  • 1. Data: 2011-11-18 08:52:52
    Temat: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
    Od: "Fitlz" <f...@v...pl>

    Czas temu jakiś kupiłem jako konsument dysk twardy producenta seagate.
    Zepsuł się. Zgłoszenie reklamacyjne polega na wejściu i rejestracji na ich
    stronie internetowej. Otrzymuje się numer RMA który to dołącza do
    uszkodzonego dysku i należy go odesłać do ich centrum dystrybucyjnego
    (własciwie jakiś podwykonawca, nie seagate) do W-wy na Szyszkową. Olałbym
    koszty wysyłki, gdyby nie fakt, że dysk przyszedł mi po naprawie ...
    niesprawny. Skończyło się na 3 wymianach. W sumie poniosłem już realny koszt
    ok 40 zł na wysyłkę Pocztą Polską. Firmy które mają polskie
    przedstawicielstwa, lub są rejestrowane w kraju, w takim wypadku wszystkie
    koszty obsługi gwarancyjnej biorą na siebie. Jak padł mi zasilacz w laptopie
    HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić również kurierem na ich
    koszt. Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam szanse na zwrot kasy za
    poniesione koszty wysyłkek?

  • 2. Data: 2011-11-18 09:12:10
    Temat: Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-18 09:52, Fitlz pisze:
> [...]
    > również kurierem na ich koszt. Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam
    > szanse na zwrot kasy za poniesione koszty wysyłkek?

    Gwarancja? Niezgodność z umową?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-11-18 09:14:23
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 09:52:52 +0100, Fitlz napisał(a):

    > Jak padł mi zasilacz w laptopie
    > HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić również kurierem na ich
    > koszt.

    To jedynie dobra wola/marketing/dbanie o dobry PR firmy.

    > Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam szanse na zwrot kasy za poniesione koszty
    wysyłkek?

    Nie, nie masz do tego podstawy zadnej - poza dobra wola.
    ZWLASZCZA ze wcale nie musiales reklamowac u Seagate bezposrednio, mogles
    ten problem zostawic sprzedawcy u ktorego kupiles dysk.
    Tym bardziej ze u sprzedawcy mialbys szanse na wymiane dysku na nowy, w
    przypadku reklamacji w seagate dostajesz dysk z zielona etykietka "factory
    refurbished"

    --
    Mark

  • 4. Data: 2011-11-18 10:41:55
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 10:12:10 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Gwarancja? Niezgodność z umową?

    Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
    niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?
    Gwarancja jak najbardziej, ale IMO to mu kosztow przesylki nie zwroci, towar
    przeciez do serwisu sie dostarcza samemu.
    I tak niech sie cieszy, jesli postanowil realizowac gwarancje bezposrednio w
    Seagate, a nie u sprzedawcy u ktorego kupil, ze Seagate ma umowe z firma UPS
    ktora zbiera dyski z Polski i wysyla sama, bo inaczej musialby wysylac np do
    Holadnii
    I dla jasnosci - Seagate NIE MA polskiego biura, czy spolki zaleznej,
    zadnego oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce, wiec nie sadze by
    jakiekolwiek roszczenia finansowe wobec Seagate mialy sens

    --
    Mark

  • 5. Data: 2011-11-18 12:51:26
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał:

    > Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
    > niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?

    A nie ma?

  • 6. Data: 2011-11-18 12:53:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:51:26 +0100, Tomek napisał(a):

    > A nie ma?

    Nie ma. Z dwu powodów

    1. patrz: temat

    2. niezgodność z umową odsyła się sprzedawcy a nie producentowi

  • 7. Data: 2011-11-18 15:04:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mark" napisał w wiadomości grup
    > ZWLASZCZA ze wcale nie musiales reklamowac u Seagate bezposrednio, mogles
    > ten problem zostawic sprzedawcy u ktorego kupiles dysk.

    Co jak firma zbankrutowała?

  • 8. Data: 2011-11-18 15:10:45
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 16:04:11 +0100, qwerty napisał(a):

    > Co jak firma zbankrutowała?

    1. To masz pecha.
    2. Bankructwo firmy niekoniecznie oznacza utrate gwarancji, zwlaszcza w
    przypadku "duzych" firm. Rozpytaj sie czy i kto przejal zobowiazania
    gwarancyjne

    --
    Mark

  • 9. Data: 2011-11-18 16:23:03
    Od: <s...@a...pl>

    > Co jak firma zbankrutowała?

    A co to za firma i czy oby na pewno zbankrutowała? A może sprzedawcą był
    przedsiębiorca, który zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej, a
    nie zbanktutował? Wówczas nie prowadzenie DG niczego nie zmienia, możesz
    dochodzić od niego swoich roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową.
    Adres zamieszkania takiego przedsiębiorcy (jeśli nie brałeś faktury lub
    faktura była błędnie wystawiona) możesz sprawdzić w ewidencji DG lub
    internecie (nie wiem, czy jego dane zostały już przeniesione do centralnej
    bazy).

    --
    Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki.
    Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę:

  • 10. Data: 2011-11-18 17:36:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-18 17:23, s...@a...pl pisze:
    > Adres zamieszkania takiego przedsiębiorcy (jeśli nie brałeś faktury lub
    > faktura była błędnie wystawiona) możesz sprawdzić w ewidencji DG lub

    Już nie, ta dana została utajniona.

    --
    Liwiusz