  • 1. Data: 2011-06-06 07:32:17
    Temat: Kradzież a ujawnianie danych o rozmowach telefonicznych
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry.

    Może cały incydent można bagatelizować/tak jak zrobić to chce policja,
    ale; chodzi o zasady i nieuchronność kary. Jako zakład zatrudniający
    większą liczbę osób nie można przymykać oka na nawet najmniejsze kradzieże.
    A było to tak;
    Ktoś/teraz już wiemy że to Pan X/ coś ukradł w firmie w której pracował
    i przygotował to w krzakach do wywiezienia/sprzedaży.
    Późnym wieczorem dwie osoby poszły ten przedmiot zabrać.
    Miejsce było obserwowane i następnie od momentu jak przedmiot podjął i
    wsiadł do samochodu, był następnie śledzony.
    Jako, że grupa około 10 osób mieszkała w hotelu pracowniczym w tym samym
    czasie sprawdzono, kogo tam brakuje.
    Jakieś 30 minut później okazało się, że w hotelu brakuje rzeczy tych
    dwóch osób, które poszły i z krzaków zabrały przedmiot kradzieży i
    pojechały śledzonym busem. Ten został dopiero po jakimś czasie
    zatrzymany przez policję i okazało się, że sprawców w nim nie ma, ale
    był skradziony przedmiot.
    Wygląda więc na to, że ktoś z hotelu ostrzegł sprawców, że sprawa się
    wydała i ukrył gdzieś ich rzeczy.
    Jedyną metodą, aby to rozwiązać jest analiza połączeń telefonicznych lub
    sms.
    Czy jest realne uzyskanie takich informacji i jak długo może coś takiego
    potrwać.
    --
    Barek
    barek[]plusnet pl

  • 2. Data: 2011-06-06 07:50:23
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-06 09:32, Użytkownik BAREK napisał:

    > Czy jest realne uzyskanie takich informacji i jak długo może coś takiego
    > potrwać.

    Technicznie jest to możliwe, tyle że mało prawdopodobne aby przy
    śledztwie za kradzież czegoś o niespecjalnie znaczącej wartości
    ktoś miał by tracić czas i środki aby to ustalić.
    Pomijam już fakt że jeśli to nie był SMS tylko zwykła rozmowa
    to nie jest zarchiwizowana. Czyli kolega dzwonił do kolegi
    spytać jak się czuje lub przypominał o jutrzejszej popijawie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-06-06 13:58:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to nie jest zarchiwizowana. Czyli kolega dzwonił do kolegi
    > spytać jak się czuje lub przypominał o jutrzejszej popijawie.

    SMS-y też nie są archiwizowane. Jedyne, co można a uzyskać do tyłu, to
    bilingi.

  • 4. Data: 2011-06-06 13:59:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest realne uzyskanie takich informacji i jak długo może coś takiego
    > potrwać.

    Realne jest uzyskanie tzw. bilingów połączeń. Z tym, ze musimy znać numery
    telefonów, które nas interesują.

  • 5. Data: 2011-06-06 14:34:48
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-06 15:58, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > SMS-y też nie są archiwizowane. Jedyne, co można a uzyskać do tyłu, to
    > bilingi.

    W wersji oficjalnej, wersja nieoficjalna twierdzi że urządzenia
    wykorzystywane przez operatorów posiadają taką funkcjonalność
    i nie bardzo można ją wyłączyć, można tylko ograniczyć ilość
    archiwizowanych danych. :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-06-06 20:37:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wykorzystywane przez operatorów posiadają taką funkcjonalność
    > i nie bardzo można ją wyłączyć, można tylko ograniczyć ilość

    Zajrzyj do odpowiedniej ustawy i przestań powielać absurdy.

  • 7. Data: 2011-06-06 22:22:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Jun 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał

    > Zajrzyj do odpowiedniej ustawy i przestań powielać absurdy.

    Ja raczej z ciekawości, więc napisz tylko o ile Ci się chce: czy
    ustawa wprost zabrania innych form logowania danych?
    (jeśli nie, teza jak wyżej wcale nie musi być dowcipem)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-06-06 22:34:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ja raczej z ciekawości, więc napisz tylko o ile Ci się chce: czy
    > ustawa wprost zabrania innych form logowania danych?
    > (jeśli nie, teza jak wyżej wcale nie musi być dowcipem)

    Żaden operator nie zaryzykuje wycieku danych. No i musiałby je gromadzić, a
    to jest masa.

  • 9. Data: 2011-06-07 08:23:29
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-07 00:34, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Żaden operator nie zaryzykuje wycieku danych. No i musiałby je
    > gromadzić, a to jest masa.

    Gromadzi je przy okazji urządzenie które ma operator, ten nie
    może urządzenia ani nośnika wyłączyć, bo taki jest wymóg prawny
    w niektórych krajach.
    A teraz wyjaśnij dlaczego podanie pewnych danych policji,
    prokuraturze lub sądowi nazywasz wyciekiem danych ?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-06-07 08:34:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    RadoslawF <r...@o...pl> wrote:

    > Gromadzi je przy okazji urządzenie które ma operator, ten nie
    > może urządzenia ani nośnika wyłączyć, bo taki jest wymóg prawny
    > w niektórych krajach.

    Nie, nie przy okazji. Zapisywania danych transmisyjnych jest świadoma
    czynnością i nie można jej zrobić "przy okazji".
    Poza tym powiedz, co operatora mogą obchodzić "wymogi prawne w innych
    krajach"?