  • 1. Data: 2002-07-30 10:18:08
    Temat: Wymeldowanie osoby bedacej za granica
    Od: "makskey" <m...@u...and.pl>

    Chcę Sprzedać mnieszkanie(własnościowe spóldzielcze) osoby mieszkającej za
    granicą, będę miał upważnienie potwierdzone przez konsula. Jak tą osobę
    (moja mama) wymeldować (jej Dow.Osob. został na milicji, kiedyś dowód przed
    wyjazdem trzeba było zostawić), aby sprzedać mieszkanie wszyscy jego
    mieszkańcy muszą być wymeldowani, a potem ponownie zameldować u mnie (osoba
    ma polskie obywatelstwo i paszport, ale nie może teraz przyjechać, a chce
    sprzedać lokal).Jakie formalości i dokumenty trzeba załatwić? Prosze o w
    miare konkretna porade aby wiedziec od czego zacząć.

    --
    Maciej Kot e - mail: m...@u...and.pl
    Adres strony: http://www.usamer.and.pl

  • 2. Data: 2002-07-30 10:40:39
    Temat: Re: Wymeldowanie osoby bedacej za granica
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "makskey" [...]
    > aby sprzedać mieszkanie wszyscy jego
    > mieszkańcy muszą być wymeldowani, a potem ponownie zameldować u mnie

    To nieprawda.

    Wcale nie musza byc wymeldowani.
    "zameldowanie" ie ma nic wspolnego ani z wlasnoscia, ani z prawem do
    przebywania.

    oczywiscie nabywca wcale nie musi sie zgodzic kupic.....

    > ma polskie obywatelstwo i paszport, ale nie może teraz przyjechać, a chce
    > sprzedać lokal).Jakie formalości i dokumenty trzeba załatwić? Prosze o w
    > miare konkretna porade aby wiedziec od czego zacząć.

    Zameldowanie ma potwierdzac "stan faktyczny".

    Nalezy zlozyc wniosek o "wymeldowanie".

    Winosek sklada sie tam, gdzie sie dokonuje formalnosci meldunkowych.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-30 10:57:24
    Od: "makskey" <m...@u...and.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Nalezy zlozyc wniosek o "wymeldowanie".
    >
    > Winosek sklada sie tam, gdzie sie dokonuje formalnosci meldunkowych.

    Ok nie w tym rzecz czy muszą czy nie. Raczej nie sprzedam mieszkania gdy
    ktos jest w nim zameldowany, kto bedzie sobie szukal strupa? Bardziej
    interesuje mnie to czego w tym wypadku bedą ode mnie żądać "tam gdzie
    dokonuje sie formalności meldunkowych" ( w wydziale ewidencji ludności) aby
    dalo sie to zrobic, a potem zameldowac ta osobe jeszce u mnie. Jakie moga
    byc wymagane papiery M.Kot

  • 4. Data: 2002-07-30 11:13:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "makskey" [...]
    > Ok nie w tym rzecz czy muszą czy nie. Raczej nie sprzedam mieszkania gdy
    > ktos jest w nim zameldowany, kto bedzie sobie szukal strupa?

    ja sprzedalem...
    Nowy wlasciciel zlozyl w wydziale ewidencji wniosek o wymeldowanie
    nie mieszkajacych tam osob
    i mile Panie wymeldowaly z wyrazna ulga bez zbednych ceregieli...

> [...]
    aby
    > dalo sie to zrobic, a potem zameldowac ta osobe jeszce u mnie. Jakie moga

    Prawde mowiac nie wiem. Urzad ma przeprowadzic postepowanie administracyjne
    na wniosek strony. Dlatego najlatwiej zrobic to nabywcy...
    Ale mile Panie w dziale ewidencji Panu powiedza co i jak.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-07-30 16:00:36
    Od: "fwq qwffwwff" <_...@N...poczta.gazeta.pl>

    ponizej podstawa do działania:

    ustawa o ewidencji ludnosci i dowodach osobistych:
    art.15 ust.2
    > 2. Organ gminy wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w sprawie
    wymeldowania osoby, która utraciła uprawnienie wymienione w art. 9 ust. 2 i
    bez wymeldowania się opuściła dotychczasowe miejsce pobytu stałego, albo
    osoby, która bez wymeldowania się opuściła dotychczasowe miejsce pobytu
    stałego i nie przebywa w nim co najmniej przez okres 6 miesięcy, a nowego
    miejsca jej pobytu nie można ustalić. -