  • 1. Data: 2004-05-28 15:27:10
    Temat: Kupno garazu-notariusz potrzebny?
    Od: "Mirek" <M...@o...poczta.pl>

    Witam
    Mam zamiar odkupic garaz ktory stoi w rzedzie garazy na dzierzawionej ziemi
    (od spoldzielni).
    Czy wystarczy jakas umowa oraz zmiana umowy w spoldzielni?Czy moze aby kupno
    bylo wazne musi byc rowniez umowa notarialna?
    Z gory dziekuje

  • 2. Data: 2004-05-28 16:58:22
    Temat: Re: Kupno garazu-notariusz potrzebny?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 28 May 2004 17:27:10 +0200, Mirek naskrobał(a):

> [...]
    > Czy wystarczy jakas umowa oraz zmiana umowy w spoldzielni?Czy moze aby kupno
    > bylo wazne musi byc rowniez umowa notarialna?

    jezeli garaż to nieruchomość to tak - ale chyba nie jest.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 3. Data: 2004-05-28 20:25:33
    Od: "Soldier" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    : jezeli garaż to nieruchomość to tak - ale chyba nie jest.

    Jezeli sie nie myle, to nalezaloby ustalic czy jest to garaz blaszany
    czy tez murowany.W swietle art. 46KC nieruchomosciami sa " [...] budynki
    trwale z gruntem zwiazane lub czesci takich budynkow, jezeli na mocy
    przepisow szczegolnych stanowia odrebny od gruntu przedmiot wlasnosci".
    Natomiast budynki, ktore nie sa trwale z gruntem zwiazane jak garaze
    blaszane, kontenery itp. nie sa czesciami skladowymi gruntu ( nie sa
    wiec nieruchomosciami) sa rzeczami ruchomymi. Jak wynika z art.158KC
    umowa zobowiazujaca do przeniesienia wlasnosci nieruchomosci jak i umowa
    przenoszaca wlasnosc, powinny byc zawarte w formie aktu notarialnego.
    Forma taka nie jest zastrzezona do przeniesienia wlasnosci rzeczy
    ruchomej, ktora niewatpliwie jest garaz blaszany.
    --
    --Sol.
    "standing in the rain...twisted and insane.