ustrojowe w większości
    pomieszczeń - Ebola to inny typ, bo tępi się ją "z prawdziwej grubej rury".

    Mnie ciekawi czy np. ulotki dotyczące mycia rąk i inne dotyczące higieny,
    którymi oblepia się wszystko naokoło powstały teraz, czyli po ujawnieniu się
    koronawirusa, czy też wykorzystano "gotowce" opracowane dawno temu jako
    zalecenia dotyczące zwykłej, corocznej grypy, czy jakiejkolwiek innej choroby
    wirusowej, na które to zalecenia w formie ulotek zwyczajnie nie było wcześniej
    "popytu"... Ludzie są przekonani, że te ulotki powstały "teraz" i ze to "coś
    nadzwyczajnego", że nie powinno się "kichać na innych"

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 18. Data: 2020-03-05 01:12:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-04, r...@o...pl <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > by przestał... - gdyby wirus umiał się śmiać, to jego rechot byłby słyszalny

    No to napisz jak wyobrażasz sobie izolację kilku tysięcy, lub chociaż
    200-300 oosób. Jak ktoś ma objawy, to dobrze by było, ale w praktyce
    często pozostaje ograniczenie kontaktu w obrębie kwarantanny. Ale jak
    nawet nie ma objawów to w każdej chwili może je dostać więc i tak w
    początkowym okresie bedzie miał kontakt z potencjalnie zdrowymi.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2020-03-05 01:40:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup

    > ale czy jest na to podstawa prawna ? :-)

    Coś by się pewnie nawet wcześniej znalazło, a zawsze można postraszyć
    odpowiedzialnością cywilną :)

    > To tym bardziej ma watpliwosci, czy zostawic dziecko w tej umieralni
    >:-)

    Dlaczego umieralni? Poza tym pańswo nie raz arbitralnie decyfuje co dla
    dziecka lepsze, nie?

    > Ale w kwarantannie beda osoby bez objawow.

    Zapewne większość, ale powyżej pewnej puli również te z objawami.
    Bedziesz izolował z grupy np. tysiąca osób kogoś z minimalnym katarem?

    > Jak mial nie byc, skoro to jeden internat ?
    > Mozna by ich pozamykac w pokojach, ale stolowka wspolna.

    No niekoniecznie. Najwyrażniej wychodzi, że nie musiało być kontaktu w
    czasie gdy było zaraźliwie. Wychodzi z doświadczenia innych krajów. Jak
    dotąd wygląda, że covid-19 nie zaraża w fazie bezobjawowej.

    Teraz był tu u mnie w zeszły czwartek przypadek, że uczeń jednej
    większej szkoły (>4.5tys luda) został zdiagnozowany, szkołę zamknięto do
    Pn, odkażono, nawet chyba nie było kwarantanny, tylko osoby
    zidentyfikowane jako tzw. bliski kontak dostały polecenie zostania w
    domu. Reszta normalnie, na zajęcia. Zgaduję, że jak dostał objawów to
    polazł do lekarza i na zwolnienie, a za jakiś czas wyszło, że złapał.

    > Tym niemniej - masz objawy, przestraszyles sie - jedziesz do szpitala.
    > A szpital nie wie na co chorujesz, ale profilaktycznie izoluje, bo
    > objawy pasuja.

    Powinien zalecić MZ domową "kwarantannę". Tak robią tu u mnie. Jak masz
    nawet katar to dostajesz z automatu 5 dni zwolnienia i masz siedzieć w
    domu. Jak ktoś z rodziny zachoruje, to kwarantanna, dla wszystkich
    domowników.

> [...]
    > Tylko nie wiadomo ktorych, ale one moga zarazic kolejne.
    > Zostawic tam dziecko, dla dobra reszty rodziny, czy zabrac czym

    No musiałaby chodziś już chora, ale w końcu to dość powszechne.
    Generalnie wydaje się, że problem nie jest w takiej czy innej izolacji a
    identyfikacji kontaktów. Przy wiekszej liczbie zakażonych to nierealne,
    więc albo pozostaje się izolować (ograniczać samemu kontakty), albo jest
    epidemia. We włoszech mają kordony sanitarne, gdzie chyba zamykają całe
    obszary jak leci.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2020-03-05 06:15:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2020 o 22:56, r...@o...pl pisze:

    > Jeżeli mała szansa, to po kiego grzyba Niemcy odizolowali ludzi zamykając ich
    > w budynku?

    Bo właśnie sprawa z powodu sposobu propagacji ogranicza się do na
    przykład jednego buydynku, a nie jednego miasta, kpaństwa czy
    kontynentu, ewentualnie jednej planety;)

    --
    Shrek