  • 11. Data: 2011-03-19 14:55:28
    Temat: Re: Kto ma zrobić drogę?
    Od: beherit / pn <b...@g...com>

    W dniu 2011-03-18 22:51, Maciej S. pisze:
    > A realnie - za rok, dwa, jak złożę pozwolenie na budowę, będę płacił jak
    > za teren budowlany. Więć kilkaset złotych rocznie. Zakładając że będę
    > tam mieszkać przez jakieś 30-40 lat, mnożąc razy kilka działek po drodze
    > - otrzymujemy całkiem sporą sumkę.

    Mniej wiecej na 1mb drogi z 5 dzialek/rok.
    pozdr,p.

  • 12. Data: 2011-03-21 06:42:40
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    czyli reasumując mogę aię powoływać na: ustawę o samorządzie gminnym,
    Rozporządzenie
    ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie, ew Ustawę o planowaniu przestrzennym.
    Dobrze kombinuję?

    <MS

  • 13. Data: 2011-03-21 07:05:13
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-03-18 22:51, Maciej S. wrote:

    > I jeszcze jedno - nie dziwię się że w Polsce jest h..jnia skoro na
    > grupie prawniczej na pytanie o podział obowiązków i kompetencje struktur
    > administracyjnych pada odpowiedz w stylu "chcesz mieć drogę to ją se
    > wybuduj za własne pieniądze".

    Ja się tylko zapytałem o to ile płacisz, to ty wyciągnąłeś ten wniosek.

    Ta sama gmina, która ma obowiązek (o ile ma) zbudowanie drogi, o którą
    się rozchodzi, ma też obowiązek zapewnienia edukacji i dowozu do szkół.

    Jeśli ewentualną budowę planujesz za 5 lat - proszę bardzo - walcz z
    urzędnikami. Jeśli faktycznie chcesz zacząć za rok - możesz nie zdążyć.

> [...]
    > za teren budowlany. Więć kilkaset złotych rocznie. Zakładając że będę
    > tam mieszkać przez jakieś 30-40 lat, mnożąc razy kilka działek po drodze

    Nie wiem do jakich parametrów ma być zbudowana droga, ale jest wyraźna
    różnica między skalą ruchu ciężkiego sprzętu w trakcie budowy 5 domków,
    a po wybudowaniu. Naprawiać co rok, czy poczekać aż się faktycznie ktoś
    zbuduje i zamieszka?

    gacek

  • 14. Data: 2011-03-21 12:31:49
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Ja się tylko zapytałem o to ile płacisz, to ty wyciągnąłeś ten wniosek.

    Wniosek się sam nasuwał...

> [...]
    >
    > Jeśli ewentualną budowę planujesz za 5 lat - proszę bardzo - walcz z
    > urzędnikami. Jeśli faktycznie chcesz zacząć za rok - możesz nie zdążyć.

    Chcę zacząć za rok, ale skończyć za 4 lata - przez czas budowy oczywiste
    jest że nie chcę mieć dorgi na tip top bo szkoda.

    Pytam, bo nieraz słyszałem argumenty ze strony urzędników że gmina nie ma
    obowiązku nic tam robić, z
    czym ja się nie zgadzam - bo gmina na utrzymanie dróg gminnych w stanie
    przejezdności otrzymuje subwencje drogowe, i moim zdaniem jesli jest działka
    budowlana do której nie mogę dojechać bez uszkodzenia pojazdu, to
    obowiązkiem gminy jest zrobienie czegokolwiek by tak nie było, nie mówię od
    razu o zrobieniu asfaltu.

    MS

  • 15. Data: 2011-03-21 20:34:43
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-21 07:42, Maciej S. pisze:
> [...]
    > ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    > odpowiadać budynki i ich usytuowanie, ew Ustawę o planowaniu

    Fatalnie kombinujesz. Kiedy idziesz do radnego albo burmistrza/wójta czy
    urzędnika broń Boże nie powołuj się na prawo. Jedynie na Słuszność
    Sprawy Leżącej w Interesie Ogółu, ewentualnie na liczbę głosów, którą
    dysponujesz w wyborach (czytaj: podpisy pod petycją), w ostateczności na
    zasobność swojego portfela z którego można ufundować to czy tamto.
    pwz

  • 16. Data: 2011-03-23 08:30:55
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > w wyborach (czytaj: podpisy pod petycją), w ostateczności na zasobność
    > swojego portfela z którego można ufundować to czy tamto.

    Mówię o sytuacji w której dojdzie do zastsowania prawa.

    MS

  • 17. Data: 2011-03-25 09:45:03
    Od: f...@o...pl

    Gminny plan zagospodarowania to jedno, a rzeczywistosc to drugie. Gmina planuje
    ze idealnie byloby gdyby, podczas gdy realizacja planu moze potrwac 20 lat albo
    wiecej.
    Identycznie jest w moim przypadku, gdzie gmina uchwalila plan zagospodarowania.
    W planie jest droga dojazdowa wzdluz mojej dzialki (nadal rolnej, choc w Planie
    zagospodarowania jest to dzialka budowlana, a podatek place za grunty
    orne/laki/pastwiska).

    Tak wiec jezeli jest to 5 dzialek na uboczu, to nie liczylbym na szybkie
    wybudowanie asfaltowej drogi. Chyba ze sasiadem jest sam wojt, albo znany i
    wplywowy lokalny biznesmen.

    Watek finansowy zaczety wczesniej ma sens. Gmina nie bedzie wydawac pieniedzy na
    drogi gdzie przychod z podatku jest znikomy. Inne podatki ktore placisz nie maja
    tutaj uzasadnienia, bo gmina nie jest ich beneficjentem (przynajmniej bezposrednio).

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 18. Data: 2011-03-25 12:21:00
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 25 Mar 2011 10:45:03 +0100, f...@o...pl napisał(a):

    > Inne podatki ktore placisz nie maja tutaj uzasadnienia, bo gmina
    > nie jest ich beneficjentem (przynajmniej bezposrednio).

    Doprawdy?
    A któż jest beneficjentem podatku "ryczałtowego"?
    Albo podatku z tytułu "karty podatkowej"?
    Mowa o dochodówkach w formie uproszczonej oczywiście ;)