    From: "Jacek" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Koszty uzyskania przychodu (KUP)
    Date: Sat, 3 Aug 2002 20:34:35 +0200

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:aiaon2$sf5$1@galaxy.uci.agh.edu.pl
    >Panie Jacku...Sa wakacje... moze troche wiecej luzu.?
    Kto ma wakacje ten ma,a ja jestem całkowicie wyluzowany i nie mam
    zamiaru się pieklić.Pisząc to co napisałem,chciałem dobitnie wskazać na
    zupełną odrębność tych dwóch podatków i "urzadzeń" służących do
    ewidencji operacji gospodarczych.Nowi podatnicy często nie rozumieją
    tego rozdziału pomiędzy Podatkiem VAT a podatkiem dochodowym i uważają
    że te podatki powiązane są jakimś algorytmem którego nie mogą odnaleźć.A
    TO SĄ DWA RÓŻNE podatki nie mające ze sobą nic wspólnego.
    I na to chciałem zwrócić uwagę.Nawet w US jest specjalizacja,odrębne
    deklaracje a nawet sankcje

    > Tak sie sklada, ze kazdy przychod jest albo ze stawka VAT albo "nie
    > podlega",
    > wiec znow jest "cos wspolnego".
    Wspólnoty ja tu nie widzę,widzę natomiast podatek VAT (lub nie widzę
    jeśli nie podlega).Jaki związek z VAT ma przychód? Tylko jeden-jest
    podstawą do naliczania VAT w sensie matematycznym.Czy jeśli wystąpił
    przychód to musi być także dochód? Nie,ale VAT naliczony wystąpi.Inna
    sprawa czy będzie on należny czy nie.

    > VAT - co do ktorego nie przysluguje odliczenie jest KOSZTEM,
    > wiec zmniejsza dochod.
    I co z tego skoro to dla podatnika (VATmana) i tak tylko ochłap,którym
    może się kiedyś udławić (bo ukaże się interpretacja że jednak mógł
    odliczyć)
    Ogólnie rzecz biorąc została złamana mądra idea podatku VAT przez
    wprowadzanie jakiś specyficznych wyłączeń z możliwości
    odliczenia.Zrobiono z prostego w założeniu podatku skąplikowaną,pełną
    niewiadomych machinę mającą niszczyć podatników.I to jedyna rzecz jaka
    ustawodawcom wychodzi.Sami już nie wiedzą co uchwalili,jakie mieli
    intencje i jaka jest wykładnia-gramatyczna czy językowa:-)))
    Pozdrawiam zupełnie spokojny i przyjacielsko nastawiony, chcący ostrzec
    nowych DG przed czyhającymi niebezpiczeństwami ze strony pazernego
    fiskusa.
    VAT to VAT i nie ma przed nim ucieczki.
    Jacek