  • 11. Data: 2004-04-04 21:38:04
    Temat: Re: Kraków i strefa w dni powszednie
    Od: "iwi" <i...@k...pl>

    > jasne ze warto. Kierowca widzi ze robia zdjecia cyfrowka, wiec jemu pewnie
    > tez zrobili, znaczy sie ze dowod jest, i ze zdjecie niedlugo przyjdzie do
    > domu, wiec moze lepiej isc i zaplacic zanim zona zobaczy i znow zrobi
    > awanture? ;-)

    witam
    dyskusja schodzi z tematu
    pytam sie Was - prawnikow - czy jest gdzies zdefiniowane co to jest dzien
    powszedni???
    iwi

  • 12. Data: 2004-04-04 21:40:54
    Od: "iwi" <i...@k...pl>

    wydawalo mi sie ze jeszcze jest sprzedaz uslug - ale skoro nie ma to szukam
    dalej.

    > Może w Krakowie mają ruchome parkingi i po wykorzystaniu zabiera się je ze
    > sobą.

    haha - ale placac za parking wcale go nie kupujesz - wiec to nie jest
    sprzedaz rzeczy nieruchomej tylko sprzedaz uslug itp. Wiec w takim razie
    trzeba odszukac jakiejs ustawy (moze ta z 1964 roku ze zmianami) ktora
    odnosi sie do sprzedazy uslug.
    iwi

  • 13. Data: 2004-04-05 10:21:18
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    kam wrote:

> [...]
    > przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która
    > nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub

    "oboje sie mylicie" (i tu wyjatkowo dopiszemy :) )

    Gmina Krakow nie sprzedaje uslugi parkingowej.
    Pobiera OPLATE za postoj na drodze publicznej zgodnie z ustawa.

    Nie jest to zadne swiadczenie i nie podlega VAT.

    (KWiU ine pamietam.....ale na fakturach jest...)

    Boguslaw

  • 14. Data: 2004-04-05 10:24:44
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    iwi wrote:

> [...]
    > dyskusja schodzi z tematu
    > pytam sie Was - prawnikow - czy jest gdzies zdefiniowane co to jest dzien

    Nieprawnika niepytasz, ale Ci odpowiem.

    Oczywiscie, ze sobota NIE JEST dniem swiatecznym W POLSCE.
    W izraelu jest....
    W Polsce dniami siwatecznymi sa niedziele i swieta o ktorych mowi ustawa...

    Sobota jest dniem powszednim "wolnym od pracy"

    A co do "wezwan do zaplaty".. jak mowila mila pani w US
    "kazdy odpowiadaz za siebie"

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-04-05 13:19:25
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    bosz wrote:
    > Sobota jest dniem powszednim "wolnym od pracy"

    jest?

    KG

  • 16. Data: 2004-04-05 15:42:51
    Od: "iwi" <i...@k...pl>

    > Nieprawnika niepytasz, ale Ci odpowiem.
    >
    > Sobota jest dniem powszednim "wolnym od pracy"

    W takim razie sobota jest dniem powszednim tylko do polowy??!!?? czyli do 15
    a od 15 juz jest dniem swiatecznym?!!? to jest chore. Bo po 15 nikt nie stoi
    i nie pobiera oplaty. Czy nie mozna stworzyc jasnych przepisow!! - ale to
    juz inna kwestia :)
    iwi

  • 17. Data: 2004-04-06 07:05:29
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    iwi wrote:

> [...]
    > stoi i nie pobiera oplaty. Czy nie mozna stworzyc jasnych przepisow!! -

    Pobieranie to jedna sprawa, a powszedniosc druga.

    Wg uchwaly postoj (nie "parking" a postoj) jest platny
    w godzinach 10 -18 w dni POWSZEDNIE (a wiec w sobote tez).
    JAK i CZY Pan kupi sobie "bloczek" Panski problem.

    Moze sobie Pan kupic bloczki na 100 dni do przodu...

    Boguslaw