  • 11. Data: 2009-10-15 06:16:34
    Temat: Re: Kto odpowiedzialny za stłuczkę?
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 16:27:20 +0200, Boss napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Zastanawiam się jak podejść do pewnej sprawy.
    > Zatrudniłem w firmie bez umowy pisemnej (była tylko ustna) osobę, która
    > miała wykonać pracę u klienta.
    > Pracownik ociągał się z podpisaniem, zawsze coś mu tam wyskoczyło itd.

    Abstrahując od tematu to pierwszy raz czytam by pracownik uchylał sie od
    podpisania umowy i jednocześnie chciał świadczyć prace. Zapewne gdyby
    nie stłuczka to tej umowy nigdy by nie było. Nie byłoby podatków,
    składek itp. No coż chytry traci dwa razy.

  • 12. Data: 2009-10-15 07:16:01
    Od: Stachna <s...@g...com>

    1) odpowiada kierowca
    2) to czy cię oszukiwał czy nie - ciężko dociec bez jakichś oświadczeń
    i umów
    3) skoro twierdzisz, że umowa ustna - to tak samo wyrażając zgodę na
    to by kierwał jego kolega tym samym zawarłeś 2 umowę ustną na kierowcę
    i jego zatrudnienie - nie ma żadnych przysług.
    4) czyli pomimo że spowodował kolizję to jeszcze powinieneś mu
    zapłacić - koledze pracownika - czyli kierowcy za wykonaną pracę -
    ponadto zgłosić wypadek w pracy - BHP

    Ostatnio było trochę głośno o podatkach - za przysługę i
    przeprowadzanie przez ulicę - śmieszne ale idąc dalej w tą strone to
    poszukaj w necie czy jest to opłacalne.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-10-15 07:51:35
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    Użytkownik "AdamS" <f...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Wed, 14 Oct 2009 16:27:20 +0200, Boss napisał(a):

    > Abstrahując od tematu to pierwszy raz czytam by pracownik uchylał sie od
    > podpisania umowy i jednocześnie chciał świadczyć prace.

    Bo np pracownik jest oficjalnie zarejestrowany jako bezrobotny i bierze
    zasilek/zapomogi z MOPSu etc. Wcale nie takie niemozliwe

    LH

  • 14. Data: 2009-10-15 09:55:55
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Chłopcy wzięli mój samochód i spowodowali stłuczkę, rozwalili mi auto (nie
    > mam AC).
    > Pytanie kto jest za to odpowiedzialny: kierowca (niezatrudniony przeze
    > mnie) czy pracownik, który zlecił to koledze?

    Zawsze kierowca!
    To kierowca prowadzi pojazd, i on jest w 100% odpowiedzialny za to co sie z
    pojazdem podczas uzytkowania stanie.
    Nikt z kierwocy opodiedzialnosci zdjac nie moze.
    Wszelkie konsekwencje zdarzenia poniesie kierowca, a jak ty sie bedziesz z
    nim pozniej sadzil to juz odzielna sprawa.
    I na koniec - na dordze odpowiada kierowca, nawet jak szef bedzie siedzial
    obok i kaze kierowcy zrobic cos co jest wbrew przepisom o ruchu drogowym pod
    grozba utraty pracy to za to odpowiada kierowca nie szef.

  • 15. Data: 2009-10-15 15:40:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote
    > jesteś pewien że użyczono a nie pozyczono?:O)
    > jakaś umowa na to jest?:O)

    Jakaś czynność prawna zaszała, skoro legalnie wziął ten samochód.

  • 16. Data: 2009-10-15 18:23:00
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:
    > Jakaś czynność prawna zaszała, skoro legalnie wziął ten samochód.

    jaka?:O)
    może coś zaszło, może nie, papieruf na to nie ma, w każdym razie nie ma
    podstaw prawnych żeby od kierowcy domagać się odszkodowania, za głupotę
    zapłąci pracodawca, co najwyżej od pracownika (pod warunkiem że go
    zatrudnił) jakąś marną kwotę odzyska zgodnie z KP i tyle

  • 17. Data: 2009-10-15 18:24:19
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Boss" napisał:
    > Dowody akurat na to mam.
    > Badań nie potrzebuje bo to miała być umowa zlecenie.

    jakie masz dowody i na co?:O)
    w każdym razie jak umowa zlecenie to kary z KP odpadają:O)

  • 18. Data: 2009-10-15 19:19:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote
    > może coś zaszło, może nie, papieruf na to nie ma,

    Gdyby nie zaszło to by zabrał samochód bez zgody. Skoro się zgodził to
    znaczy, że musiał dokonać jakiejś czynności prawnej (choćby użyczenie). Nie
    ma czegoś takie, że nic nie zaszło.

  • 19. Data: 2009-10-15 20:52:56
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:
    > Gdyby nie zaszło to by zabrał samochód bez zgody. Skoro się zgodził to
    > znaczy, że musiał dokonać jakiejś czynności prawnej (choćby użyczenie).

    może urzyczenie, może porzyczenie, a może zgodził się podwieżćkumpla?
    mniejsza z tym, w zwiążku z czym chciałbyś dochodzić jakichś odszkodowań, bo
    ja tego nie rozumiem?:O)

  • 20. Data: 2009-10-15 20:57:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote
    > mniejsza z tym, w zwiążku z czym chciałbyś dochodzić jakichś odszkodowań,
    > bo ja tego nie rozumiem?:O)

    Jeśli użyczam Ci rzeczy (pozwalam skorzystać) to masz obowiązek mi ją oddać
    w nienaruszonym stanie. Patrz kodeks cywilny; jeśli tego nie zrobisz mam
    wobec Ciebie roszczenie.