  • 1. Data: 2004-04-03 19:22:01
    Temat: ostrze noza, jaka dlugosc dozwolona?
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    jakiej dlugosci noz mozna nosic przy sobie bez zezwolenia?

    Marek

  • 2. Data: 2004-04-04 08:10:02
    Temat: Re: ostrze noza, jaka dlugosc dozwolona?
    Od: -----JAŚ---- <j...@T...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > jakiej dlugosci noz mozna nosic przy sobie bez zezwolenia?
    >
    > Marek

    Wciąż słyszę jakieś przesądy [tak mi się wydaje, że to przesądy] o długości
    noża które można nosić , a które nie. Bajki o tym, że jeśli nóż dosięgnie
    serca to nie można go nosić. To mam inne pytanie. Jeśli kupisz długi nóż
    kuchenny i niesiesz go do domu to możesz to zrobić bez pozwolenia ? Wszak on
    jest ddddduży.... Czyli wg mnie nosić można każdy. Użyć [lub mieć zamiar
    użycia ] to druga sprawa... I kwalifikacja prawna inna jeśli użyjesz miecza
    samurajskiego, a inna jeśli tępe ostrze 3mm.

    Stan

  • 3. Data: 2004-04-04 10:14:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "-----JAŚ----" <j...@T...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Wszak on
    > jest ddddduży.... Czyli wg mnie nosić można każdy.

    Z tego powodu zezwolenie takie nie jest potrzebne.

    > Użyć [lub mieć zamiar
    > użycia ] to druga sprawa... I kwalifikacja prawna inna jeśli użyjesz
    miecza
    > samurajskiego, a inna jeśli tępe ostrze 3mm.

    A to zależy od uznania sądu. Za niebezpieczne narzędzia uznano tak różne
    przedmioty, że i uznaniem szpilki bym nie był zdziwiony. Wszystko zależy
    od sposobu jej użycia.

  • 4. Data: 2004-04-05 07:06:47
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > A to zależy od uznania sądu. Za niebezpieczne narzędzia uznano tak
    > różne przedmioty, że i uznaniem szpilki bym nie był zdziwiony.
    > Wszystko zależy od sposobu jej użycia.

    Widziałem parę lat temu takie ciekawe zdjęcie rtg na którym widać jak
    doszło do izolowanego uszkodzenia rdzenia przedłużonego... no w skrócie
    mówiąc jest to cholernie dziwne, bo rdzeń jest tak chroniony, że
    wczesniej trzeba całe mózgowie rozwalić, zanim się go naruszy.

    W każdym razie ten niesłychanie precyzyjny zabieg został wykonany za
    pomocą szprychy rowerowej. Przez współwięźnia.
    Także od biedy każdego rowerzystę można uznać za jakiegoś szalonego
    Kubę Rozpruwacza wożącego ze sobą cały arsenał... w każdym kole ze 30
    narzędzi zbrodni...

    --
    Pozdro
    Massai