  • 1. Data: 2002-07-30 11:19:53
    Temat: Re: Koszty uzyskania przychodu (KUP)
    Od: <k...@w...pl>

    > Pytanko.
    > Czy prowadzac jednoosobowa DG, opodatkowana na ogolnych zasadach, moge
    sobie
    > odliczyc, jako koszty uzyskania przychodu, także wydatki dokonane przed
    > rozpoczęciem działalności firmy (wpis do ewidencji, wyrobienie pieczatek,
    > zakup materialow biurowych /chocby i "Podatkowej księgi przychodów i
    > rozchodów"/) ???

    Tak, można wpisać w koszty, wszystkie poniesione wydatki związane z
    rozpoczęciem działalności, ale należy pamiętać, że jeśli się jest VAT-owcem,
    to Vat można odliczać dopiero od momentu zgłoszenia do US w takim wypadku,
    poniesione wydatki księgujemy w wartości brutto. Gdy wydatkiem są towary to
    należy sporządzić remanent towarów, na dzień rozpoczęcia, a towary te są
    kosztem dopiero w rozliczeniu rocznym, zaś środki trwałe należy wpisać do
    ewidencji śr. trwałych, pozostałe wydatki, jako sumę poniesionych kosztów
    pod datą rozpoczęcia w pozycji wydatki pozostałe.

    pozdrawiam

    grzess

  • 2. Data: 2002-07-30 11:36:07
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    VAT-owcem,
    > to Vat można odliczać dopiero od momentu zgłoszenia do US w takim wypadku,

    - no wlasnie - a co mam wpisywac w ksiedze, jesli, poki co, nie zamierzam
    zostac VATowcem (wybieram zwolnienie)?

    > poniesione wydatki księgujemy w wartości brutto. Gdy wydatkiem są towary
    > należy sporządzić remanent towarów, na dzień rozpoczęcia, a towary te są
    > kosztem dopiero w rozliczeniu rocznym,

    To znaczy chodzi o sytuacje, kiedy towary kupuje PRZED rozpoczeciem
    dzialalnosci ?

    zaś środki trwałe należy wpisać do
    > ewidencji śr. trwałych, pozostałe wydatki, jako sumę poniesionych kosztów
    > pod datą rozpoczęcia w pozycji wydatki pozostałe.

    Czy jesli np w dzialalnosci bede wykorzystywal posiadany skadinad wczesniej
    komuter to tez mam go wpisac do EŚT ?

    Na dobry poczatek dnia... >>> http://link.interia.pl/f1629

  • 3. Data: 2002-07-30 15:33:44
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > - no wlasnie - a co mam wpisywac w ksiedze, jesli, poki co, nie
    > zamierzam zostac VATowcem (wybieram zwolnienie)?
    Księga-co rozumiesz pod tym pojęciem-jeśli masz na myśli Księgę
    Przychodów i Rozchodów to watrości brutto.
    Księga nijak się ma do Vatu

    > To znaczy chodzi o sytuacje, kiedy towary kupuje PRZED rozpoczeciem
    > dzialalnosci ?

    Tak i tylko te które ujmiesz w remanencie początkowym
    > zaś środki trwałe należy wpisać do
    >>
    > Czy jesli np w dzialalnosci bede wykorzystywal posiadany skadinad
    > wczesniej komuter to tez mam go wpisac do EŚT ?
    Możesz,ale przymusu nie ma.Musisz rozważyć czy Ci są to kalkuluje.
    Jacek

  • 4. Data: 2002-07-30 20:20:35
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > Księga-co rozumiesz pod tym pojęciem-jeśli masz na myśli Księgę
    > Przychodów i Rozchodów to watrości brutto.
    > Księga nijak się ma do Vatu

    O to wlasnie mi chodzilo, czy brutto czy netto.

    Zacznij dobrze dzien... >>> http://link.interia.pl/f162e

  • 5. Data: 2002-07-31 07:00:59
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Sebastian D-D" <s...@i...pl> wrote in message
    .

> [...]

    Nie calkiem "nijak".

    Dla VAT-mana koszt to "netto" (poza przypadkami gdy VAT jest kosztem).

    Poza tym zapisy niemoga byc sprzeczne.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-07-31 15:42:20
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:ai81s2$bs2$1@galaxy.uci.agh.edu.pl

    > Nie calkiem "nijak".
    >
    > Dla VAT-mana koszt to "netto" (poza przypadkami gdy VAT jest kosztem).
    >
    > Poza tym zapisy niemoga byc sprzeczne.

    W dalszym ciągu twierdzę że Vat z KPiR nie ma nic wspólnego,choć czasami
    ta wspólnota występuje,ale jest to czysty przypadek.
    Czy przychód zawsze musi chodzić w parze z Vatem i czy Vat nie może być
    kosztem?
    Podatek Vat jest niezależny od podatku dochodowego i vice versa.A jeśli
    chodzi o same zapisy to faktycznie sprzeczności być nie powinno jeśli
    akurat te zapisy się "zazębiają"
    Jacek

  • 7. Data: 2002-08-01 07:43:06
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jacek" <s...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > W dalszym ciągu twierdzę że Vat z KPiR nie ma nic wspólnego,choć czasami
    > ta wspólnota występuje,ale jest to czysty przypadek.

    Panie Jacku...Sa wakacje... moze troche wiecej luzu.?

    Chodzi o to,z e dla firmy zwolnionej podmiotowo VAT naliczony w fakturach
    zakupu jest KOSZTEM zwiazanym z zakupem. Wiec w KPiR VAT-nan wpisuje koszt
    zakupu
    czyli - netto,
    Zwolniony - koszt - czyli brutto.
    > Czy przychód zawsze musi chodzić w parze z Vatem i czy Vat nie może być
    > kosztem?

    Tak sie sklada, ze kazdy przychod jest albo ze stawka VAT albo "nie
    podlega",
    wiec znow jest "cos wspolnego".

    > Podatek Vat jest niezależny od podatku dochodowego i vice versa.

    "lekko" sie zazebiaja.
    VAT - co do ktorego nie przysluguje odliczenie jest KOSZTEM,
    wiec zmniejsza dochod.

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-08-03 18:34:35
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:aiaon2$sf5$1@galaxy.uci.agh.edu.pl
    >Panie Jacku...Sa wakacje... moze troche wiecej luzu.?
    Kto ma wakacje ten ma,a ja jestem całkowicie wyluzowany i nie mam
    zamiaru się pieklić.Pisząc to co napisałem,chciałem dobitnie wskazać na
    zupełną odrębność tych dwóch podatków i "urzadzeń" służących do
    ewidencji operacji gospodarczych.Nowi podatnicy często nie rozumieją
    tego rozdziału pomiędzy Podatkiem VAT a podatkiem dochodowym i uważają
    że te podatki powiązane są jakimś algorytmem którego nie mogą odnaleźć.A
    TO SĄ DWA RÓŻNE podatki nie mające ze sobą nic wspólnego.
    I na to chciałem zwrócić uwagę.Nawet w US jest specjalizacja,odrębne
    deklaracje a nawet sankcje

    > Tak sie sklada, ze kazdy przychod jest albo ze stawka VAT albo "nie
    > podlega",
    > wiec znow jest "cos wspolnego".
    Wspólnoty ja tu nie widzę,widzę natomiast podatek VAT (lub nie widzę
    jeśli nie podlega).Jaki związek z VAT ma przychód? Tylko jeden-jest
    podstawą do naliczania VAT w sensie matematycznym.Czy jeśli wystąpił
    przychód to musi być także dochód? Nie,ale VAT naliczony wystąpi.Inna
    sprawa czy będzie on należny czy nie.

    > VAT - co do ktorego nie przysluguje odliczenie jest KOSZTEM,
    > wiec zmniejsza dochod.
    I co z tego skoro to dla podatnika (VATmana) i tak tylko ochłap,którym
    może się kiedyś udławić (bo ukaże się interpretacja że jednak mógł
    odliczyć)
    Ogólnie rzecz biorąc została złamana mądra idea podatku VAT przez
    wprowadzanie jakiś specyficznych wyłączeń z możliwości
    odliczenia.Zrobiono z prostego w założeniu podatku skąplikowaną,pełną
    niewiadomych machinę mającą niszczyć podatników.I to jedyna rzecz jaka
    ustawodawcom wychodzi.Sami już nie wiedzą co uchwalili,jakie mieli
    intencje i jaka jest wykładnia-gramatyczna czy językowa:-)))
    Pozdrawiam zupełnie spokojny i przyjacielsko nastawiony, chcący ostrzec
    nowych DG przed czyhającymi niebezpiczeństwami ze strony pazernego
    fiskusa.
    VAT to VAT i nie ma przed nim ucieczki.
    Jacek