  • 1. Data: 2011-03-18 09:17:33
    Temat: Sprawa znikad - 'nieistniejace postanowienie' - realna egzekucja
    Od: "Mariusz" <m...@p...pX>

    Witam,

    Przepraszam ze wysylam jeszcze raz, ale jest jakis problem z serwerem
    home.pl, bo poprzedni post widac tylko na google.

    ------------

    OPIS:
    Ok. 2 tygodnie temu odebralem list od komornika o Zajeciu Wierzytelnosci.
    Zawiera on informacje dla Urzedu Skarbowego, ze na wniosek wierzyciela -
    Sadu Rejonowego i zgodnie z tytulem wykonawczym (...), zaopatrzony w
    klauzule wykonalnosci, zostalo wszczete postepowanie egzekucyjne przeciwko
    mnie. I ze jesli bede mial nadplate podatku dochodowego, to ma zostac ona
    przekazana komornikowi. Kwota to: grzywna 200; koszty sadowe 80; oplata
    egzekucyjna 271,67; wydatki gotowkowe 78,20. Razem 629,87 zl.

    Zaskoczylo mnie to bardzo.
    Sytuacja jest o tyle ciekawa, ze sygnatura sprawy ani lokalizacja Sadu
    znacznie oddalonego od mojego miejsca zamieszkania nic mi nie mowia.
    Zastanawialem sie nawet przez dluzszy czas czy to nie jest jakas pomylka.
    Bowiem nie wiem nic na temat zebym mial jakas sprawe w sadzie, bo niby za
    co?
    Pozniej zaczelo mi cos switac. Najprawdopodobniej chodzi o mandat drogowy za
    przekroczenie predkosci w maju 2009 roku, ktorego nie przyjalem. Zupelnie o
    tym zapomnialem. Pewnosci jednak nie mam ze to to.

    Mam staly i niezmieniony od wielu lat adres zameldowania. Nie otrzymalem
    zadnego listu ani informacji inna droga o jakims postepowaniu przeciwko
    mnie. Nic nie podpisywalem. Oczywiscie nikt z domownikow tez nic nie
    otrzymal ani nie pokwitowal.
    Pamietam ze Policjantom na miejscu tez nic nie podpisywalem (jesli mialoby
    chodzic o ten mandat).

    Wyslalem do SR zazalenie na postanowienie o nadaniu wyrokowi klauzuli
    wykonalnosci oraz wniosek o wstrzymanie postepowania egzekucyjnego.
    Uzasadnilem prawdopodobnym bledem sadu, brakiem poinformowania mnie w
    jakikolwiek (poczta, Policja, itp.) sposob o toczacej sie sprawie sadowej.
    Na 100% w aktach sprawy nie bedzie zadnego mojego podpisu na zwrotce lub
    czyms w tym rodzaju.

    Uwazam ze jakikolwiek wyrok nie mogł sie uprawomocnic, gdyz skoro nie został
    prawidłowo doreczony, to nigdy nie zaczał biec termin na wniesienie od niego
    sprzeciwu. A nieprawomocny wyrok nie moze byc egzekwowany? Czy sie myle?

    Na to w poniedzialek otrzymalem odpowiedz. Kolejne zaskoczenie. Poradzcie
    cos, bo zupelnie zglupialem:

    --------------------------------

    ZARZADZENIE
    Na podstawie art. 109 par. 2 kpsw i art. 429 par. 1 kpk odmowic przyjecia
    zazalenia dluznika na postanowienie o nadaniu klauzuli wykonalnosci wyrokowi
    nakazowemu Sadu Rejonowego w ... z dnia ... 2010 w sprawie /sygnatura/,
    nadeslanego przez ukaranego ... .

    UZASADNIENIE:
    Zgodnie z par. 182 Regulaminu urzedowania sadow powszechnych "jezeli tytulem
    egzekucyjnym jest orzeczenie sadu albo ugoda zawarta przed sadem, sad nie
    wydaje oddzielnego postanowienia o nadaniu klauzuli wykonalnosci, chyba ze
    klauzula ma byc nadana na rzecz osoby lub przeciwko osobom, ktore nie sa
    wymienione w tytule egzekucyjnym jako uprawnione lub zobowiazane, albo tytul
    egzekucyjny zostal wydany w elektronicznym postepowaniu upominawczym" /Dz.U.
    z 2007 roku Nr 38 poz. 249/.
    W tym stanie rzeczy skierowane do Komornika Sadowego przy Sadzie Rejonowym w
    ... , w celu wyegzekwowania naleznosci sadowych wynikajacych z wyroku
    nakazowego z dnia ... 2010 r. - co nastapilo w dniu ... 2010 r. - odbylo sie
    zgodnie z obowiazujacym stanem prawnym.
    SKORO NIE ISTNIALO ORZECZENIE, KTORE AUTOR ZAZALENIA CHCIAL ZASKARZYC, NIE
    MOZE ON SKUTECZNIE ZLOZYC ZAZALENIA NA NIEISTNIEJACE POSTANOWIENIE.

    POUCZENIE
    Na w/w zarzadzenie sluzy prawo wniesienia zazalenia w terminie 7 dni od dnia
    potwierdzenia odbioru zarzadzenia do tut. Sadu.

    Prezes Sadu Rejonowego

    Monty Python czy rzeczywiscie takie sa przepisy?
    Mam wrazenie ze ktos chce przykryc swoj blad czy tez niekompetencje.
    Oczywiscie moge sie mylic, zwlaszcz ze bardzo malo do czynienia mialem z
    prawem.

    Chce wniesc zazalenie, ale co napisac, na co sie powolac zeby mialo sens.
    Czas mam na wyslanie z poczty do niedzieli rano.

    Prosze o pomysly.

    --
    pzdr,
    Mariusz