  • 1. Data: 2005-11-10 13:42:50
    Temat: Kupno mieszkania - Wpis do KW, termin
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Kupiłam mieszkanie od developera, w grudniu mam podpisywać akt notarialny.
    Mam w związku z tym pytanie: czy muszę od razu składać wniosek o wpis do KW?
    Jakie są konsekwencje ewentualnej zwłoki?
    Po 2 marca 2006 zapłaciłabym 200 zł, a wcześniej - ok. 2 tys. Jest się nad
    czym zastanawiać...
    Czy jest jakiś sposób, żeby zaoszczędzić na kosztach?

    Pozdrawiam,
    Alicja

  • 2. Data: 2005-11-10 19:13:12
    Temat: Re: Kupno mieszkania - Wpis do KW, termin
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    AlterEgo napisał
    > Kupiłam mieszkanie od developera, w grudniu mam podpisywać akt
    > notarialny. Mam w związku z tym pytanie: czy muszę od razu składać
    > wniosek o wpis do KW?

    Wniosek o wpis w ksiedze wieczystej w przypadku mieszkania
    hipotecznego _musi_ byc zawarty w umowie ustanowienia odrebnej
    wlasnosci lokalu i sprzedazy. A umowe dostarcza do sadu notariusz, co
    jest jego obowiazkiem i ma na to bodajze 7 dni.

    > Jakie są konsekwencje ewentualnej zwłoki?
    > Po 2 marca 2006 zapłaciłabym 200 zł, a wcześniej - ok. 2 tys. Jest
    > się nad czym zastanawiać...

    A co takiego stanie sie po 2 marca? Jakas rewolucja w ustawie o
    kosztach sadowych, czy kosztach notarialnych?

    > Czy jest jakiś sposób, żeby zaoszczędzić na kosztach?
    Ale jakich? Sądowych, czy zwiazanych z oplatami notarialnymi (taksa,
    podatek)?

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-11-11 07:51:37
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    > A co takiego stanie sie po 2 marca? Jakas rewolucja w ustawie o
    > kosztach sadowych, czy kosztach notarialnych?
    Tak, wchodzi w życie rozporządzenie nt opłat sądowych. Dla mnie
    korzystniejsze, jak wspominałam wyżej...
    Alicja

  • 4. Data: 2005-11-11 08:17:07
    Od: "Arkadiusz Malinowski" <a...@p...onet.pl>

    > Jakie są konsekwencje ewentualnej zwłoki?

    Zobacz w umowie z developerem co może Ci zrobić jak nie podpiszesz umowy do
    końca umuwionego terminu.

    Zapytaj banku co Ci zrobi jak nie przedstawisz mu prawomocnego wpisu
    ustanowienia hipoteki w wyznaczonym terminie - jezeli oczywiście brałaś
    kredyt pod hipotekę na kupowanej nieruchomości.

    jedye rozwiązanie to negocjować i z jednym i z drugim i jeżeli się zgodzą
    podpisać odpowiednie aneksy do umowy.

    pozdrawiam,
    Arek

  • 5. Data: 2005-11-11 09:38:18
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    AlterEgo napisał
    > Tak, wchodzi w życie rozporządzenie nt opłat sądowych. Dla mnie
    > korzystniejsze, jak wspominałam wyżej...

    Fakt, jakos mi umknelo, a to rzeczywiscie rewolucja, gdyz oplaty stale
    wzrosly, a te zalezne od wartosci wpisu zmalaly i to znacznie.
    Niemniej jednak abys mogla z tego skorzystac (czyli zaplacic tylko 260
    zl oplaty sadowej) musialabys podpisac umowe najwczesniej 2 marca
    2006.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2005-11-11 09:39:11
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    MałGosia napisał(a):
    > A co takiego stanie sie po 2 marca? Jakas rewolucja w ustawie o
    > kosztach sadowych, czy kosztach notarialnych?

    wchodzi w życie nowa ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych,
    określająca w postępowaniu wieczystoksięgowym stałe wpisy - np.wpis
    własności 200 zł

    KG

  • 7. Data: 2005-11-11 09:40:08
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    kam napisał
    > wchodzi w życie nowa ustawa o kosztach sądowych w sprawach
    > cywilnych, określająca w postępowaniu wieczystoksięgowym stałe
    > wpisy - np.wpis własności 200 zł

    Dzieki, juz wygooglowalam :)

    pozdrawiam
    Gosia

  • 8. Data: 2005-11-11 12:38:20
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    MałGosia napisał(a):
    > Niemniej jednak abys mogla z tego skorzystac (czyli zaplacic tylko 260
    > zl oplaty sadowej) musialabys podpisac umowe najwczesniej 2 marca
    > 2006.

    decydowałaby raczej chwila wpłynięcia wniosku do sądu...

    KG

  • 9. Data: 2005-11-11 12:39:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > decydowałaby raczej chwila wpłynięcia wniosku do sądu...

    Ale notariusz skasowałby pieniądze według przepisów obowiązujących w
    chwili zawierania aktu notarialnego.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 10. Data: 2005-11-11 12:47:27
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Ale notariusz skasowałby pieniądze według przepisów obowiązujących w
    > chwili zawierania aktu notarialnego.

    sąd powinien zwrócić... ;)

    KG