  • 11. Data: 2007-01-24 15:11:14
    Temat: Re: Kupno mieszkania w sądzie od komornika- pytanie
    Od: "damiand" <d...@S...pl>

    Przypomniała mi się zasłyszana historia. Osoba była w podobnej sytuacji
    jak Ty. Kupiła mieszkanie z lokatorami - rodzina z dziećmi. Żadne
    perswazje pokojowe nie pomagały. Sytuacja teoretycznie nie do
    ruszenia...rozwiązaniem okazało się zameldowanie 12 ochroniarzy w tym
    mieszkaniu, którzy 24 godziny/dobę "doglądali" lokatorów :)))))

    hehe dobre, po roku jak nic nie wyjdzie to kto wie, chociaż wolalbym inna
    metodę

    tzn. spokojnie sypiać :)

    pozdrawiam
    Damian

  • 12. Data: 2007-01-24 18:48:59
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Urban legend...

    Nie_masz_prawa wejść do lokalu posiadanego przez kogo innego, niezależnie od tego,
    czy lokal ten jest Twoją własnością,
    czy nie jest.
    Nie_masz_prawa wyłamać zamków, ani drzwi, ani wejść przez okno, balkon, czy dach.
    Jesli wejdziesz, to natychmiast mieszkaniec tego lokalu podlega ochronie jako
    posiadacz to raz, i jako lokator to dwa.
    Nie masz też prawa odciąć mediów (szczególnie wody).
    Zresztą lokator z łatwością może sam na siebie podpisać umowę o dostawę mediów
    (szczególnie energii elektrycznej), jakby
    co.

    No i własnie z uwagi na powyższe tak tanio kupiłeś, a kolejki nie było ;-)
    JaC

    > Po miesiącu czasu sami się wynieśli.

    It has removed 2958 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 13. Data: 2007-01-24 19:01:10
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: 666 [Wed, 24 Jan 2007 19:48:59 +0100]:

    > Zresztą lokator z łatwością może sam na siebie podpisać umowę
    > o dostawę mediów (szczególnie energii elektrycznej), jakby co.

    W zasadzie to na jakiej podstawie, skoro prawa do lokalu
    nie posiada? Można tak komuś do chaty podpiąć linię? :-)
    Lecę na sąsiadach przetestować ;>

    Kira

    --
    /(o\ ~ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * WindowsWC * GoogleKaida * Apple w PL *

  • 14. Data: 2007-01-24 19:05:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    damianrud wrote:

    > I teraz nasówa się pytanie

    Pac! Pisownia końcówek "-suw"!

    > ja pozbyc sie lokatora, jestem w stanie zalatwic to polubownie, tzn

    Teraz się pytasz?

    > zaoferowac np 15tys zł. i aby sie natychmiast wyprowadzil lokator, albo
    > wynająć np na 12miesięcy mieszkanie.

    Łaskawca ;)

    > ale jesli sie nie zgodzi, co proponujecie?

    A co można proponować? Pozew do sądu o eksmisję, dopilnowanie spełnienia
    warunków z wyroku i eksmisja przeprowadzona przez komornika w asyście
    policji.

    > Czy moge wypowiedzec umowe o dostarczanie energii elektorycznej?

    Nie. Natomiast na dostawę energii elektrycznej - owszem ;)

    > oraz odłączyć wodę, jesli nie będą chcięli się wyprowadzic?

    Z tym może być problem, zarówno formalny jak i fizyczny - z zasady nie
    da się z zewnątrz odciąć wody do pojedynczego mieszkania.

    > wiem ze temat był wałkowany wiele razy, ale nie taki konkretnie przypadek,
    > archiwum przeglądałem

    Słabo przeglądałeś.

  • 15. Data: 2007-01-24 19:06:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    damiand wrote:

    > Ale wprowadzić się do niego mogę?

    Oczywiście, że nie.

    > Pytanie czy jeśli wymówię umowę o prąd i gaz, to czy nie złamię prawa?

    Nie - nie masz obowiązku zawierania umów na dostawę mediów. Nawet dla
    siebie ;)

  • 16. Data: 2007-01-24 19:08:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie - nie masz obowiązku zawierania umów na dostawę mediów. Nawet dla
    > siebie ;)

    PS: oczywiście zakładając, że umowa jest na ciebie - bo umowy na kogoś
    innego nie da się legalnie (tj. bez np. fałszowania dokumentów)
    wypowiedzieć.

    Jeśli jest na obecnego lokatora, to póki płaci, nic mu nie zrobią.

  • 17. Data: 2007-01-25 08:38:37
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Andrzej Lawa [Wed, 24 Jan 2007 20:08:12 +0100]:

    > PS: oczywiście zakładając, że umowa jest na ciebie

    No ale przecież ten prąd jest podłączony do mojego mieszkania
    - nie mogę się nie zgodzić?

    Kira

  • 18. Data: 2007-01-25 09:05:05
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    > No ale przecież ten prąd jest podłączony do mojego mieszkania
    > - nie mogę się nie zgodzić?

    niestety nie. mam podobny przypadek i interwencja w zakladzie
    kanalizacyjnym w celu odciecia wody nie powiodla sie - nie mozna
    czlowiekowi odebrac srodkow niezbednych do zycia. z tego co sie
    dowiedzialem to jedynym wyjsciem jest eksmisja lub ugodowe zalatwienie
    sprawy.

    pozdrawiam, g.

  • 19. Data: 2007-01-25 12:22:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kira wrote:
    > Re to: Andrzej Lawa [Wed, 24 Jan 2007 20:08:12 +0100]:

    > No ale przecież ten prąd jest podłączony do mojego mieszkania
    > - nie mogę się nie zgodzić?

    A czy możesz się nie zgodzić na to, żeby osoba wynajmująca twoje
    mieszkanie kupiła sobie telefon z abonamentem, hmm?

  • 20. Data: 2007-01-26 10:56:14
    Od: "damiand" <d...@S...pl>

> [...]
    > czlowiekowi odebrac srodkow niezbednych do zycia. z tego co sie
    > dowiedzialem to jedynym wyjsciem jest eksmisja lub ugodowe zalatwienie

    Zgadza się, ale światło nie jest niezbędne do życia, a woda wystarczy zimna.

    Damian