  • 1. Data: 2005-11-10 12:08:56
    Temat: Wyrobienie paszportu - CO ZA URYNA
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Zachciało mi się ostatnimi czasy zrobić sobie wycieczke do kraju
    politycznie niepoprawnego i niezgodnego z normami Unii Europejskiej, a
    konkretnie na Białoruś.
    Ponieważ termin ważności obecnego paszportu upłynął jakiś czas temu,
    jestemu zmuszony wyrobić nowy.
    Z tego co pamiętam, poprzedni wyrabiałem w biurze paszportowym Pani
    Ali więc się tam udałem. Pani Ala była miła i przyjmowała w razie
    potrzeby nawet o 21 w niedziele. Niestety uzyskałem informacje że
    teraz wyłacznie w Urzędzie Powiatowym czyli czeka mnie wycieczka do
    właściwego rejonowego Urzędu który nie jest ani najbliżej mojego
    miejsca zameldowania, ani zamieszkania ani pracy i czynny jest jedynie
    w dni robocze.

    Pieniążki wlałem na konto ale jak się okazuje wniosek musi być
    wypełniony na ICH druku który jest w postaci kartonikowej z pieczątką
    i żadnych innych nie przyjmują.

    Brakuje jeszcze obowiązku wpłacenia pieniążków w jedynie słusznej
    kasie, obowiązku osobistego pojawienia się we właściwym Urzędzie celem
    złożenia dokumentów oraz wykonania zdjęcia u certyfikowanego przez
    właściwy Urząd fotografa nie mówiąc o obowiązku terminowego odbioru
    paszportu pod karą pieniężną 50zł za każdy dzień zwłoki :)

    wiem wiem wiem, czepiam się...

    --
    futszaK
    601061867 (61)6222647

  • 2. Data: 2005-11-10 12:37:06
    Temat: Re: Wyrobienie paszportu - CO ZA URYNA
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

> [...]
    > niedziele.

    > (...)jak się okazuje wniosek musi być wypełniony na ICH druku który jest w

    Zdaje mi się, że nie składałeś wniosku paszportowego jakieś 20 lat temu...
    Musiałbys wypełnić kilka kartek szczegółowego zyciorysu ze wskazaniem, np.
    który z Twoich kuzynów był za granicą.
    Ja tez nie składałem, ale chyba przesadzasz.

  • 3. Data: 2005-11-10 12:59:26
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 10 Nov 2005 13:37:06 +0100, użyszkodnik "Lukasz" <b...@b...pl>
    napisał:

> [...]
    > który z Twoich kuzynów był za granicą.
    > Ja tez nie składałem, ale chyba przesadzasz.

    poprostu stwierdzam ze za czasów wczesnego kapitalizmu, kiedy jeszcze
    urzędasy nie były na tyle zorganizowane w utrudnianiu ludziom życia
    było najlepiej, biuro paszportowe było prywatne a co za tym idzie
    nastawione przyjaźnie do klientów, a co najważniejsze było NA MIEJSCU

  • 4. Data: 2005-11-10 13:59:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    futszaK napisał(a):

> [...]
    > właściwego rejonowego Urzędu który nie jest ani najbliżej mojego
    > miejsca zameldowania, ani zamieszkania ani pracy i czynny jest jedynie

    Ze strony http://www.mswia.gov.pl/index.php?dzial=72&id=31

    Podanie o wydanie paszportu może być składane osobiście, za
    pośrednictwem poczty, osoby trzeciej, a także przez przedsiębiorcę
    świadczącego usługi turystyczne, z którym wojewoda właściwy ze względu
    na miejsce stałego pobytu osoby ubiegającej się o paszport zawarł
    porozumienie w tej sprawie.

    > Pieniążki wlałem na konto ale jak się okazuje wniosek musi być
    > wypełniony na ICH druku który jest w postaci kartonikowej z pieczątką
    > i żadnych innych nie przyjmują.

    Z tej samej strony

    Informujemy, że ze strony internetowej MSWiA nie można wydrukować
    formularza wniosku paszportowego, jest to tylko wzór. Wniosek
    paszportowy wydrukowany jest na specjalnie do tego przystosowanym
    papierze, w związku z czym nie ma możliwości wydrukowania go na zwykłym
    papierze.
    Formularze paszportowe można pobrać w wyznaczonych przez Urzędy
    Wojewódzkie punktach.

    > Brakuje jeszcze obowiązku wpłacenia pieniążków w jedynie słusznej
    > kasie,

    Do wniosku wysyłanego pocztą należy dołączyć dowód opłaty paszportowej.

    każdy dzień zwłoki :)

    > wiem wiem wiem, czepiam się...

    Nie. Występuje u Ciebie typowy objaw braku umiejętności czytania ze
    zrozumieniem

    M.

  • 5. Data: 2005-11-11 01:03:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>