  • 1. Data: 2005-12-21 12:46:48
    Temat: proces "starachowicki"
    Od: "Tomasz Czapla" <c...@z...pl>

    Witam.
    Mam chyba bardzo proste pytanie, ale nie potrafiłem znaleźć na nie
    odpowiedzi.
    Chodzi mi o słynny już proces. Trzej skazanych (Długosz, Jagiełło oraz
    Sobotka) odwołało się od wyroku do sądu wyższej instancji. Tam też zapadł
    wyrok skazujący.
    Moje pytanie brzmi następująco: czy zgodnie z prawem istnieje po takim
    wyroku jeszcze możliwość odwołania się do sądu jeszcze wyższej instancji?
    Nie mam tutaj na myśli Trybunału w Sztrasburgu tylko jakiś sąd w Polsce.

    Charlie

  • 2. Data: 2005-12-21 12:49:09
    Temat: Re: proces "starachowicki"
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomasz Czapla napisał(a):

    > Moje pytanie brzmi następująco: czy zgodnie z prawem istnieje po takim
    > wyroku jeszcze możliwość odwołania się do sądu jeszcze wyższej instancji?
    > Nie mam tutaj na myśli Trybunału w Sztrasburgu tylko jakiś sąd w Polsce.

    Kasacja do SN. W Polsce istnieje sadownictwo 2 instancyjne + wlasnie
    mozliwosc skladania skargi kascyjnej do SN, stad tez w doktrynie
    niektorzy podnosza, iz faktycznie mamy 3 instancje (jest to jednak
    doktrynalny spor o nazewnictwo, ktory dla zwyklego czlowieka nie ma w
    rzeczywistosci praktycznego znaczenia).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-12-21 12:56:45
    Od: "Tomasz Czapla" <c...@z...pl>

    Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl>

> [...]
    > podnosza, iz faktycznie mamy 3 instancje (jest to jednak doktrynalny spor
    > o nazewnictwo, ktory dla zwyklego czlowieka nie ma w rzeczywistosci

    Dziękuję za bardzo szybką odpowiedź.
    Czy jest możliwa prawnie teoretyczna sytuacja, że skazany w procesach
    sądowych dwóch instancji złożył skargę kasacyjną do SN i został
    uniewinniony? Czy po kasacji następuje postępowanie "od początku"?

    Charlie

  • 4. Data: 2005-12-21 13:20:52
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

> [...]
    > niektorzy podnosza, iz faktycznie mamy 3 instancje (jest to jednak
    > doktrynalny spor o nazewnictwo, ktory dla zwyklego czlowieka nie ma w

    Jest jeszcze nadzwyczajne wznowienie postepowania sadowego zakonczonego
    prawomocnym orzeczeniem (art. 540 kpk).

    Pozdr.,

    F.

  • 5. Data: 2005-12-21 16:24:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz Czapla napisał(a):
    > Czy jest możliwa prawnie teoretyczna sytuacja, że skazany w procesach
    > sądowych dwóch instancji złożył skargę kasacyjną do SN i został
    > uniewinniony?

    jest

    > Czy po kasacji następuje postępowanie "od początku"?

    niekoniecznie, może być uchylony tylko wyrok sądu odwoławczego

    KG