  • 1. Data: 2002-10-01 13:07:15
    Temat: Kto ma wglad w akta policyjne?
    Od: "Pawelek" <n...@t...yahoo.com>

    Witam

    Czy ubezpieczyciel (albo przedstawiciel) ma wglad w akta policyjne w swietle
    ustawy o danych osobowych?

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 2. Data: 2002-10-01 13:30:20
    Temat: Re: Kto ma wglad w akta policyjne?
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Pawelek" <n...@t...yahoo.com> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Czy ubezpieczyciel (albo przedstawiciel) ma wglad w akta policyjne w
    swietle
    > ustawy o danych osobowych?

    Tak.

    Leszek

  • 3. Data: 2002-10-01 14:57:13
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

> [...]
    > Witam
    >
    > Czy ubezpieczyciel (albo przedstawiciel) ma wglad w akta policyjne w

    Ubezpieczyciel w przypadku opisanym w art. 49 § 3 kpk
    jest pokrzywdzonym - ma więc prawo wglądu do akt sprawy.
    Uściślę - chodzi o akta postępowania przygotowawczego,
    a nie "akta policyjne" dotyczące danej sprawy. Nikt z zewnątrz
    nie ma wglądu do dokumentacji działań operacyjnych
    prowadzonych przez policję w związku z danym postępowaniem.

  • 4. Data: 2002-10-01 14:59:37
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "Pawelek" <n...@t...yahoo.com> napisał w wiadomości

    > swietle
    >
    > Tak.

    Chyba jakies nieporozumienie.
    Czyje akta i jakiej sprawy dotycza.
    Jezeli sprawa nie dotyczy przedmiotu ubezpieczenia z polisy
    ubezpieczeniowej zawartej z tym ubezpieczycielem
    to oczywiscie ze nie.
    To nawet policja ma wglad w akta jedynie wedlug wlasciwosci,
    a nie kazde i nie kazdy i nie wszedzie.
    A jezeli twierdzisz inaczej to podaj podstawe prawna.
    Jacek

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

  • 5. Data: 2002-10-01 15:05:43
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Ekspercie, Leszek ma racje. jesli ubezpieczyciel jest strona, to ma prawo
    wgladu w akta. reguluja to przepisy kpk, ale Tobie ekspercie nie ma sensu
    ich przytaczac:-)))
    ssj5
    ps. Ekspercie Jacku, moze odpowiesz na wyzej zamieszczony post, w sierpniu
    tez o kuzni nadawales:-)))) a juz myslalem, ze kowale, to wymarly zawod...

  • 6. Data: 2002-10-01 16:07:01
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    ssj5 wrote:

    > Ekspercie, Leszek ma racje. jesli ubezpieczyciel jest strona, to ma prawo
    > wgladu w akta. reguluja to przepisy kpk, ale Tobie ekspercie nie ma sensu
    > ich przytaczac:-)))
    Czego znow gledzi.
    Pytanie bylo generalne.
    Czy ubezpieczyciel ma wglad do akt policyjnych .
    Generalnie nie ma.
    Strona bywa. A gdy jest strona to ma wglad jako strona , a nie
    generalnie do akt.

    "

    _____________

    > ssj5
    > ps. Ekspercie Jacku, moze odpowiesz na wyzej zamieszczony post, w sierpniu
    > tez o kuzni nadawales:-)))) a juz myslalem, ze kowale, to wymarly zawod...

    nie trolluj
    Przeczytaj dokladnie jeszcze raz pytanie.

  • 7. Data: 2002-10-01 16:22:20
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Strona bywa. A gdy jest strona to ma wglad jako strona , a nie
    > generalnie do akt.
    >
    > Strona bywa. A gdy jest strona to ma wglad jako strona , a nie
    > generalnie do akt.

    oj ekspercie dales ciala:-)))))))))))))))))))))))))))))) to co napisales
    nawet logiki sie nie trzyma. zastanow sie, skoro ma wglad jako strona, to
    chyba jako strona ma wglad do akt.:-)))a jeszcze ci pocichutku powiem, ze
    procz wgladu, nawet odpisy moze robic:-)))) i inne rzeczy jeszcze..........

    ssj5

    ps. oczekuje teraz dluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugiego wpisu twego na
    ten i inne tematy/ zwiazane z wyzszosica mnomanologii stosowanej nad
    interlokutorogia mnomanologiczna - tak jak potrafisz/, uprzedzam lojalnie,
    ze juz sie w tym watku nie odezwe, tak wiec ekspercie uzyj sobie ile mozesz
    i ile chcesz. oby ci tylko czasu i checi starczylo. acha...... i nie
    zapominaj o kuzni:-))))))))))))))) ale niemozliwe, zebys zmienial
    zawod:-)))))))))) brakowaloby tu Ciebie

  • 8. Data: 2002-10-01 16:32:20
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie bylo generalne.

    Generalnie to wszyscy wiedza o co chodzi w pytaniu.Jeśli expierdzie nie
    rozumiesz to nie śmieć.Nie dojrzałeś do dyskusji skoro chcesz aby odpowiedzi
    na twe bzdurne wypowiedzi trafiały na pl.test.Po prostu spadaj przygłupie.

    Leszek

  • 9. Data: 2002-10-01 17:24:29
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    sluchaj trollu
    przeczytaj sobie dokladnie pytanie
    i przestan trollowac.
    Generalnie ubezpieczalnia nie ma prawa wgladu w akta policyjne.
    Wyjatkiem jest sytuacja, gdy jest strona.
    A strona moze byc, bywa.
    Zatem generalnie ubezpieczalnie nie maja wgladu do akt policyjnych.

    lamerzessj5 wrote:

    > oj ekspercie dales ciala:-)))))))))))))))))))))))))))))) to co napisales
    > nawet logiki sie nie trzyma.

    trzyma sie tak logiki, jak i jest zgodne z logika
    i przestan juz wiecej zawracac glowe.

    zastanow sie, skoro ma wglad jako strona, to
    > chyba jako strona ma wglad do akt.:-)))

    nie
    moze uzyskac prawo wgladu dopiero wtedy gdy jest strona w sprawie,
    ktorej dotycza akta tej sprawy.

    a jeszcze ci pocichutku powiem, ze
    > procz wgladu, nawet odpisy moze robic:-)))) i inne rzeczy jeszcze..........

    a przeczytaj choc raz na glos pytanie
    to wtedy zrozumiesz bezsens swoich komentarzy

    Generalnie ubezpieczalnie nie maja wgladu w akta policyjne.
    Gdyby bylo inaczej, i nie obowiazywala ustawa o ochronie danych
    osobowych, to np. ubezpieczalnie samochodowe by zbieraly informacje o
    kierowcach, popelnionych wykroczeniach, mandatach, punktach karnych i na
    tej podstawie budowaly tabele oplat skladek OC czy AC.

    Ale juz ubezpieczalnie ubezpieczen na zycie takie procedury wprowdzily,
    tzn. zgode ubezpieczonego na pozyskanie informacji nt. stanu jego
    zdrowia, przebytych chorob, wynikow badan
    i to z wszystkich przychodni, gabinetow lekarskich, szpitali
    i na tej podstawie oceniaja ryzyko wydania polisy ubezpieczeniowej na
    zycie.

    Zatem przywolanie tutaj ustawy o ochronie danych osobowych nie jest
    wcale bezzasadne.

    Ale nie trolluj wiecej.
    Dokladnie czytaj pytanie.

  • 10. Data: 2002-10-01 17:41:37
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Sam jestes przyglub i sam spadaj.
    Szczegolowo kazdy wie o co chodzi.
    A istotna jest wiedza o generalnym uregulowaniu wymiany informacji
    pomiedzy policja a ubezpieczalnia, w sensie operacyjnym,
    np. miedzy detektywami ubezpieczalni a policja
    i czy takie umowy, uzgodnienia zostaly zawarte,
    a jezeli tak,
    to czy poidlegaja ustawie o ochronie danych osobowych czy nie.
    I czy taka generalna wymiana informacji na rzecz ubezpieczalni jest
    dokonywana.

    W roznych krajach te sprawy sa regulowane odmiennie
    i np. w Austrii to policja wydaje polisy komunikacyjne OC,
    i taki jest trend aby zawieranie umow ubezpieczenia komunikacyjnego OC
    przejmowala policja, gdyz uzyskuje wtedy dostep do rejestrow kierowcow i
    ich polis OC.

    Co wiecej, ubezpieczalnie moga byc zainteresowane rowniez sprawami
    dotyczacymi kolizji drogowych, ktorych nie likwiduja z wydanych przez
    siebie polis na rzecz poszkodowanego, a polisy sprawcy, wydanej przez
    inna ubezpieczalnie.
    Ale do czasu wydania postanowienia i jego uprawnomocnienia sie,
    moga wykazywac zainteresowanie sprawa i wnioskowac o uznanie za strone w
    postepowaniu.
    Np. w Niemczech udzial stron kolizji drogowej okreslany jako 50-50,
    30-70 jest praktykowany.

    Mnie natomiast interesuje temat, gdy ubezpieczalnia jest strona
    postepowania, a nie wykazuje zainteresowania w reprezentowaniu interesow
    swojego klienta.
    Nie jest zainteresowana wgladem do akt , na ktory klient oczywiscie
    wyraza zgode, gdy taka potrzebna.
    Co wtedy, gdy ubezpieczalnia zamiast wnioskowac o szukanie sprawcy
    wypadku i winnego, godzi sie na likwidache szkody z AC poszkodowanego?

    Zatem nie trolluj wiecej.

    Raz jeszcze napiszesz cos glupiego i lecisz do abuse.