  • 1. Data: 2009-10-14 14:27:20
    Temat: Kto odpowiedzialny za stłuczkę?
    Od: "Boss" <b...@n...wp.pl>

    Witam.

    Zastanawiam się jak podejść do pewnej sprawy.
    Zatrudniłem w firmie bez umowy pisemnej (była tylko ustna) osobę, która
    miała wykonać pracę u klienta.
    Pracownik ociągał się z podpisaniem, zawsze coś mu tam wyskoczyło itd.

    Pracownik ten twierdził, że ma prawo jazdy, ale właśnie zgubił dokumenty i
    czeka na wydanie.
    Zapytał czy może wziąć kolegę jako kierowcę, na co zgodziłem się.

    Chłopcy wzięli mój samochód i spowodowali stłuczkę, rozwalili mi auto (nie
    mam AC).
    Pytanie kto jest za to odpowiedzialny: kierowca (niezatrudniony przeze mnie)
    czy pracownik, który zlecił to koledze?

    Po incydencie została spisana umowa zlecenie z kierowcą, który poczuwa sie
    do odpowiedzialności, ale nie chcę go obciążać bo on chciał tylko pomóc.
    Pracownik za to zlewa na wszystko. Oszukał mnie z prawem jazdy, umowy nie
    chce podpisać, nie czuje się odpowiedzialny itp.

    Co z tym zrobić? Proszę poradźcie !

  • 2. Data: 2009-10-14 14:39:00
    Temat: Re: Kto odpowiedzialny za stłuczkę?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Boss pisze:

> [...]
    > pomóc. Pracownik za to zlewa na wszystko. Oszukał mnie z prawem jazdy,
    > umowy nie chce podpisać, nie czuje się odpowiedzialny itp.

    Odpowiada kierowca.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-10-14 14:54:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Boss wrote:
    > Pytanie kto jest za to odpowiedzialny:

    ten kto się stłukł.

  • 4. Data: 2009-10-14 15:49:31
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
    > Odpowiada kierowca.

    ha ha, ale za co odpowiadakierowca?:O)
    chyba tylko ża auto kture stłukłinnemu kierowcy, a nie za auto kture
    prowadził, bo niby z jakiej okazji?

  • 5. Data: 2009-10-14 17:52:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Boss" <b...@n...wp.pl> wrote
    > Zatrudniłem w firmie bez umowy pisemnej (była tylko ustna) osobę, która
    > miała wykonać pracę u klienta.

    Ztrudniłeś? Czy może zleciłeś? Bez umowy, a do ubezpieczenia go zgłosiłeś?
    Też pewnie jeszcze nie. Rób tak dalej i nękaj "pracownika" to się doczekasz
    sprawy karnej za naruszenie obowiązków pracodawcy (nielegalne zatrudnienie)
    i.t.p.

> [...]
    > do odpowiedzialności, ale nie chcę go obciążać bo on chciał tylko pomóc.

    Jeśli pracownik sensu strcte (umowa o pracę) prowadzi służbowy samochod i
    wskutek jego winy doszło do szkody to odpowiada on tylko do wysokości trzech
    pensji.

  • 6. Data: 2009-10-14 18:11:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote
    >nie za auto kture prowadził, bo niby z jakiej okazji?

    Bo użyczono mu auta, ma zobowiązanie wobec właściciela (oddanie rzeczy w
    stanie niepogorszonym).

  • 7. Data: 2009-10-14 18:13:19
    Od: piotrl <p...@g...com>

    Jakie nielegalne zatrudnienie ?

    Do ważności umowy o pracę nie jest wymagana forma pisemna.
    Jeżeli pracodawca umawia się z pracownikiem i występują wszystkie
    przesłanki z art 22 kodeksu pracy
    to istnieje wtedy stosunek pracy, który nie wymaga formy pisemnej.

    art. 29 § 2. Umowę o pracę zawiera się na piśmie. Jeżeli umowa o pracę
    nie została zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca powinien,
    najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika, potwierdzić
    pracownikowi na piśmie ustalenia co do rodzaju umowy oraz jej
    warunków.

    Art. 281.
    Kto, będąc pracodawcą lub działając w jego imieniu:
    2) nie potwierdza na piśmie zawartej z pracownikiem umowy o pracę
    - podlega karze grzywny od 1.000 zł do 30.000 zł.

  • 8. Data: 2009-10-14 19:36:03
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:
    > Bo użyczono mu auta, ma zobowiązanie wobec właściciela
    > (oddanie rzeczy w stanie niepogorszonym).

    jesteś pewien że użyczono a nie pozyczono?:O)
    jakaś umowa na to jest?:O)
    to tak jak by ci ktoś pozwolił pograć piłką a ci ta piłka pękła o zbitą
    szybę, za szybę może cię włąsciciel lokalu pociągnąć, ale za piłkę co
    najwyzej hujuf może ci posłać, nic więcej:O)

    swoją drogą to bardzo dziwny ten pracodawca co daje auta byle komu nic o nim
    nie wiedząc i nawet nie sprawdzajac czy ma prawko, a co dopiero czy potrafi
    jeździć!:O)

  • 9. Data: 2009-10-14 19:40:55
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "piotrl" napisał:
> [...]
    > przesłanki z art 22 kodeksu pracy
    > to istnieje wtedy stosunek pracy, który nie wymaga formy pisemnej.

    skoro dopuszczana jest forma ustna to kto dowiedzie tego że ona została
    zawarta?
    kolejny przykład głupiego prawa i prawnikuf je tworzących:O(
    poza tym musiał by mieć przynajmniej badania wykonane, co nie?:O)

  • 10. Data: 2009-10-14 20:49:38
    Od: "Boss" <b...@n...wp.pl>

> [...]
    > kolejny przykład głupiego prawa i prawnikuf je tworzących:O(
    > poza tym musiał by mieć przynajmniej badania wykonane, co nie?:O)

    Dowody akurat na to mam.
    Badań nie potrzebuje bo to miała być umowa zlecenie.