  • 11. Data: 2011-06-07 13:53:49
    Temat: Re: Kradzież a ujawnianie danych o ro zmowach telefonicznych
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-07 10:34, Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > Nie, nie przy okazji. Zapisywania danych transmisyjnych jest świadoma
    > czynnością i nie można jej zrobić "przy okazji".
    > Poza tym powiedz, co operatora mogą obchodzić "wymogi prawne w innych
    > krajach"?

    Operatora nie obchodzą, producenta owszem i dlatego w ofercie są
    urządzenia spełniające ostrzejsze wymogi niż tylko naszego prawa.
    Operator jedyne co może to ograniczyć bufor na przechowywane
    dane, no oczywiście może też nie kupić tych urządzeń i zamiast
    operatorem telekomunikacyjnym zostać doradcą bankowym, giełdowym
    lub jeszcze jakimś innym.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-06-07 14:38:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    RadoslawF <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > dane, no oczywiście może też nie kupić tych urządzeń i zamiast
    > operatorem telekomunikacyjnym zostać doradcą bankowym, giełdowym

    Chrzanisz. I argumenty supermerytoryczne.

  • 13. Data: 2011-06-07 15:20:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Gromadzi je przy okazji urządzenie które ma operator, ten nie
    > może urządzenia ani nośnika wyłączyć, bo taki jest wymóg prawny
    > w niektórych krajach.

    Oczywiście, że są stosowne urządzenia i jeśli zajdą określone w prawie
    sytuacje,. to operator ma obowiązek te dane gromadzić i udostępniać. Ale
    tylko "jeśli".

    > A teraz wyjaśnij dlaczego podanie pewnych danych policji,
    > prokuraturze lub sądowi nazywasz wyciekiem danych ?

    Policji, czy prokuraturze, to nie. Ale pomyśl, co by było, jakby te dane
    trafiły do konkurencji.

  • 14. Data: 2011-06-07 19:51:21
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-07 17:20, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Policji, czy prokuraturze, to nie. Ale pomyśl, co by było, jakby te dane
    > trafiły do konkurencji.

    Myślę, i nie bardzo widzę aby przy pomocy SMSów pracownicy jakiejś
    firmy przesyłali tajne czy poufne informacje.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-06-07 19:52:06
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-07 16:38, Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > Chrzanisz. I argumenty supermerytoryczne.

    Ty chrzanisz a argumentów nie podałeś żadnych.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2011-06-07 19:52:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Myślę, i nie bardzo widzę aby przy pomocy SMSów pracownicy jakiejś
    > firmy przesyłali tajne czy poufne informacje.

    Rozumiem, że tajenica telekomunikacyjna jest dla Ciebie obcym pojęciem :-)

  • 17. Data: 2011-06-07 20:42:21
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-07 21:52, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Rozumiem, że tajenica telekomunikacyjna jest dla Ciebie obcym pojęciem :-)

    Nie jest, jest natomiast dla mnie jasne że bezwartościowych danych
    nikt nie będzie kradł. Pytanie kiedy to zrozumiesz.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2011-06-07 22:05:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie jest, jest natomiast dla mnie jasne że bezwartościowych danych
    > nikt nie będzie kradł. Pytanie kiedy to zrozumiesz.

    Wiesz, ewentualne odszkodowanie to może być wartość kładąca niejednego
    operatora.

  • 19. Data: 2011-06-08 08:00:53
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-08 00:05, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Wiesz, ewentualne odszkodowanie to może być wartość kładąca niejednego
    > operatora.

    Poważnie ?
    To zgodnie z naszym prawem jakiego odszkodowania mogę się spodziewać
    za straty moralne bo ktoś przechwycił mojego SMSa wysłanego do
    kochanki ? ewentualnie jej SMSa wysłanego do mnie ?
    Bo realnych strat finansowych z tego powodu nie poniosę żadnych.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2011-06-08 10:01:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jun 2011, RadoslawF wrote:

    > To zgodnie z naszym prawem jakiego odszkodowania mogę się spodziewać
    > za straty moralne bo ktoś przechwycił mojego SMSa

    Zdaje się że cywiliści takie cóś nazywają zadośćuczynieniem, jest
    więc ryzyko że odpowiedź "zero" będzie odpowiedzią na pytanie
    które zadałeś a nie na problem o którym myślałeś ;)
    (inna sprawa, że pewnie "problem" da zbliżoną odpowiedź)

    pzdr, Gotfryd