  • 1. Data: 2005-12-21 13:33:23
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: "Lidka M" <l...@N...gazeta.pl>

    Zawarliśmy z pewną osobą umowę o dzieło. Pan podpisał tą umowę i nie wywiązał
    się z niej a raczej nie przyszedł wykonać dzieła. Co mam w takiej sytuacji
    zrobić, jak to anulować? Szczerze mówiąc pierwszy raz się z czymś takim
    spotykam. Dodam że termin wykonanania dzieła już jakiś czas temu został
    przedawniony a księgowość zapisała w swych księgach taką umowę. Z góry
    dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2005-12-21 13:46:00
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Lidka M wrote:

> [...]
    > spotykam. Dodam że termin wykonanania dzieła już jakiś czas temu został
    > przedawniony a księgowość zapisała w swych księgach taką umowę. Z góry

    Nalozyc kare za niewywiazanie sie z umowy zgodnie z zapisami umowy.

    Jak sie chce - skierowac sprawe cywilna do sadu...

    Tyle pomyslow.

    --
    *
    *|\

  • 3. Data: 2005-12-21 13:56:44
    Od: "Lidka M" <l...@g...pl>

    Nie bardzo zależy nam na oddawaniu sprawy do sądu. Problem w tym że trzeba
    byłoby jakoś tą umowę anulować jakieś pismo zastosować. Ale nie bardzo wiem
    czy byłoby to zgodne z prawem. Czy jest wogóle możliwośc anulowania umowy
    zawartej i podpisanej przez obie strony.

  • 4. Data: 2005-12-21 14:18:48
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Lidka M wrote:

> [...]
    > czy byłoby to zgodne z prawem. Czy jest wogóle możliwośc anulowania umowy
    > zawartej i podpisanej przez obie strony.

    No dobrze. Momencik. Podpisaliscie umowe i ktos sie nie wywiazal.
    Automatycznie zlamal ta umowe - umowa nie obowiazuje. Jest to umowa o
    dzielo - nie ma dziela, nie ma o czym negocjowac wlasciwie. Umowy po
    prostu juz nie ma. Teraz jak chcesz wyciagac konsekwencje wobec goscia
    to a) to co stanowi umowa - np. kara jakas za niewywiazanie sie b) jak
    nie bedzi echcial po dobroci - to sad. Koniec. Finito.

    --
    *
    *|\

  • 5. Data: 2005-12-21 14:36:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Lidka M wrote:
> [...]
    > spotykam. Dodam że termin wykonanania dzieła już jakiś czas temu został
    > przedawniony a księgowość zapisała w swych księgach taką umowę. Z góry

    Zaraz, co księgowość zapisała w księgach?
    To u was rachunki księguje się przed ich wystawieniem?

  • 6. Data: 2005-12-21 14:41:39
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to a) to co stanowi umowa - np. kara jakas za niewywiazanie sie b) jak
    > nie bedzi echcial po dobroci - to sad. Koniec. Finito.

    Bzdury piszesz. Umowa jest i nadal wiaze tylko wykonawca pozostaje w zwloce.
    Zeby umowa przestala wiazac trzeba zlozyc oswiadczenie o odstapieniu od
    niej. Nalezy pamietac , ze z chwila odstapienia od umowy wygasnie rowniez
    roszczenie o zaplate ewentualnych kar umownych (jesli w umowie takie
    przewidziano), bo odstapienie ma skutek ex tunc.

    art 635.kc Jeżeli przyjmujący zamówienie opóźnia się z rozpoczęciem lub
    wykończeniem dzieła tak dalece, że nie jest prawdopodobne, żeby zdołał je
    ukończyć w czasie umówionym, zamawiający może bez wyznaczenia terminu
    dodatkowego od umowy odstąpić jeszcze przed upływem terminu do wykonania
    dzieła.
    Dan.

  • 7. Data: 2005-12-21 16:43:08
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Zaraz, co księgowość zapisała w księgach?
    > To u was rachunki księguje się przed ich wystawieniem?

    Obawiam się, że gorzej. Zapłacili za umowę przed jej wykonaniem.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2005-12-21 17:40:30
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    SQLwysyn wrote:

    > Obawiam się, że gorzej. Zapłacili za umowę przed jej wykonaniem.

    Jak to sie mawa - nauka na wlasnych bledach kosztuje...

    --
    *
    *|\

  • 9. Data: 2005-12-22 07:38:47
    Od: "Lidka M" <l...@g...pl>

    Hikikomori San <h...@g...pl> napisał(a):

    > Jak to sie mawa - nauka na wlasnych bledach kosztuje...

    No nie do końca tak jest. Umowa została spisana i podpisana przez obie
    strony. Dotyczy ona konkretnego okresu ( terminu wykonania pracy: od ...
    do ...) Po podpisaniu takiej umowy księgowa zapisuje ją w swoich księgach( w
    okresie którego dotyczy). Natomiast po ukończeniu dzieła wystawia się
    rachunek. W takiej sytuacji rachunku nie bedzie...
    Myślę że juz pomogliście mi wystarczająco i jakoś sobie poradzę. Dziękuję
    bardzo.