  • 1. Data: 2005-12-21 15:23:59
    Temat: Kto to "osobom trzeci"
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    W nowym regulaminie chello jest zapis:

    Par 20 propozycji umowy:

    1. Abonent nie ma prawa udostępniać Usług Internetowych osobom trzecim

    Kim są te osoby trzecie? Czy to znaczy że ojciec rodziny, który podpisał
    umowę z UPC na inet, nie może dopuścić do netu swojej rodziny?
    Czy pod "osoby trzecie" liczą się tylko obcy, nieznajomi, czy wszyscy nie
    będący abonentem? Goglełem wczoraj, ale nigdzie nie mogłem się dokopać
    definicji tych "osób trzecich". Są jakieś źródła określające kto jest "osoba
    trzecia", "druga"(?) itp?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 2. Data: 2005-12-21 15:56:17
    Temat: Re: Kto to "osobom trzeci"
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Kim są te osoby trzecie? Czy to znaczy że ojciec rodziny, który podpisał
    > umowę z UPC na inet, nie może dopuścić do netu swojej rodziny?

    Po pierwsze, to jako "usługa internetowa", raczej nie należy rozumieć
    tego, w ten sposób, że nie możesz dopuścić kogoś do twojego komputera na
    którym jest internet.
    Ma to zabezpieczać przed rozprowadzaniem dostępu do internetu, po
    sąsiadach. Ewentualnie przed
    świadczeniem komercyjnych usług typu udostępnianie miejsca na strony www
    itp.
    Natomiast w żaden sposób nie zabrania Ci (ten zapis) dopuszczenia do
    Twojego kompa, ojca, syna, siostry, córki, czy innej osoby obcej. Co więcej
    nie zabrania Ci nawet posiadania 3 komputerów i podłączeniu do tych 3
    komputerów łącza do netu, czyli innymi słowy "postawienia sobie sieci
    wewnętrznej". O ile tylko nie udostępnisz tego łącza poza Twój lokal, to
    wszystko będzie OK.

  • 3. Data: 2005-12-21 21:43:44
    Od: maho <m...@p...net>

    [2005-12-21 15:56], Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > tych 3 komputerów łącza do netu, czyli innymi słowy "postawienia sobie
    > sieci wewnętrznej". O ile tylko nie udostępnisz tego łącza poza Twój

    OO, co do tej sieci wewnętrznej, to jest inny punkt w reguleminie Chello
    (nie pamiętam który, wiem że dzięki temu nie zdecydowałem się na tą
    usługę). Nie wolno (inna sprawa jak to sprawdzą)

    pozdrav

    maHo

  • 4. Data: 2005-12-21 22:04:33
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "maho" <m...@p...net> napisał w wiadomości

    > OO, co do tej sieci wewnętrznej, to jest inny punkt w reguleminie Chello
    > (nie pamiętam który, wiem że dzięki temu nie zdecydowałem się na tą
    > usługę). Nie wolno (inna sprawa jak to sprawdzą)

    Sprawdzą dość prosto, nat przeadresowuje porty na bardzo wysokie numery,
    jeśli więc dużo pakietów idzie po dziwnie wysokich portach, to jest raczej
    pewne, że to NAT stoi. Inna sprawa, jak wyegzekwują ten zapis. Bo zawsze
    możesz stwierdzić, że to co jest w domu, to jest twoja sieć lokalna i nic im
    do tego. Internet masz podłączony tylko do jednego komputera, a wymieniać
    prywatne pakiety w prywatnej sieci z komputerem, który jest podłączony do
    internetu to nikt Ci nie zabroni. Bo tak to wynika z konstrukcji sieci,
    adres zewnetrzny masz jeden, a dokonywac przeadresowywania pakietow z sieci
    wewnetrznej na adres publiczny na JEDNYM komputerze nikt Ci nie zabroni.
    Fizycznie z internetem masz podłączony tylko jeden komputer :) Reszta to
    logika sieci.

  • 5. Data: 2005-12-22 11:54:41
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> Odpowiedz na

    > Ma to zabezpieczać przed rozprowadzaniem dostępu do internetu, po
    > sąsiadach.

    Tego dotyczycz inny punkt.

> [...]
    > Natomiast w żaden sposób nie zabrania Ci (ten zapis) dopuszczenia do
    > Twojego kompa, ojca, syna, siostry, córki, czy innej osoby obcej. Co

    A czy jest jakaś wykładania, definicja, co to są te "osoby trzecie"?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 6. Data: 2005-12-22 14:04:39
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> Odpowiedz na

    > A czy jest jakaś wykładania, definicja, co to są te "osoby trzecie"?

    Definicji pewnie nie ma, ale sądzę, że właściwa będzie wykładnia, że są to
    wszystkie osoby nie będące stroną umowy.

  • 7. Data: 2005-12-22 14:33:15
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    > Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał w wiadomości

    > Definicji pewnie nie ma, ale sądzę, że właściwa będzie wykładnia, że są to
    > wszystkie osoby nie będące stroną umowy.

    Czyli wychodzi na to, że rodzina, krewni, znajomi itp, są osobami trzecimi, i
    jako tacy nie mogą korzystać z sieci chello?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 8. Data: 2005-12-22 15:02:29
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > Czyli wychodzi na to, że rodzina, krewni, znajomi itp, są osobami
    > trzecimi, i
    > jako tacy nie mogą korzystać z sieci chello?

    A rozumiesz różnicę pomiędzy "używać komputer podłączony do internetu",
    a "udostępniać usługi internetowe osobom trzecim" ???

    Aby ten warunek był spełniony, to musiał byś co najmniej postawić
    skarbonkę koło tego komputera i kasować, za możliwość korzystania z niego.
    Jeśli było by inaczej to np. mama gotując Ci obiad i częstując sąsiadkę
    "świadczyła by usługę żywieniową osobie trzeciej" :)