  • 101. Data: 2021-10-25 22:49:40
    Temat: Re: Policja z Belgii pomaga w Luxemburgu
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > Z nieba spadają tylko fundusze dla LGBT-IQ i stalinowskich antyfaszystów?

    Przypomnij mi ile obecnie rządzący przekazali LGBT i antyfaszytom, bo widzę że
    masz wiedzę.

  • 102. Data: 2021-10-25 22:50:55
    Od: n...@o...pl

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Nie, ja z tych co odróżniają prywatne od państwowego. Czyli dostrzegają
    > *dysponenta*.

    Sugerujesz, że dotacje dla KK i faszystów są od państwa, a nie od podatników
    jak najbardziej prywatnych?

    A może z tych co to uważają, że rząd płaci z własnych? :D

  • 103. Data: 2021-10-25 23:10:34
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.10.2021 o 22:48, n...@o...pl pisze:
    > Tak, "ciapaty" czy gwałcący-koty-arab tam otrzymują status i mogą się po
    > strefie poruszać jak chcą.

    Czyli jednak gdzieś ich ktoś sprawdza.

    --
    Robert Tomasik

  • 104. Data: 2021-10-25 23:21:52
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Czyli jednak gdzieś ich ktoś sprawdza.

    Wg obowiązującej w Pislandii wersji przyjmują tam wszystkich jak leci.
    A my się przed tym bronimy.

  • 105. Data: 2021-10-26 01:57:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-25, Astralny Rębajło <a...@g...com> wrote:

    > Jeszcze unia do końca się nie ukształtowała, a ty już trąbisz na sukces?
    > W usa mieli łatwiej, usa praktycznie twór bez przeszłości, podejrzewam stany
    zjednoczone
    > jewropy mogą kształtować się w większych bólach niż usa.

    Alez ja nie mówię jakoś szczególnie o Uni. Prędzej o pewnym status quo,
    które juz w wielu miejscach wystepuje. Jak np. przyjrzysz się
    zachowaniom klasy średniej w co bardziej kosmopolitycznych układach to
    zobaczysz jak mają wszyscy serdecznie w dupie przynalezność narodową.
    Patriotyzm brytyjski, amerykański, kanadyjski, dowolny inny
    zachodnioeuropejski sprowadza się na codzień do troski o zaspokajanie
    uwarunkowań żywieniowych -> gdzie można kupić żarcie, do którego
    przyzwyczaili się w kraju dzieciństwa. My narodowo w to nie wchodzimy z
    powodu narodowych kompleksów i uprzedzeń ww. grupy. Ale jakby tego nie
    było, jakby Kowalskiego portfel był odpowiednio zasobny, a sam Kowalski
    pozbawiony kompleksów, które odreagowuje nadmierną dumą narodową, to
    też najpewnie miałby to w dupie :)

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2021-10-26 02:52:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-25, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > "Najmniej wartościowym natomiast rodzajem dumy jest duma narodowa"
    >
    > Zwróć proszę uwagę na słowo: najmniej.

    Zwróciłem, ale jedyne co z tego można wywnioskowac, to to, że jest to
    wartość pozytywna, bo nie mamy punktu odniesienia.

    > I ja właśnie też tak tę myśl interpretuję.
    > To co się dzieje obecnie (i co znamy z historii) z tzw. "dumą narodową"
    > to skrajna patologia. Idea postawienia tej "dumy" na najniższym szczeblu
    > w hierarchii nie wzięła się znikąd.

    Problem jest taki, że tych, którzy to widzą nie trzeba przekonywac, a
    ci, których problem dotyczy przekonać się nie dadzą, bo stoją za tym w
    końcu ich kompleksy. Ale to, że ktoś te kompleksy wykorzystuje dając
    takim osobom substytut poczucia własnej wartości nie oznacza, że dana
    rzecz jest czymś z gruntu złym. BMW to nie takie złe pojazdy :)

    > Tego nie neguję.
    > Wręcz twierdzę, że na różnych etapach rozwoju społecznego potrzebne były
    > różne rozwiązania umożliwiające/ułatwiające przeżycie. Takie jak
    > religia, czy właśnie pojęcie narodu.
    > Poczucie przynależności narodowej to całkiem młody koncept, miał swoje
    > pięć minut (a skoro miał, to znaczy, że był konieczny :)) i te pięć
    > minut właśnie przechodzi do historii.

    To co byś zaoferował zamiast tej dumy narodowej? Mówię, o tych osobach,
    dla których jest to jakaś odskocznia? Jest patologiczna grupa nazioli,
    którzy bryndzlują się narodowymi hasłami, ale jest też grupa ludzi,
    którym poczucie solidarności narodowej popycha w kierunku bycia lepszym,
    promocji Polski, pokazania, że jesteśmy partnerami... to jest też w
    sporym stopniu napędzane i dumą i pierwotnie też kompleksami.

    > Nie wiem co masz na myśli, ale pislamiści i w szczególności wszelkiej
    > maści religijne prawactwo są mistrzami w zmienianiu (czy wręcz
    > odwracaniu) znaczenia pojęć.
    > Walkę o prawa człowieka nazywają faszyzmem, rozwalanie własnego kraju i
    > marginalizowanie go na arenie międzynarodowej nazywają patriotyzmem...
    > itd. Tego typu "figury retoryczne" podważają sens jakiejkolwiek
    > merytorycznej dyskusji z takimi ludźmi.

    To jest oczywista manipulacja dla swoich materialnych lub chorobliwych
    celów.
    Co mam na myśli, że zawsze będa jakies mniejsze lub większe ojczyzny.

    > Problem w tym, że ta cała "duma narodowa" zabrania bycia różnorodnym.
    > A duma z różnorodności nie zabrania mieć równocześnie dumy narodowej
    > (skoro już ktoś musi ją mieć). I tego właśnie oni pojąć nie potrafią -
    > oprócz tej całej "dumy narodowej" nie mają nic, nawet własny rozum
    > zastąpili "dumą narodową".

    Nie duma narodowa jest tu problem a brak alternatywy. Wykluczenie
    pewnych grup społecznych. Peło i podobni, nie tylko w końcu w Polsce,
    skoncentrowali się na klasie średniej ignorując, że istnieje całą kupa
    ludzi, którzy się w tej całej liberalnej rzeczywistości nie znajdują.
    Trudno się dziwić, że pojawiły w końcu hieny, które postanowiły na tych
    nierównościach pożerować.

    --
    Marcin

  • 107. Data: 2021-10-26 07:02:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.10.2021 o 23:21, n...@o...pl pisze:
    > Wg obowiązującej w Pislandii wersji przyjmują tam wszystkich jak leci.

    No jak leci ich przyjmują, ale wówczas właśnie identyfikują.

    > A my się przed tym bronimy.

    My chcemy identyfikować. Tyle, ze na przejściach, a nie w lesie.

    --
    Robert Tomasik

  • 108. Data: 2021-10-26 07:50:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 25.10.2021 o 19:09, Astralny Rębajło pisze:

    >Ale rozumiesz, że z tą wodą, to była taka "figura retoryczna"?
    >Bo chodzi o to, że będzie coraz więcej miejsc, które nie będą się
    >nadawały do życia i to nie tylko z powodu braku wody. Z powodu jej
    >nadmiaru również. Jak również z innych powodów.

    Holandia ?

    Ale ta figura ma dwa konce - ilu ludzi mozesz upchac dodatkowo do
    Warszawy,
    aby wody starczylo ?

    No dobra - Wisła rzeka szeroka, wystarczy tylko oczyszczalnie wody
    rozbudowac.
    Ale w Łodzi tez starczy ?

    J.

  • 109. Data: 2021-10-26 09:26:17
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > No jak leci ich przyjmują, ale wówczas właśnie identyfikują.

    > My chcemy identyfikować. Tyle, ze na przejściach, a nie w lesie.

    Na przejściach mamy lepsze warunki do identyfikacji niż w ośrodkach.
    No ciekawe.

  • 110. Data: 2021-10-26 11:10:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2021 07:02:46 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > No jak leci ich przyjmują, ale wówczas właśnie identyfikują.

    > My chcemy identyfikować. Tyle, ze na przejściach, a nie w lesie.

    A tymczasem

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-stan-wyjatkowy/n
    ews-polska-zaostrzyla-przepisy-graniczne-fundamental
    ne-zmiany-dl,nId,5605743

    "Weszła w życie nowelizacja wprowadzająca przepisy, zgodnie z którymi
    cudzoziemiec zatrzymany niezwłocznie po nielegalnym przekroczeniu
    granicy postanowieniem komendanta straży granicznej będzie musiał
    opuścić terytorium Polski. Dodano też przesłankę do pozostawienia
    wniosku uchodźczego bez rozpoznania. Nowe prawo całkowicie zmienia
    sytuację cudzoziemców dostających się nielegalnie na terytorium
    naszego kraju.

    Zgodnie ze zmienioną ustawą, komendant placówki straży granicznej
    sporządzi protokół przekroczenia granicy i wyda postanowienie o
    opuszczeniu przez takiego cudzoziemca terytorium Polski. Poza nakazem
    opuszczenia naszego kraju, zostanie też objęty czasowym zakazem wjazdu
    do Polski i państw Strefy Schengen."

    Tylko ... to co - do tej pory funkcjonariusze wypychali bezprawnie?

    Dalej pytajac ... a jak ma wygladac to niezwloczne opuszczenie?
    Odstawią na przejscie do Bialorusi, odstawia do najblizszego punktu
    granicy, i jeszcze drabinke podstawia, zeby ponad zasiekami mogl
    przejsc?
    Czy zapakuja do samolotu i wywioza do Iraku lub Kabulu?

    Bo jeszcze zostaje wersja, ze dadza papier nakazujacy opuszczenie RP w
    ciagu 24h ... i wypuszcza. Niech sie stara ... do Niemiec, lub Szwecji
    :-)

    to chyba to - druk Sejmowy 1507
    https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/PrzebiegProc.xsp?n
    r=1507

    No prosze - projekt wplynal 23 sierpnia, Sejm obrabial
    do 17/20 wrzesnia, Senat poszedl na reke i obrabial dwa tygodnie,
    do 8.10, Sejm obrabial tydzien, i czesc poprawek przyjal,
    a Andrzej trzymal do wczoraj.

    Ale ale ... jak sie ma w swietle podpisanych konwencji punkt

    "Szef Urzędu może pozostawić bez rozpoznania wniosek o udzielenie
    ochrony międzynarodowej, który został złożony przez cudzoziemca
    zatrzymanego niezwłocznie po przekroczeniu granicy wbrew
    przepisom prawa stanowiącej granicę zewnętrzną"

    I co tu jest wazniejsze?

    Aha,
    "chyba że cudzoziemiec ten przybył bezpośrednio z terytorium, na
    którym jego życiu lub wolności zagrażało niebezpieczeństwo
    prześladowania lub ryzyko wyrządzenia poważnej krzywdy, oraz
    przedstawił wiarygodne przyczyny nielegalnego wjazdu
    na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i złożył wniosek o udzielenie
    ochrony międzynarodowej niezwłocznie po przekroczeniu granicy."

    To teraz tylko film z TVPiS lub youtube, jak to Bialorus traktuje
    uchodzcow na granicy.

    A uchwala Sejmu nie wystarczy?
    https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C881192%2Csejm-
    przyjal-przez-aklamacje-uchwale-ws-sytuacji-na-bialo
    rusi.html
    https://www.radiolodz.pl/posts/63314-sejm-przyjal-uc
    hwale-w-sprawie-sytuacji-na-bialorusi

    O uchodzcach co prawda nic tu nie ma, ale takie terrorystyczne panstwo
    nie przestrzegajace swobod obywatelskich, to chyba jest wystarczajacy
    powod? :-)

    J.