  • 1. Data: 2011-03-18 20:35:19
    Temat: Kto ma zrobić drogę?
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Witam,

    Mam pytanie do osób któe ten temat już przerabiały - jestem posiadaczem
    działki, wobec której rok temu został uchwalony w gminie plan
    zagospodarowania przestrzennego, i działka jest działką budowlaną. Do
    działki prowadzi droga, jakieś 400 metrów, która obecnie jest drogą gminną
    dojazdową do pól (tereny wcześniej były - i dalej są rolne, podatek gmina
    bierze rolny) nieutwardzoną. Droga w planie zagospodarowania jest drogą
    lokalną dojazdową o
    określonych parametrach szerokości (6 metrów). Nawet został zrobiony plan
    budowy tej drogi, ale przez gminne przepychanki jest on tylko na papierze.
    Zamierzam się wkrótce budować, ale nie moge - obecnie droga z uwagi na brak
    odwodnienia i nieutwardzenia wiosną zimą zamienia się w błoto. Od 3 lat co
    roku wymieniam się z gminą pismami z prośbą o utwardzenie drogi/wykonanie
    zogdnie z planem, i co roku otrzymuję tą samą odpowiedz - że gmina w ramach
    dostępnych środków utrzymuje tą drogę w stanie przejezdności - oczywiście
    gmina nic nie robi, a ostatnio nawet rzuciła trochę gruzu na drogę ją
    blokując. Generalnie urzędnicy i wójt, który się niedawno zmienił ma to
    głęboko gdzieś.

    I moje pytania:

    Co mogę dalej zrobić? Kto za tą drogę, jej przejezdność, utwardzenie
    odpowiada, jak gmina - a tak jest chyba na 100%, to czy możecie podać mi
    podstawy
    prawne?
    Jeśli mieliście podobną sytuację, to co dalej? W przypadku dalszego olewania
    (na piśmie proponowałem współpracę, również finansową) jakie są instytucje
    odwoławcze? Urząd powiatowy? TVN Uwaga?

    MS

  • 2. Data: 2011-03-18 21:19:26
    Temat: Re: Kto ma zrobić drogę?
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-03-18 21:35, Maciej S. wrote:
> [...]
    > dojazdową do pól (tereny wcześniej były - i dalej są rolne, podatek gmina

    Tak z ciekawości - ile tego podatku płacisz, i ile metrów drogi rocznie
    można za to wybudować?

    gacek

  • 3. Data: 2011-03-18 21:25:20
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Tak z ciekawości - ile tego podatku płacisz, i ile metrów drogi rocznie
    > można za to wybudować?

    49 zł rocznie. Ile za to można drogi wybudować - nie mam pojęcia, pewnie
    mało, ale wiem ile płacę podatku dochodowego - krotność tej sumy, która też
    częściowo idzie na obowiązki państwa.

    Poza tym droga nie tylko jest do mnie, ale to 5 innych działek.

    MS

  • 4. Data: 2011-03-18 21:51:24
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Tak z ciekawości - ile tego podatku płacisz, i ile metrów drogi rocznie
    > można za to wybudować?

    I jeszcze jedno - nie dziwię się że w Polsce jest h..jnia skoro na grupie
    prawniczej na pytanie o podział obowiązków i kompetencje struktur
    administracyjnych pada odpowiedz w stylu "chcesz mieć drogę to ją se wybuduj
    za własne pieniądze".

    A realnie - za rok, dwa, jak złożę pozwolenie na budowę, będę płacił jak za
    teren budowlany. Więć kilkaset złotych rocznie. Zakładając że będę tam
    mieszkać przez jakieś 30-40 lat, mnożąc razy kilka działek po drodze -
    otrzymujemy całkiem sporą sumkę.

    Ale odchodzimy od tematu.

    MS

  • 5. Data: 2011-03-18 23:10:04
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prawniczej na pytanie o podział obowiązków i
    > kompetencje struktur administracyjnych pada odpowiedz w stylu "chcesz mieć drogę to

    No wiesz, jeżeli na grupie prawniczej, pytając o instytucje odwoławcze,
    wymieniasz m.in. TVN Uwaga...
    ;-)

    Piotr

  • 6. Data: 2011-03-19 04:52:15
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-18 21:35, Maciej S. pisze:
> [...]
    > zagospodarowania przestrzennego, i działka jest działką budowlaną. Do
    > działki prowadzi droga, jakieś 400 metrów, która obecnie jest drogą gminną
    (...)

    Ustawa o samorządzie gminnym - kompetencje gminy. Uderzaj z tym do
    radnego z twojego okręgu wyborczego oraz do wójta/burmistrza/prezydenta
    (chociaż teraz to trochę za późno, trzeba było przed wyborami).
    Rzeczywistość skrzeczy, więc dobrze jest się też zorientować w lokalnych
    powiązaniach partyjnych, tzn. koalicjach itp., tak aby ze swoją sprawą
    nie pójść np. do radnego z opozycji, lecz raczej reprezentującego
    większość w radzie gminy/miasta. Plus ruszyć radnych z komisji
    budżetowej. Wtedy jest szansa, że w budżecie na kolejny rok ta ulica
    znajdzie się w planie, a przynajmniej przejedzie tam równiarka na wiosnę...
    pwz

  • 7. Data: 2011-03-19 06:29:20
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > No wiesz, jeżeli na grupie prawniczej, pytając o instytucje odwoławcze,
    > wymieniasz m.in. TVN Uwaga...
    > ;-)

    Media to 4 władza, naciski mediów już załatwiły już nie jedną sprawę. Nie
    powołuję się, tylko ze znakiem zapytania przytoczyłem desperackie kroki.
    Prawników czytać nie nauczyli ze zrozumieniem?

    MS

  • 8. Data: 2011-03-19 06:31:19
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Ustawa o samorządzie gminnym - kompetencje gminy. Uderzaj z tym do radnego
    > z twojego okręgu wyborczego oraz do wójta/burmistrza/prezydenta

    Dzięki za odpowiedz - uderzałem z tym do wójta, ale się zmienił :))

> [...]
    > pójść np. do radnego z opozycji, lecz raczej reprezentującego większość w

    No właśnie.

    Plus ruszyć radnych z komisji
    > budżetowej.

    Mają to gdzieś

    MS

  • 9. Data: 2011-03-19 06:47:49
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-19 07:31, Maciej S. pisze:
    (...)
    > Plus ruszyć radnych z komisji
    >
    > Mają to gdzieś

    To jeszcze popróbować poruszyć lokalne media?
    pwz

  • 10. Data: 2011-03-19 06:48:28
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-19 07:47, pwz pisze:
    > W dniu 2011-03-19 07:31, Maciej S. pisze:
    > (...)

    > To jeszcze popróbować poruszyć lokalne media?
    > pwz

    P.S. I jeszcze bym pochodził po sąsiadach, wysmażył jakąś petycję z
    możliwie dużą liczbą podpisów.
    pwz