  • 1. Data: 2004-06-14 17:49:42
    Temat: Kto może zostać radnym?
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Witam
    Juz nie dlugo u mnie w miescie bedą wybory radnych.
    Jakie trzeba spełniać warunki by móc kandydować?
    Dziękuje za odpowiedz/link
    --
    Tofik

  • 2. Data: 2004-06-14 18:10:04
    Temat: Re: Kto może zostać radnym?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Tofik wyskrobał(a):
    > Witam
    > Juz nie dlugo u mnie w miescie bedą wybory radnych.
    > Jakie trzeba spełniać warunki by móc kandydować?

    Generalnie 18 lat i trzeba być zameldowanym w gminie, w której się chce
    zostać radnym. Więcej informacji w ustawie ordynacja wyborcza do rad gmin,
    rad powiatów i sejmików wojewódzkich.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-06-14 20:34:47
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik Bartek Gliniecki napisał:
> [...]
    > zostać radnym. Więcej informacji w ustawie ordynacja wyborcza do rad gmin,

    przeczytałem. Nie ma tam ani słowa o tym kto może zostać radnym. Jedynie
    mozna wyczytac ze trzeba mieć 200 głosów poparcia by móc kandydować.
    --
    Tofik

  • 4. Data: 2004-06-14 21:18:50
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    Tofik <no_spam@no_priv.pl> wrote:
    : przeczytałem. Nie ma tam ani słowa o tym kto może zostać radnym.
    : Jedynie mozna wyczytac ze trzeba mieć 200 głosów poparcia by móc
    : kandydować.
    [...]

    Widocznie zle czytales.
    Ustawa z dnia 16 lipca 1998 r. Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad
    powiatow i sejmikow wojewodztw.

    Rozdzial 2 prawo wyborcze
    art. 5 Prawo wybierania (czynne prawo wyborcze) do danej rady ma kazdy
    obywatel polski, ktory najpozniej w dniu wborow konczy 18 lat i stale
    zamieszkuje na obszarze dzialania tej rady.
    art. 6 nie maja prawa wybierania osoby:
    1) pozbawione praw publicznych prawomocnym orzeczeniem sadowym;
    2) pozbawione praw wyborczych prawomocnym orzeczeniem Trybunalu Stanu;
    3) ubezwlasnowolnione prawomocnym orzeczeniem sadowym.
    art. 7 Prawo wybieralnosci (bierne prawo wyborcze - a wiec to co Ciebie
    interesuje) przysluguje osobie majacej prawo wybierania do danej rady.
    I kolejne artykuly ...
    --
    --Sol. WPiA Szczecin.
    "standing in the rain...twisted and insane.

  • 5. Data: 2004-06-14 23:42:46
    Od: Tofik <no_spam@no_priv.pl>

    Użytkownik Soldier napisał:
> [...]
    > art. 7 Prawo wybieralnosci (bierne prawo wyborcze - a wiec to co Ciebie
    > interesuje) przysluguje osobie majacej prawo wybierania do danej rady.

    WIELKIE DZIEKI!!!!
    ;)
    przeoczylem to ale bardzo mi pomogles!
    :)